דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרגל בעסק - גניבת כסף ממעביד 

מאת    [ 21/08/2009 ]

מילים במאמר: 359   [ נצפה 2834 פעמים ]

לפני מספר שנים פנה אליי רון (שם בדוי), מנהל חברה מאוד מצליחה בדרום, חברת היי-טק, המעסיקה כעשרים עובדים קבועים ועוד מתכנתים מושכרים בהתאם לצרכי החברה. רון סיפר לי כי בזמן האחרון הוא טוען שהנתונים של הרווחים לא מסתדרים לו, והוא חושד שמישהו גונב כסף מתוך החברה. בנוסף לכך, רון גם טוען שהגיע אליו מכתב שבו היה כתוב שדוחות החברה ורשימת הלקוחות מופצות לחברות המתחרות.

ביקשתי מרון להכין לי דו"ח מסודר של כל העובדים שיש להם גישה אל דו"חות החברה, וגישה לכספים של החברה. לאחר כמה ימים רון שלח לי את החומר שביקשתי והרשימה צומצמה לחמישה עובדים בלבד!

התחלתי לבצע בדיקות על כל עובד ועובד, מה הרקע שלו? איפה עבד לפני? וגם הצלחתי להשיג נתונים על מצבם הכלכלי. לאחר שהצלחתי להשיג נתונים כלכליים על העובדים, ישר עלה חשוד שעד לפני כחצי שנה היה נמצא במצב כלכלי לא כל כך טוב. הוא היה נמצא הרבה במינוס והמשכורת הייתה מכסה את המינוס..

בחודשיים האחרונים חלה עליה משמעותית בחשבון הבנק שלו ואף הצלחתי להשיג נתונים המראים כי קיבל שתי הפקדות על סך 20 אלף ש"ח כל אחת!!

תחושות הבטן שלי אמרו לי שאם באמת יש מרגל בחברה, זה חייב להיות העובד הזה. ואכן כך היה! חוקרים פרטייםשהושתלו על ידי בחברה הצליחו לראות כי אותו עובד, התעסק עם מחשבי החברה גם לאחר שעות העבודה שלו, וכן גם במהלך שעות העבודה הוא צרב כל מיני דיסקים שלא היה בהם צורך בכלל. כמו כן הם הצליחו לדובב עובדים נוספים בחברה שטענו שאותו עובד מתנהג מוזר בחודש וחצי האחרון והוא נראה מודאג ועצבני.

לאחר שהצלחנו להשיג צילומים וראיות בדבר העבירה, קבענו פגישה עם רון והראנו לו את ממצאי החקירה. רון היה בשוק, הוא לא האמין שמאיר (שם בדוי) הוא זה שגנב ממנו כסף ושימש בעצם בתור מרגל בעסק. מאיר היה אדם דתי עם שלושה ילדים, אדם טוב ותמים לטענתו של רון.

כנגד מאיר הוגשה תביעה שלבסוף התבטלה לאחר שמאיר חשף בפני חוקרי המשטרה, את שם החברה ואת שם איש הקשר שהציע לו להיות מרגל ולספק דוחות כספיים ודוחות על לקוחות החברה, וכן לאחר שמאיר החזיר את כל הכסף שלקח מהחברה. מאיר לא ידע להיכן נכנס, הוא טען שהם לחצו עליו והציעו לו הרבה כסף ומכיוון שמאיר היה זקוק לכסף הוא התפתה ונכנע ללחצים של החברה המתחרה.
משרד חקירות אברמסון, הינו משרד חקירות פרטיות וותיק ומנוסה העוסק במתן שירותי מודיעין וחקירות במגוון נושאים: חקירות בגידותגירושין, חקירות כלכליות, ביצוע מעקבים וכן בדיקת פוליגרף. במשרד עובדים חוקרים פרטיים וותיקים בעלי שם בתחום.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב