דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אנרגיה ירוקה solar-israel.co.il 

מאת    [ 13/08/2009 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 3234 פעמים ]

אנרגיה ירוקה, או אנרגיה ירוקה בשמה השני, נהייתה היום שם נרדף לחשיבה סביבתית. אנרגיה ירוקה, על שלל יישומיה, היא ללא ספק הפתרון הדחוף והמיידי ביותר לבעיית ההתחממות הגלובלית שמתרחשת בסמיכות מצמררת להידלדלות במשאבי האנרגיה הנפוצים כיום בעולם, הדלקים המאובנים. הפקת הדלקים המאובנים כיום, חוץ מהיותה מזהמת, נהייתה קשה ומסובכת יותר ויתר, וכך עלותה עולה במקביל, נמצאים רבים ממקורות אלו באזורים לא יציבים מבחינה פוליטית. גורמים אלו ואחרים הביאו את העולם בשנים האחרונות לחפש פתרונות לאנרגיה ירוקה ונקייה שלא תלויה במדינה או משאב מתכלה אלא בתנאי הטבע הקיימים. הצורך במציאת פתרון לאנרגיה ירוקה הביא להשקעות גדלות בפיתוח של טכנולוגיות לאנרגיות אלו.

ההגדרה הקלאסית של אנרגיה ירוקה היא אנרגיה שמקורה בתהליכי טבע מתמשכים שאינם מתכלים כתוצאה מהפקת האנרגיה האצורה בהם. כיום, 60% מהאנרגיה שמשמשת את האנושות מופקת מפחם ודלקים מאובנים. הנזק האקולוגי של מקורות אלו, מיותר לציין, הוא עצום, כפי שנוכחנו בעשורים האחרונים. קיימת אחדות דעים כיום בקהילה המדעית כי תוצרי הלוואי של הפקת הדלקים מגבירה את אפקט החממה שגורם להתחממות כדור הארץ, שינויי אקלים, המסת קרחונים ועליית האוקיינוסים.

בשנים האחרונות נערכים חיפושים קדחתניים אחר הדרכים הטובות והיעילות ביותר להפקת אנרגיה ירוקה נקייה כדי לצמצם את זיהום האוויר. אנרגיה ירוקה ניתנת להפקה ממספר מקורות אפשריים. האנרגיה הירוקה הרלוונטית ביותר לישראל היא אנרגיה סולארית, אך ניתן להפיק אנרגיה ירוקה מטורבינות רוח, זרימה של נהרות וגלי ים, דלקים ביולוגיים, מחזור אשפה ומחום הנובע ממעמקי האדמה - אנרגיה גאו-תרמית.

אנרגיה ירוקה סולארית, המופקת מאור השמש, היא פתרון שמיושם היום ברחבי העולם. השמש, מקור אנרגיה ירוקה שופע ובלתי נדלה, ניתנת לרתימה באופנים שונים לצורך ייצור חשמל נקי סולארי.

אנרגיה ירוקה סולארית מופקת כאשר מערכות אנרגיה סולארית ממירות את קרינת השמש לאנרגית חום או חשמל. יישומים של מערכות אנרגיה סולארית ירוקה יכולים להיות לצורך הפקת חשמל, מערכות פסיביות לחימום ותאורת יום, מערכות פוטו וולטאיות, מערכות לחימום מים, חימום וקירור חללים במבנים ועוד. שפע האנרגיה הירוקה מהשמש שנוחת על כדור הארץ בשעה יכול להספיק לכלל האנושות לשנה שלמה! למרות זאת, יעילות הניצול של אנרגיה ירוקה זאת עדיין נופלת מאנרגיה מתכלה.

אנרגיה סולארית ירוקה עשויה להיות מנוצלת גם בקנה מידה גדול כגון תחנות כוח מרכזיות. עסקים גדולים יכולים היום לנצל את האנרגיה הירוקה הזמינה הזו ולחסוך עלויות ע"י שימוש במערכות סולאריות לתהליכים תעשייתיים, לחשמל ולחימום וקירור של מים ומבנים. מערכות חימום סולארי פסיבי ותאורת יום מסייע למבנים מסחריים וחקלאיים להיות יעלים יותר ונעימים יותר.
אופיר בריל, מנהל פורטל סולאר ישראל http://www.solar-israel.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב