דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כלל 80-20 לאופטימיזצית ביצועי מכירות 

מאת    [ 15/08/2009 ]

מילים במאמר: 548   [ נצפה 4963 פעמים ]



כלל 80/20 הוא אחד הכללים המדהימים הפועל בעסקים היום. יש דוגמאות רבות של הכלל הזה(הידוע גם כחוק פרטו על שם כלכלן איטלקי מהמאה ה 19 בשם זה). האחד שאתמקד בו הוא זה שקובע ש 80 אחוז מההכנסות אתה משיג מ 20 אחוז של פעילויותיך.

לדוגמא: רשום את 10 הפעולות שאתה צריך לבצע היום. הסיכוי הוא ש 2 מתוך 10 הפעולות האלו יניבו 80 אחוז תוצאות לחברה שלך. שתי הפעולות הללו הן העדיפות הראשונה שלך.

מנהלים רבים לא מבינים כיצד כלל פרטו עובד, ולכן לא גובים את היתרונות שלו. המפתח הראשון לכלל 80/20 הוא לזהות את ה 20 אחוז של הפעילויות שמובילות ל 80 אחוז מהכנסותיך. המפתח השני הוא להבטיח שהפעילויות הללו יתבצעו.

לדוגמא: אם לפניך 10 מטלות שלהלן, תפקידך יהיה להחליט מי הן שתי המטלות שיניבו את התמורה הגדולה ביותר ולהבטיח שהן תתבצענה בעדיפות ראשונה:

1. הכנת מלאי
2. כתיבת פרסומות
3. לבצע פגישות מכירה אחד על אחד
4. לכתוב תכנית עבודה
5. לפתוח את הדואר האלקטרוני
6. לענות לטלפונים נכנסים
7. לבחון ספקים
8. לטפל בתלונות לקוחות
9. להכין דוחו"ת
10. לארגן תצוגות

מנהלים רבים מכינים רשימות של מטלות לפעולה בהתיחסות מעטה לשאלה אם הם עושים את הדברים החשובים תחילה. הם עסוקים בעשייה ולעתים רחוקות מסיימים את הפעילויות שמביאות את התועלת הגבוהה ביותר.
להלן מספר דרכי ביצוע של מנהלים:

הדברים הפחות נעימים הם הראשונים

זה המצב כאשר אתה ראשית עושה את הדברים השנואים עליך, רק כדי לסלק אותם מדרכך. זה בסדר כל עוד המטלה הלא נעימה תביא את ההחזר הטוב ביותר להקדשת זמנך בה. אחרת אינך מנצל ביעילות מירבית את זמנך.

הדברים שלא סיימת הם הראשונים

זה המצב כאשר אתה ממשיך ברשימתך ומבצע מחר מהמקום בו הפסקת אתמול. אם הדבר נעשה ללא התיחסות לדברים במקומות הראשונים בסדר העדיפות, אזי אתה מקריב את הדברים החשובים ביותר על מזבח הדברים החשובים פחות. לאורך זמן, איזו השפעה יש לכך על אנשיך, לקוחותיך וארגונך ?

הדברים הדחופים הם הראשונים

עתה אתה עובד היכן שיש את הצרחות הגבוהות ביותר, אף אם המטלה היא בעדיפות נמוכה. תגלה שאם תעשה את הדברים הראשונים בסדר העדיפות תחילה, תצטרך פחות להתעסק בענינים "דחופים".

הדברים הראשונים תחילה

זיהית את האזורים שלהם החשיבות וההשפעה הגדולה ביותר לארגון שלך. וקבעת שהן יהיו הראשונים לביצוע. לדוגמא, מעשרת המטלות ברשימתך, נניח שהחלטת להקדיש זמנך יחד עם אנשי המכירות שלך בפגישות מכירה אחד על אחד. כדי שזה יתבצע תצטרך לתכנן זמן להיפגש עם אנשיך, לא רק לקוות שיתפנה לך זמן תוך עשיית דברים אחרים. תמצא גם שכאשר אתה מטפח את אנשיך, הם יוכלו לקבל על עצמם אחריות למטלות הפחות חשובות וכשאתה מקדיש יותר זמן איכות עם אנשי המכירות שלך, תמצא, קרוב לוודאי, שיהיו לך פחות לקוחות לא מרוצים לטפל בהם בעצמך.

המטלה שבה אתה משיג את התמורה הגבוהה ביותר שונה מזו של האחרים. הדבר החשוב הוא שתקדיש זמן לזיהוי המטלות הללו ותמלא אותן. מנהלים רבים נותנים עדיפות להכין תוכנית, במקום לתכנן את העדיפויות שלהם. אחרי שהחלטת מה הם "הדברים הראשונים" אתה צריך לדאוג שהן מתבצעות, אחרת תמצא את עצמך אובד בים המטלות לעשיה. כשתתחיל לעשות זאת על בסיס יומי, תשיג תוצאות טובות יותר ויותר עשייה בפחות זמן, כי אתה עושה את מה שבאמת חשוב.

תן לכלל 80/20 לעבוד בשבילך בנתינת ערך ליום הממוצע שלך. היכן אתה מקבל את התמורה הגבוהה ביותר? כמה זמן הקדשת למטלות החשובות באמת? מה ביכולתך לעשות להגדיל את הזמן שאתה מקדיש לענינים שבאמת חשובים? מצא זאת ותהיה ראשך ורובך מעל המנהל הממוצע הממשיך בגדול בדברים הפעוטים
בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", "ארוטיקה סקס וסיפור" ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב