דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירות לקוחות - בין מחמאה למחאה 

מאת    [ 24/08/2009 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 3378 פעמים ]

לאחר 15 שניות של שתיקה הם מרגישים תחושת אי נוחות קלה, לאחר 30 שניות ניכרים בהם סימני עצבנות, הם מתופפים בכריות אצבעותיהם על השולחן ואני מבחין בקפיצות רגליים בלתי רצוניות מתחתיו. המבטים החטופים מעידים כאלף מילים על רצונם, הם מתים לברוח מכאן. זה אינו נוהל בחקירת חשודים בשב"כ, זהו רק תרגיל קצר לאנשי שירות בחווית לקוח.
הכפלת חוויה זו פי 6, מקל עליהם להבין כיצד הלקוחות מרגישים כשהם ממתינים כ-3 דקות תמימות למענה. דקות ארוכות שעתה גם הם יכולים לחוש אותן...אבל אתם יודעים מה הנורא מכל? חלקם הגדול של אנשי השירות אינו מודע לנתון הבא...רוב הלקוחות לא יתלונן על כך.

אי התלונה על ההמתנה הארוכה, היא רק סממן אחד מיני רבים. במחקרים שנעשו התחוור שהמצב חמור יותר משאנו יכולים לשער ושהשלכותיו גדולות יותר ממה שיכולנו להעריך. אל תתבשמו במחמאות של אלו שמרוצים, כדאי שתכירו היטב את המתלוננים, וכדאי שתטפלו בהם. רוצים נתונים? בבקשה.

חברתTARP - Technical Assistance Research Program היא חברת ייעוץ בינלאומית מוושינגטון המבצעת מחקרי צרכנות רבים ובשילוב עבודתם של צמד החוקרים Goodman & Newman על התנהגות תלונות צרכנים, מסופקים לנו נתונים מעניינים שלהערכתי די רק באזכורם כדי לגרום לחשוב.

1. בענף הקמעונאי רק 3% מהצרכנים טורח להתלונן על התקלה (במחקר שנעשה בקרב 600 עסקים שרכשו תוכנה ונתקלו בבעיה חריפה, 37% מהם אפילו לא פנו לשירות הטכני, הם ציינו שקל וזול יותר לפנות לספק חלופי מאשר להתחיל להתלונן)

2. ברוב המקרים תלונות אינן מצביעות ישירות ובאופן ממוקד על מקור הבעיה, רק תחקור יסודי מציף את הבעיה האמיתית.

3. נמצא שרק תלונה אחת מתוך 50 מגיעה ליצרנים ורק כמחצית מהתלונות נפתרות לשביעות רצונם של הלקוחות.

4. תלונות שפוטנציאל הנזק ללקוח עמד על 5$ ושטופלו לשביעות רצונם של הלקוחות הובילו לכך ש-95% מהלקוחות נשארו נאמנים לחברה, לעומת 37% בלבד בקרב אלו שלא התלוננו. כשפוטנציאל הנזק עמד על 100$, 54% נשארו נאמנים לעומת 9% בלבד ששמרו על נאמנותם למרות שלא התלוננו.

91% מהלקוחות שאינם מרוצים מהחברה, לא יקנו בה יותר לעולם!!!
ככל שהחברה פותחת אפיקי התקשרות רבים ונגישים יותר לתלונות (כגון, תיבת משוב, צור קשר, פניות ציבור וכו') שביעות הרצון גבוהה יותר.
המשתמשים הכבדים במוצרי החברה נוטים להתלונן הרבה יותר מהממוצע.
החשיבה המסורתית במשך שנים הניעה אותנו לחשוב שתלונות הלקוחות הם מטרד שעדיף להסתיר, עתה ישנה מודעות גדולה לנושא והבנה שטיפול נכון בתלונה יכול להוביל לנאמנות. לחיזוק הגישה כדאי לדעת נתונים נוספים פרי מחקרם של Donoghue & Klerk שביצעו בדיקה מקיפה בקרב לקוחות מתלוננים. שימו לב עד כמה טיפול נכון יכול להוביל לפוטנציאל כביר במכירות:

8. המתלוננים הם לרוב, בעלי מקצועות חופשיים, צעירים ומרוויחים יותר מלקוחות שאינם מתלוננים.

9. הם גם אסרטיביים, בעלי ביטחון עצמי רב ובעלי קשרים חברתיים טובים יותר.

10. הם בעלי ידע וניסיון רב יותר ביחס למוצרים אותם הם רוכשים.

11. והם גם מודעים היטב לחוקי הגנת הצרכן.

אז תגידו לי אתם, איתם אתם רוצים להתעסק? לרוב, הם אלו שקונים יותר, מספרים לאחרים ולא פחות חשוב, הם גם אלו שידעו "להוציא לכם את הנשמה", אז מה אתם אומרים, כדאי להכיר אותם או לא? אתם רוצים רק מחמאות או גם מחאות?


* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. http://www.shavitcom.co.il/. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים כל שמאפשרת היריעה ואין בו כדי להחליף ייעוץ עסקי מתאים ופרטני.
* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב