דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה כללית על מכשירים משוק ההון 

מאת    [ 17/08/2009 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 1777 פעמים ]

מדדים

מדד נדל"ן 15

כפי שנמסר בסקירה הקודמת – כל הסימנים העידו על מצב שבו אנו לקראת סוף עידן "ראלי" העליות שאפיין את המדד לאורך התקופה האחרונה ולקראת מימושים – שאכן היינו עדים להם במהלך שבוע המסחר החולף. לעת עתה אנו עדים למגמה מעורבת, המלווה בנטייה להמשך ירידות שערים, אולם חייבים להיות זהירים ולהיות כל הזמן עם היד על "הדופק", שכן כל המהלך האחרון לא ביצע תיקון "קלאסי" ולא הגיע לרמת תיקון טכני כלל – דבר שמסוכן לחזות מהלכים לפיו. מה שגם שאין שום תבנית אחרת נכון לרגע זה שמלמדת על מהלך אפשרי צפוי, זאת מלבד, כאמור, אינדיקאציות מסוימות שעדיין תומכות בהמשך גל הירידות, שאולי אף בהמשך יביא לכלל תיקון "בריא".

מדד תל-אביב25

בסקירה הקודמת נמסר שגל העליות שהיה צפוי להסתיים אמור להתחלף בגל מימושים – כפי שאכן קרה בפועל. גם תבנית ההיפוך הדובית שהופיעה בשיאן של העליות הוכיחה את עצמה וסימלה למעשה את תחילתן של גל הירידות אותו חווינו במהלך ימי המסחר האחרונים של שבוע המסחר החולף. עם זאת – השער רק "נגע" בקו הבלימה של "פיבונאצ'י" וכפי שניתן להבחין לא נכנס לתיקון טכני. לעומת זאת יום המסחר האחרון שפתח את שבוע המסחר סגר בשער ש"נגע" שוב באותו קו בלימה של "פיבונאצ'י" האמור ויצר למעשה שתי "נגיעות" עם תבנית שדווקא מסמלת אפשרות להמשך ירידות. כך שראוי להמתין לפריצת נקודת השפל של יום המסחר האחרון, שתלמד למעשה גם על פריצת קו תמיכה, כמו גם על כניסה לתיקון טכני, וכל זאת כדי להיכנס לפוזיציה דובית.

מדד דאו-ג'ונס

אין למעשה כמעט שינוי ממה שנמסר בסקירה הקודמת. סימני ההיחלשות של המשך העליות כאמור כבר באו לידי ביטוי. השער די דשדש גם במהלך ימי המסחר האחרונים, כפי שהיה במהלך שבוע המסחר הקודם, אלא שמעט מעל לקו הבלימה ששימש גם קו התנגדות, ושנכון לרגע זה ניראה שהחליף תפקיד ומשמש קו תמיכה. אולם בסה"כ אנו עדים לדשדוש גם מעל לקו תמיכה זה. עדיין אנו למדים על מידה של רפיון מסוים בכוחם של הרוכשים, שמלווה גם באינדיקאציות נוספות המחזקות את ההערכות באשר להיחלשות המסחר ונטייה למהלכים דוביים, אולם בכל זאת אין להקל ראש באפשרות ל"פיזור" סחורה כדי להגיע "להבראה" שתוביל מהלך שוורי מחודש. לכן ראוי להמתין עד לשבירת אחד מקווי מגמת הדשדוש שאנו עדים אליה כעת, בעוד שבהמשך יש בכל מקרה – עם פתיחת פוזיציה לכיוון כלשהו – לבחון כל מהלך מקרוב, תוך מימוש רווחים בחלוקה ל"מנות".

נאסדק

גם במדד הנאסדק אנו יכולים למצוא כמה ימי מסחר שמדשדשים. אמנם הצפי לטווח הבינוני הינו דווקא המשכן של עליות השערים, היות שעוד יש הרבה "בשר" בדרך במעלה הגרף, אולם בטווח הקרוב הסימנים עדיין מצביעים על בלימה ואף ירידות שערים צפויות שמוצאות גם את ביטוין באינדיקאציות השונות. ראוי בינתיים להמתין עם עסקה כדי לבדוק את ההתפתחויות, אולם שבירה של קו ההתנגדות לאורך תבנית הדשדוש כלפי מעלה יכולה לסמל את המשך המגמה השוורית שהחלה לפני זמן לא מבוטל, ובתנאי שהדבר יגובה בנפח מסחר מתאים. אולם שבירה מטה של אותה תבנית אמורה יכולה לאשר כניסה לפוזיציות שורט, אם כי יש לקחתן במנות קטנות ומבוקרות.

עוד על מניות בעמוד החדש בפורקס פרוז
http://www.forexpros.co.il/equities/

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" http://www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל ע



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב