דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למי כדאי לקחת אימון אישי או סדנה? 

מאת    [ 08/08/2009 ]

מילים במאמר: 1107   [ נצפה 2509 פעמים ]

למי כדאי לקחת אימון אישי או סדנה?
מאת: עדנה מימון

אנשים רבים חושבים שאם הם יגידו שהם רוצים אימון אישי או סדנה, אזי הם מודים שמשהו אצלם לא בסדר. מסיבה זו, הם לא פונים לקבל עזרה. אלה אנשים לא מאושרים.

לעתים קרובות אני שומעת את המשפט: "אימון אישי? סדנה? מה הבעיה? אני אתן לך".

אני מניחה כי אתם מחייכים כרגע, מכיוון שכבר שמעתם את המשפט הזה.

ובכן, הבה נעשה סדר בדברים:

אילו שאלו אותי, הייתי אומרת כי מומלץ שכל אחד מאיתנו יעבור חוויה ששמה אימון אישי או סדנה.

דמיינו לעצמכם עולם שבו כל אינדיבידואל עבר תהליך אימון אישי רציני. מה היינו מקבלים?

היינו מקבלים עולם, אשר בו אנשים יותר רגועים, יותר סבלניים אחד כלפי השני, יותר מצליחים, יותר מאושרים, בעלי תקשורת בין אישית מוצלחת מאוד, בעלי זוגיות עמידה ומאושרת, בעלי יכולת לגדל ילדים בריאים ומאושרים. הפשע היה נעלם. המלחמות היו הופכות להיסטוריה רחוקה. אנשים היו קוראים את ספרי ההיסטוריה ולא היו מאמינים שפעם אנשים הרגו זה את זה. בקיצור, אנשים היו בריאים יותר אילו קיבלו אימון אישי או סדנה. אני עצמי מהווה דוגמה מצויינת לכך, ואני גאה מאוד על כך.

אומנם, אימון אישי או סדנה מכוונים להשגת מטרות, אך קיימת מטרת-על אחת, המשותפת לכולנו, והיא להיות מאושרים.
אדם לא מאושר הוא אדם סובל. אדם סובל מקרין זאת על סביבתו. סביבתו יכולה להיות משפחתו הקרובה, חבריו, עבודתו, או כל מקום אחר, אשר אליו הוא מגיע . אותו אדם, יקרין את תחושת הסבל לילדיו ולכל הסובבים אותו. מסיבה זו, גם ילדיו ימשיכו את מעגל הסבל.

שמעתי על אנשים, אשר מעידים על עצמם: "אני מאושר", אבל אני רואה עליהם שהדבר אינו כך. אלה אנשים המשקרים לעצמם.
אדם המעשן, שותה ומחליף בחורות כמו גרביים לא יכול להיות מאושר - גם אם הוא מצהיר שהוא מאושר. כבר שמעתי על אנשים כאלה, אך הם מתו בגיל צעיר. הם מתו מריקנות. הם מתו ממחסור באושר. הם מתו כי התביישו להודות אפילו בפני עצמם כי הם לא מאושרים. הם מתו מבושה.

שוחחתי עם נשים, אשר סיפרו לי כי הן מאושרות, אך באותה נשימה התגאו על כך כי הן קונות כמויות אדירות של בגדים, ושזה מביא להן אושר רב. הן לא ידעו כי, קניות מטורפות מצביעות על אי שביעות רצון מן החיים, על רעב לאהבה ועל הערכה עצמית נמוכה.

נשים אחרות סיפרו שהן מאושרות, אך באותה הזדמנות סיפרו שיותר מדי פעמים הן נפגעו מאוד מאנשים מסויימים. הן לא ידעו כי פגיעות יתר מצביעה על חסמים כבדים.

ומה לגבי אנשים, המשקיעים את מיטב כספם בשיפוץ הבית, אך בפנים הם כועסים כמעט על כל העולם? האם לא היה עדיף להשקיע חלק מהכסף על אימון או סדנה לשליטה בכעסים? או בשיפור הזוגיות? או בשיפור הביטחון העצמי והדימוי העצמי? הרי קירות לא יכולים להביא אושר!

ישנם אנשים המשקיעים כסף רב בטיולים יקרים, אך תמיד חוזרים מהטיול מלאים בכעסים על בן/בת הזוג, על הילדים או על חברים שהשתתפו בטיול. כאן, שוב עולה השאלה: האם לא היה עדיף לקחת אימון אישי במקום אחד הטיולים, כדי ללמוד הקשבה אמיתית ותקשורת בין אישית?

גם אנשים בעלי רגש של נקמה יעשו טוב לעצמם אם יקחו אימון אישי. הנקמה היא דבר הרסני מאוד. היא הורסת קודם כל את האדם הרוצה לנקום. היא גם הורסת את סביבתו הקרובה. מישהו כבר אמר כי אדם כועס משול לאדם המוזג רעל, אך שותה אותו בעצמו.

אם שמעתם את עצמכם אומרים את המשפט: "הראתי לו (הראתי לה) מה זה", או "מגיע לו (מגיע לה)", או "כולם רמאים...", פנקו את עצמכם באימון אישי או סדנה על מנת להבין ממה זה נובע, ומה זה גורם לכם.

אנשים המקללים בפקקים, בתור לקופת חולים, לסופר, או בכל מקום אחר, ירוויחו מאימון אישי.

אנשים המרגישים שאחרים טובים יותר מהם, יפים יותר מהם ומוכשרים יותר מהם, או שחשוב להם מה יגידו אחרים, או שחוששים מתגובותיהם של אחרים, יגלו עולם חדש ויפה בעזרת אימון אישי.

אנשים שקשה להם למצוא כיוון בחיים. אנשים שלא מוצאים עניין בחיים, שרוצים לעזוב עבודה, או להיות עצמאיים, אך חוששים. פעמים רבות, אנשים המוצאים תמיד הסברים "משכנעים" למה לא כדאי להתחיל משהו חדש, אלה אנשים עם מטרות נמוכות מדי, אנשים אשר אינם מעיזים לחשוב רחוק, או תקועים מחשבתית. אימון אישי או סדנה יכולים לעשות להם פלאים.

אנשים שהסטטוס חשוב להם מאוד (כמו מכונית יקרה, עבודה במקום נחשב, מגורים באזור יוקרתי, בגדים יוקרתיים וכו'), אך עדיין לא חשים את האושר.

אנשים המרגישים לחוצים, המרגישים שאין להם יכולת לעשות כלום (למרות שיש הרבה מה לעשות). אנשים המנקים בית באופן מוגזם, אנשים המקפידים על סדר באופן מוגזם (המרגישים שמראה הבית יותר חשוב מהשגת אושר), אנשים החושבים הרבה על חיידקים.

אנשים בעלי משקל יתר, או אנשים הנלחמים במשקל בקביעות.

באימון אישי קצר, אנשים פרפקציוניסטים יוכלו לגלות על עצמם דברים שלא חשבו עליהם קודם.

אנשים שחשוב להם לרצות את האחרים. אנשים המקבלים כל מה שאחרים אומרים להם על מנת לקבל שקט. זהו שקט שקרי. זהו שקט תעשייתי. מנגד, גם אנשים שמתנגדים כמעט לכל דבר ירגישו טוב יותר עם עצמם ורגועים יותר, לאחר אימון אישי.

אנשים המחמיאים לעצמם בחברה ללא הרף, ירוויחו מאימון אישי קצר או מסדנה.

הקשבה אמפטית חסרה להמון אנשים. הרבה פעמים אני שומעת את המשפט: "הקשבתי, אבל אני לא מסכים עם דבריו". הקשבה אין פירושה הסכמה. הקשבה היא הבנה מדוע האדם אמר את מה שאמר, מה מסתתר מאחורי מה שהוא אמר וכו'.

אנשים רבים מתגאים במשפט: "אצלי זה הכל או לא כלום"! קיצוניות לכאן או לכאן אינה בריאה ואינה מביאה אושר. גם התנהגות אימפולסיבית מקשה על החיים.

דאגנות יתר הינה חסם רגשי עמוק. בדרך כלל אנשים דאגניים הם גם חסרי ביטחון וגם אינם מצליחים להאציל סמכויות לילדיהם או למי שנמצא תחת מרותם. ילדים להורים כאלה יכולים לאגור תסכולים רבים.

מכירים את המשפט: "אם הוא לא היה עושה לי את מה שעשה לי, היום הייתי מאושר"? אנשים רבים מאשימים אחרים בחוסר אושר שלהם, בחוסר השגת מטרותיהם. לעתים קרובות מאשימים את ההורים, לעתים את המדינה, או את הבוס ועוד. אנשים אלה יוכלו לקבל כלים משמעותיים להשגת האושר באימון אישי או בסדנה.

הורים רבים עושים אין ספור טעויות בחינוך ילדיהם. הילדים סוחבים את טעויות הוריהם כל חייהם. הם גדלים לא מאושרים. אותם הורים חושבים כי הדבר טבעי. לא ברור מדוע ילד לא מאושר זה דבר טבעי? הורים רבים טוענים: "אני נתתי לו הכל, וזה מה שאני מקבל". זוהי עוד טעות חמורה בחינוך. ילד לא מאושר יגדל להיות הורה לא מאושר וגם יעביר זאת הלאה לילדיו.

מודעות עצמית להתנהגויותינו יכולה לשפר פלאים את תחושותינו. אך, כמובן, תחילה עלינו להיות מודעים לכך כי האושר שלנו ושל ילדינו יותר חשוב מקנייה זו או אחרת, משיפוץ בית, מטיול כלשהו, או מכל דבר אחר.

חוסר אושר גורם לבעיות בריאותיות. אנשים שעברו שינוי לטובה בחיים מדווחים על שיפור מדהים במצב בריאותם. מתאמן שעבר אצלי אימון אישי סיפר שהוריד את המשקפיים לצמיתות ולפתע צווארו אינו נוקשה. כל זאת, ללא שום טיפול אחר.

לסיכום, אין דבר יותר חשוב מלהיות מאושר. אדם מאושר קם בבוקר עם חיוך בלב. אדם מאושר הוא אדם האוהב את עצמו ואת סביבתו. סביבתו חשה זאת ונמשכת אליו כמו מגנט. אדם מאושר הוא אדם בריא.

עדנה מימון
מאמנת אישית לביטחון עצמי ותקשורת בינאישית
מנחה קבוצות
מאמנת להכחדת פחדים, חרדות וכעסים
טל: 050-7378535
אתר: http://www.my-ambitions.com
E-Mail: ednamaim@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב