דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה נדרש מתוכנת CRM ? 

מאת    [ 24/08/2009 ]

מילים במאמר: 701   [ נצפה 2585 פעמים ]

מה נדרש מתוכנת CRM  ?

תוכנת CRM היא כלי ניהול ארגוני ממוחשב, שבבסיסו אחראי על כל הפעילות השיווקית מכירתית ושירותית בארגון, ותיעוד המידע הארגוני.
 איסוף מידע אודות מכירות, שירות, לקוחות, מתחרים וכו' מאפשר לארגון:
1. לנהל את נושאי השיווק ביעילות גדולה יותר ומתוך מדדים ברורים (מהיכן הגיעו לקוחות, כמה מכירות בוצעו בהשוואה לכמות הלידים [יחס המרה] וכו')
2. לנהל את השווק והמכירות ואת אנשי המכירות ביעילות גדולה יותר בהיבטים של השקעות הארגון בהם
3. ניהול שירות לקוחות יעיל ומהיר המחזק את הקשר "לקוח-  מוצר- ארגון"
4. לתעד את כלל הפעילות הארגונית - מי ביקש ממי? מה הוא ביקש ממנו? האם בוצע בזמן? מהן הצעות המחיר שניתנו ללקוח - אילו מיילים התקבלו ממנו - וכו'

מהן דרישות המינימום מתוכנת ה CRM המאפשר זאת ?

1) ניהול לקוחות -  


    •  
    • ניהול כללי של רשומות לקוחות/ ספקים/ עובדים/ שותפים וכו' והקשר ביניהם

    • o מבט מקיף של 360 מעלות על פעולות הלקוחות ורכישותיהם ופעולות הארגון המקבילות

    2) ניהול "לידים" -

    •  
    • מעקב אחרי לידים נכנסים
    • ניהול הלידים (הקצאה לאנשי מכירות לפי מדדים)
    • ניתוח מאפייני לידים נכנסים על מנת לזהות מגמות בשוק ולהערך / לפעול שיווקית/ מכירתית  בהתאם
    • העברת לידים לסטטוסים מתקדמים ובכך לעקוב אחרי התקדמות המכירה
    • ביקורת יחס המרה בין סטטוסים - כמה לידים הפכו ללקוחות במו"מ או לקוחות בפועל

3) ניהול יומנים ופעילויות -


    •  
    • ניהול יומנים משותפים על מנת ליעל את ניהול הזמן ע"י אנשי מכירות / שירות
    • רשימת משימות מוקצות לכל משתמש במערכת ומעקב ביצוע ועמידה בלוחות זמנים
    • מידור פעילויות בין משתמשים על מנת לשמור על סודיות מידע
    • ניהול פגישות מרובות משתתפים (מרובי לקוחות או משתמשי המערכת בארגון)

4) ניהול תיקי לקוח (מכירות ושירות) -


    •  
    • ניהול מצבי משבר מול לקוחות - דחיפות טיפול, הקצאת אנשי שירות
    • ניהול "פיקים" של עומסי עבודה על מח' השירות והמכירות -ויסות עומסי עבודה
    • ניהול זמן שירות (מעקב שעות)
    • ניהול מדדי שירות ללקוח ע"פ השקעה (זמן ואמצעים) מול הצלחה (מרוצות הלקוח)      

5) ניהול מודיעין עיסקי-


    •  
    • ניהול הזדמנויות מכירה המתגלות בשוק כתוצאה משינויים החלים בו
    • מעקב אחרי מתחרים (הצעות המתחרים, תנאים שהציעו מול אנשי המכירות של הארגון וכו')
    • ניהול מצבי ביניים בקשר עם לקוח פוטנציאלי - זירוז מו"מ, שינוי תנאים ומחירים וכו'
    • העמקת מכירה ללקוח קיים ע"פ ניתוח המידע המצוי ב CRM ומעיד על צורך אצלו

6) ניהול מכירות -


    •  
    • ניהול אנשי מכירות מתוך מדדים ברורים - יחס המרה בין הזדמנויות מכירה שהוקצו להם לבין ה"סגירות"
    • שיפור ניהול הזמן של אנשי המכירות (לא לרוץ "פול גז בניוטרל" על ליד עם סיכוי סטטיסטי נמוך)
    • קיצור תהליכי מכירה בהתבסס על פי חיתוך סטטיסטי - מי לקוח רציני ומי פחות ע"פ מאפיינים
    • ועל פי היסטוריית המכירות הכללית

7) ניהול תקשורת ישירה מול הלקוחות-


    •  
    • הוצאת שיחות טלפון לקבוצות לקוחות
    • משלוח דוא"ל ללקוח בודד / קבוצות לקוחות
    • משלוחSMS    ללקוח בודד / קבוצות לקוחות
    • משלוח פקסים ללקוח בודד / קבוצות לקוחות
    • הקפצת מסך לקוח בשיחה נכנסת לעמדה מכירות / שירות
      שיתוף דוא"ל בין משתמשים שונים ע"י הפיכת הדוא"ל למשימה הנזרת ממנו לביצוע
    • הפצת ואיסוף סקרי שביעות רצון מול הלקוחות ואיסוף וניתוח המידע ע"פ לקוח / תקופה / כלל הלקוחות
       

8) שיווק -


    •  
    • ניהול קמפיינים שיווקים מבוססי ניתוחי מידע על מתעניינים  (ניתוח מאפייני לידים)
    • ניהול קמפיינים מבוססי מסקנות בחתך מכירות / מוצר / לקוח / תקופות
    • בחירת ערוצי שיווק ופרסום בהתבסס על מקורות הלידים ואיכותם (מכירות בפועל פר קמפיין/ ערוץ)             

9) יכולות נוספות -


    •  
    • מרכז מידע כלל ארגוני - הפצת מידע בארגון אודות הארועים, מוצרים חדשים, נהלים וכו'                       
    • שיתוף מסמכים תחת הרשומות (לקוחות/ ספקים וכו') לצורך כתיבה משותפת של מס' משתמשים
    • מערכת ארכיון כללי מוגדרת ומסודרת לכלל המסמכים בארגון

                                              

 

 

אסף וילנסקי הוא מנהל השווק וההטמעה של "תבל תעשיות תוכנה" המפתחת ומשווקת את תוכנת "ברק CRM". לחברה נסיון בן למעלה מ 10 שנים בכתיבת והפצת והטמעת "ברק CRM" ומעל 1000 משתמשים



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב