דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו מקרן מולטימדיה וכיצד לבחור מקרן מתאים לי ?? 

מאת    [ 24/08/2009 ]

מילים במאמר: 2104   [ נצפה 3268 פעמים ]



ישנם אולמות קולנוע המכווצים יותר מסכים לתוך חללים קטנים יותר, מעלים את מחירי הכניסה והזיכיון כאשר בעת ובעונה אחת מורידים את איכות המצגת, יותר ויותר אנשים הופכים את בתיהם כבחירה לאזור צפייה בסרטים . ואלו הרוצים לטעום מהתמונה הגדולה של חוויה קולנועית בבית פונים לטלוויזיה בעלת מקרן קדמי (FPTV ) כדי לקבל הקרנה איכותית וזולה יחסית של סרטים.
מדוע הוא נקרא מקרן קדמי ?
למרות שזה מעט מבלבל מקרן קדמי אין בהכרח פירושו שהמקרן עומד מולך ( למרות שהדבר ניתן בעזרת מיקום על שולחן קפה נייד ) הקרנה קדמית פירושה שמקרן הוידיאו מקרין דמות על מסך הנמצא מלפניו. הדבר שונה מטלוויזיה בעלת מקרן אחורי ( RPTV) בה המקרן מקרין דמות מאחורי המסך.
רוב RPTV הם יחידות בעלי תושבת יחידה עצמאית בעלות מסך בעל מידה קבועה., בהן המקרן מונח בתוך בסיס היחידה, היחידה עושה שימוש במראות תרמיות כדי לשקף דמות על גבי מסך. מקרנים קדמיים, מצד שני, מגיעים בשני חלקים : המקרן עצמו, אשר בדרך כלל מורכב בחלק האחורי של החדר או על התקרה, ומסך או קיר אשר עליו המקרן מקרין את הדמות. גודל המסך של מקרן קדמי יכול להשתנות מגדול סביר ועד RFH ( גדול באופן מפחיד ) , תלוי במרחק ההקרנה ואפשרויות הזום של המקרן.
מאחר ואתה שוקל לרכוש מקרן קדמי, ונניח שכבר פסלת מקרן אחורי, פלזמה / LCD ( איכות טובה + מידה גדולה = חמש ספרות ) וטלוויזיות רגילות ( 34 אינטש - לא מקבל פחות מ 90 ) . כמובן, הרכבת מקרן דורשת מעט יותר עבודה מאשר סתם חיבור לקופסת הכבלים בגב הטלוויזיה . אין זה מכשיר הטלוויזיה של סבך.
להלן הדברים החשובים ביותר שיש להביא בחשבון בהיכנסך לעולם המקרנים הקדמיים.

פנסוניק מייצרת מקרני קולנוע ביתיים של 720p ו 1080p


חלל הגבול הראשון
כך בחשבון שמה שבאמת אתה עושה הוא יצירת חדר הקרנה פרטי משלך. כך שעליך לוודא את כל המרכיבים המשניים החשובים : החדר ( נגיע לחלק של המסך מאוחר יותר ). הדבר יכול להיות בעיה בעיר תל אביב , לדוגמה מאחר ורוב הדירות הם או קטנות מידי או בעלות צורה מוזרה. מיקמתי את המקרן שלי במרחק 3.65 מ' מהקיר כיוון שזה כל החלל שיש לי, והשגתי מסך בעל אלכסון של2.48 מ'. מעט מוגזם למרחק הצפייה, אני יודע אבל בנוסף הוא מהנה יותר.
יש לך אזור ריבועי / מלבני טוב, ישנו מחשב מצוין באתר projectorcentral.com ( מקור ללא תחליף עבור הנושאים הקשורים למקרנים ) אשר עוזרים לך לקבוע כמה רחוק אתה יכול למקם את המקרן לקבלת תמונה אופטימית. הוא מאפשר לך לקבוע מה גודל המסך לו אתה יכול לצפות ממגוון מקרנים במרחק נתון. בצורה זו אתה יכול להיות בטוח שתקנה מקרן שיעבוד בצורה הטובה ביותר בחלל המלבני שלך. באתר יש גם דפי סקירה טובים עבור קוני מקרנים חדשים או חוזרים.
כמה מילים לגבי רזולוציה
אתה יכול להתבלבל ממגוון מפרטי הרזולוציה הקשורים ל מקרנים 1366 x 768 ,1280 x 720 ,1920 x 1080 ,720p ,1080p . לכל מקרן דיגיטאלי ( LCD, DLP, DILA, SXRD, LCOS, וכו ) קיים בליבו פנל קטן עם מספר קבוע של פיקסלים. מתקן זה מספק את הבסיס לדמות המוקרנת על המסך, והוא מגדיר את הרזולוציה הבסיסית של המקרן. אם לדוגמה, מקרן עושה שימוש בפנל LCD בעל 1280 פיקסלים לרוחב ו 720 פיקסלים לגובה, אזי הרזולוציה הבסיסית היא 1280 x 720 , הידועה גם כ 720P ( ה P מייצג מתקדם ) זוהי רזולוציה מינימאלית המוכרת כמתאימה ל - HDTV .
האם פירוש הדבר שאינך יכול לצפות בתוכניות HDTV במקרן בעל רזולוציה הנמוכה מ 1280 x 720 - לא, פירוש הדבר שלא תוכל לנצל את מלוא הרזולוציה ש HDTV מציעה. אתה מבין, כל מקרן, או צג בעל פנל שטוח לצורך עניין זה, יקבל אותות כניסה רבים ( 1080i, 480i, 720p ) ובאופן פנימי ימיר או יכוון את הדמות כדי שתתאים לרזולוציית הפנל. כמובן שככל שהרזולוציה גבוהה יותר כך הפרטים של הדמות יהיו טובים יותר, כך שאם אתה רוצה לראות הרבה HDTV, במיוחד במסך רחב, אזי רזולוציה של 720p צריכה להיות דרישה מינימאלית.
הרזולוציה המקסימאלית המוגדרת בתקן HDTV היא 1920 x 1080 פיקסלים ( 1080i או 1080p ) בעבר מחיר מקרני 1080p היה בתחום הסטרטוספרה ( רובם עלו מעל 20,000$ ) אבל סוני ניפצה את מחסום המחיר כאשר הציגה ב 2005 את מקרן VPL-W100 עבור 9,999$. ככל שהזמן והטכנולוגיה התקדמו , מחיר מקרני 1080p ירדו כל הדרך מתחת ל 2500$ עבור המקרן המצוין של סוני PLV-Z2000 דגם LCD זול.אם אתה מחפש מקרן רזולוציה מלאה HDTV 1080p שלא ישבור את הבנק, ישנן כיום יותר אפשרויות מפעם.



להישאר בחשיכה
תנאי אידיאלי נוסף לחדר הקרנה הוא חשיכה. כמו הנקודות החמות בטלוויזיה בעלת מקרן אחורי, דמות בהקרנה קדמית נהיית יותר ויותר עמומה ככל שתכניס יותר אור . אני משתמש בווילונות העפלה שקיבלתי מהאתר National Allergy ויש לי שלט רחוק X10 מ SmartHome כדי לשלוט בתאורה בחדר, כך שאני יכול לקבוע את האווירה מבלי לקום מהכורסה.
אם תפנה לשליטה מרחוק בתאורה / ווילונות זה תלוי בך, אבל בכל אופן תצטרך ליצור חשיכה בחדר.בזמן שמקרנים מדגמים חדשים יותר ( יקרים יותר ) אמורים להקרין דמות נקייה בחדר מואר, הם בדרך כלל עושים זאת על חשבון ניגודיות ופרטי התמונה. באמת שאין תחליף לחשיכה בתפאורה של אולם.
מיקום, מיקום, מיקום
היכן שתמקם את המקרן חשוב יותר ממה שאתה חושב. רוב המקרנים ניתנים לתליה על התקרה, אבל הדבר בדרך כלל דורש עזרה, במיוחד אם ברצונך להתיר את החוטים ואינך רוצה שהמקרן ייפול על אורח חסר מזל או על הראש של בן משפחה . שלי עומד על שש קופסאות נעליים ליד הכורסא, ישירות מול המסך, וזה עובד טוב מאוד.
המיקום עוזר לבחור את המקרן. במקרה שלי, ידעתי שהיחידה תמוקם כנגד הקיר האחורי של הדירה, לא יכולתי לבחור מקרן עם פליטה אחורית. כמו כן ידעתי שהמקרן ישב לפני מרכז הדמות המוקרנת, כך שהייתי צריך מקרן בעל יכולת הזזה של העדשות ( מזיז את הדמות מעלה ומטה ימינה ושמאלה ) מבלי שימוש במקשים ( הזזה דיגיטאלית ומכאן עיוות או איבוד רזולוציה של הדמות ) . יותר על הבחירה שלי בהמשך.
חיווט עבור ....וידיאו ?
ללא קשר היכן אתה ממקם את המקרן שלך, אתה תצטרך לחבר אליו חוטים. לפחות אתה תצטרך להעביר כבלי ווידיאו מקופסת הכבלים, ממיר לווין או OTA למקרן. באופן פוטנציאלי תצטרך להעביר כבלים עבור נגן DVD, VCR, PC וכל מכשיר וידיאו אחר גם כן. דבר שיכול להצטרף להרבה חוטים . הדבר יכול להוות טרחה אמיתית , במיוחד בדירות בתל אביב כיוון שאין זה נהוג לקרוע רצפות / תקרות על מנת להעביר כבלים.
צורה אחת לעקוף זאת היא להשיג מגבר לקולנוע ביתי אשר מהווה מרכזיית A/V . סוג זה של מגבר מאפשר לך לחבר את כל מקורות רכיבי השמע והוידיאו למגבר ואחר כך להעביר קבל כניסה בודד לוידיאו לתוך המגבר. במגבר אתה משתמש כדי לעבור מהכבלים ל DVD לפלייסטיישן או לכל דבר אחר. לדעתי מגבר לקולנוע ביתי של חברת Onkyo הוא בחירה טובה עבור התקנה עצמית. דגם זה מציע קידוד מהרכב, S-VIDEO ורכיבי וידיאו ל HDMI כך שניתן לחבר התקנים של מקורות ישנים וחדשים למגבר ולהעביר חיבור HDMI בודד למקרן שלך.
כאשר אתה מחפש מגבר, וודא שאת האחד אותו אתה בוחר יהיה בעל מספיק כניסות , כמו גם סוג הכניסות הנכון ( רכיבי וידיאו, HDMIת DVI ) כדי שיתאים למספר ולסוגים של מכשירי הוידיאו שיש לך במערכת. אם המגבר אותו בחרת מושלם אבל בעל כניסת HDMI אחת או שתיים תמיד תוכל להוסיף מעביר HDMI בעתיד.
בחירתי בכבלים, בזמן ההתקנה הראשונית, בהם קיימים רכיבי כבלי הוידיאו ( אדום / כחול / וירוק ) אשר מתאימים לנגן ה DVD שלי וקופסת כבלי HD / PVR. מאז שדרגתי ל HDMI כדי לשפר את ביצועי הוידיאו ולפשט את החיבור. תמיד ניתן להוציא מאות דולרים על כבלים. איני רואה בכך צורך. ניתן תמיד למצוא מחירי טוב לכבלי HDMI ורכיבי וידיאו באיכות ב Cable to Go ( Impact Acoustics Parts Express ו - Amazon.com
הבחירה הטבעית
O.K לאחר שעברת דרך השיקולים הנ"ל, הגיע הזמן להתחיל לחשוב על מקרנים. השתמשתי במגוון של מקורות כדי לצמצם את בחירתי - שני אתרים מעולים מלבד Big Picture Big Sound כמובן ) הם : projectorcentral.com ו avsforum.com האחרון הוא חובה.
צמצמתי את בחירתי לדגם Sony Cineza פנסוניק וסניו ( במיוחד, ה סניו LV-Z2 בזמנו, אבל סניו עבור 720p מתאים PLV-Z5 ועבור 1080p מתאים PLV-Z2000 ) פסלתי את סוני כיוון שהוא עלה 1000$ יותר מהאחרים ( הפרש שנבע אך ורק משם המותג ) . הפנסוניק היה מעט טוב יותר מסניו כיוון שהיה בעל גווני שחור עמוקים יותר. אבל בסוף בחרתי בסניו בגלל הפליטה הצדדית והיכולת להזיז את העדשות מעלה מטה ימינה ושמאלה ( בזמנו לדגם PANY הייה פתח פליטה אחורי ועדשות שנעו רק בכיוון אחד ) הייתי שמח באופן בלתי רגיל מבחירתי בסניו.



SANYO PLV-Z2
SANYO PLV-Z5



איני חושב שאחזור אי פעם לטלוויזיה נורמאלית. לשני חברים שלי יש סניו PLV-Z3 והם אוהבים אותו. ל Z3 ול Z2 אין דגמי המשך אבל אל פחד, ניתן בוודאי למצוא Z2 ו Z3 משומשים, ה PLV-Z4 וה PLV-Z5 המשיכו את המסורת של סניו בייצור מקרני 720p מצוינים והדגם החדש ביותר שלהם PLV-Z2000 מציע ביצועים ברמה אחרת לגמרי עם רזולוציה של 1920 x 1080.
מקרני 720p 1080p המצוינים ( ברי השגה ) קיימים גם בפנאסוניק , אופטומה, JVC, סוני , אפסון ואחרות. ומקרנים מבית רנקו, DPI, מראנץ, SIM2, JVC, סוני ואחרות למעשה עולים באיכותם על הרבה בתי קולנוע מקצועיים. כיום יש שפע במקרנים זמינים המתאימים כמעט לכל תקציב.
תחזוקה שגרתית
למען גילוי נאות, עלי להזכיר שמקרן דורש יותר תחזוקה מכל טלוויזיה רגילה. המקרנים מאוד רגישים לאבק ויש לצורך לנקות את החלק החיצוני באופן שגרתי. ניתן לנקות את העדשות עם בד שניתן לרכוש בכל חנות צילום.
רוב המקרנים בעלי מסננים אשר ניתן לנקותם ולהחליפם בקלות. אני מנקה את שלי בכל פעם שאני מאבק / שואב את הדירה, המסננים מחליקים החוצה.
לאחר הרבה שעות שימוש, תצטרך להחליף שפופרת במקרן גם כן, עדיין לא עשיתי זאת ( הקש על עץ ) ויש לי את המקרן יותר משלוש שנים. אבל עדיין, קניתי שפופרת רזרבית ( ומסנן ) כאשר קניתי את המקרן רק כדי להיות בטוח.
נשמע כמו ....ניצחון
זוהי נקודה ברורה, אבל ברצוני לוודא שהיא ברורה : לרוב המקרנים אין רמקולים. כך שאם אתה רוצה קול נהדר שיגיע עם תמונה יפה, תצטרך מגבר ורמקולים, מערכות קולנוע ביתי בקופסה או לפחות מערכות רמקולים עם מגבר. אין זו הפתעה או סיבה לבטל עסקה מכל סוג שהוא, רציתי לוודא שלא תדליק את המקרן ותתפלא למה אינך שומע דבר. ישנם מעט מקרנים אשר כוללים רמקולים קטנים מובנים, אפילו אחד או שניים הכוללים רמקולים ונגן DVD משולב, אבל אלו יוצאים מהכלל . לקבלת ביצועים טובים ביותר השתמש תמיד ברמקולים נפרדים עבור קולנוע ביתי.
מי הכניס מסך לחדר ההקרנה ?
אז כעת יש לך מקרן, על מה אתה מתכוון להקרין - אובחן יש לך שתי אפשרויות :
1) הקיר
2 ) מסך
מסכי הקרנה זולים ( מתחת ל 300$ ) לא יספקו לך את הביצועים הטובים ביותר והקרנה של המקרן החדש שלך על כל קיר ישן היא כמו לשפוך Mad dog 20/20 לתוך מיכל הדלק של הפרארי החדשה שלך - פשוט אל תעשה זאת.
אם יש לך כסף למסך באיכות גבוהה - אשר יכול לעלות כמו המקרן עצמו, במיוחד בגודל בו עליו אנו מדברים - כל הכבוד לך. כמה מהמסכים החדשים ביותר מבית Draper ו/או Beacon יעלו את רמת הביצועים הגבוהה ביותר שניתן להשיג ממקרנים מודרניים. כמה מהם אפילו בעלי מנוע וניתן להסתירם בתוך התקרה ולפתוח אותם רק בשעת הצורך . אבל עם התקציב הדוק, ויש לך קיר בגודל נחמד, קונבנציונאלי, אין כל פסול בהקרנה על הקיר כל עוד הקיר שטוח באופן מושלם ( או כמעט ) ולאחר שצבעת את הקיר בצבע בעל נוסחה מיוחדת לשימוש עבור מקרני ווידאו כדוגמת Screen Goo מבית Goo Systems.
Screen Goo הוא צבע מחזיר שיוצר במיוחד עבור מקרנים. הוא מגיע במגוון גוונים של אפור ולבן, כל אחד מתאים לסוג מקרן מסוים , תנאי תאורה וגודל מסך. בדרך כלל החומר של Goo יעלה בין 120$ ל 200$ עבור צביעת מסך בגודל ממוצע. ניתן לקרוא יותר כיצד לעשות זאת כאן ב Big Picture Big Sound. אחרים ב AVS Forum הציעו נוסחאות צבע אחרות כמו Silver Screen של Behr אבל על פי ניסיוננו Screen Goo הוא הפתרון הטוב ביותר.
אז למה אתה ממתין -
זהו זה, אתה מוכן. ברגע שהכול נעשה, התקן נוסף שיש לחשוב עליו הוא שלט אוניברסאלי. אני משתמש ב Logitech Harmony והוא משרת אתי היטב. ניתן לתכנתו בקלות להתחיל / לעצור את כל הרכיבים בפעם אחת, דבר שיכול לחסוך זמן. ניתן לקרוא מספר ביקורות שונות בנושא שלטים אוניברסאליים באתר זה.








Logitech Harmony 890.



תופעת לוואי מעניינת לדמות HDTV ענקית באיכות גבוהה היא שאני רואה פחות טלוויזיה כעת. כאשר אני מפעיל את מערכת הקולנוע הביתי שלי, זה בדרך כלל לצפות במשהו טוב, ולא לשלטט. פשוט אין טעם לצפות במשהו מחורבן במערכת זו. מסך גדול לא הופך תוכנית טלוויזיה גרועה לטובה יותר, הוא רק הופך אותה לגדולה יותר, דבר שמזכיר לך כמה היא גרועה באמת.
בנוגע HDTV, אני מתאר שיצרת קשר עם ספקי הכבלים או הלוויין ( או שתיצור קשר ) לגבי התקנת קופסת HD , או אפילו לרכוש טיונר OTA ( Over The Air ) כך שבאמת תנצל את התמונה הגדולה באמצעות חומרים ממקורות איכותיים. בסך הכול, מה תועלת במסך ענק ללא תוכן HD באיכות טובה לצפות בו?
או, וכמובן ישנו צורך בכיול הוידיאו והאודיו בחדר ההקרנה שלך כדי לקבל את התמונה הטובה ביותר האפשרית והצליל הטוב ביותר . אבל זה סיפור למאמר אחר. אבל כעת, שב, הרגע, וספוג את תהילת מסך ההקרנה הענק שלך.

נכתב ע"י אלינור בן חמו
מנהלת שיווק ומכירה
אורגניקס פתרונות מתקדמים
http://www.ar-go.net
1599-597-779
0504332232



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב