דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עזרה ראשונה באמצעות הומאופתיה קלאסית (חלק ג) 

מאת    [ 07/08/2009 ]

מילים במאמר: 734   [ נצפה 4874 פעמים ]

עזרה ראשונה הומאופתית (חלק ג)

התייבשות ואיבוד נוזלים

תהליך של התייבשות ואובדן נוזלים הינו מסוכן מאוד לאדם. הוא נגרם לרוב מחשיפה ארוכה וממושכת לשמש, מלווה בהזעה קיצונית ואובדן של נוזלים ואלקטרוליטים (מינרלים כגון נתרן וקלציום החיוניים לגוף), התייבשות, ואז טמפרטורת הגוף עולה לכדי 40 מעלות ובעקבותיה ישנם כאבי ראש חזקים, בחילות וסחרחורות ואף תיתכן קריסה של מערכות, אבדן הכרה ואף מוות.

הדבר הראשון והחשוב ביותר שיש לעשות הינו לקחת את המטופל אל מקום מוצל, ולנסות להשקות אותו במנות קטנות כל פעם של מים ולנסות לקרר את גופו. חשוב מאוד לבדוק שישנם סימנים חיוניים של הגוף (דופק, נשימה, הכרה)  ולהזעיק עזרה- וכמובן, כל העת להשגיח על המטופל שלא יאבד הכרה או יפסיק לנשום או שייפסק הדופק.   קריאה לעזרה ואמבולנס יכולים להיות קריטיים למצבו של המטופל כאשר מכת החום היא חזקה.    ישנו מספר לא מבוטל של רמדיז המתאימות למצבים שונים של התייבשות, אך אשים דגש על 3 העיקריות הרלבנטיות למצב כללי של התייבשות.

בלדונה

כאב ראש עם תחושת מלאות בראש והרגשה כאילו הכול זורם דרך המצח. החמרה מהתכופפות, תנועה או כל רגש קל.  ייסורים גדולים וחוסר מנוחה.  גירוי גדול של העצבים במוח. זעם. פחדנות גדולה, נטייה לעוויתות, לתנועות עוויתיות, ופחד מדברים הנמצאים לידו או מסביבו. נטייה לבכי וצרחות. מתאימה לשלב הראשון של מכת חום והתייבשות.

גלונינום

כאב ראש פועם, הולם ושורף המלווה בפרץ של זרם דם לראש וללב.  שוקים בראש שמסתנכרנים עם הדופק, אובדן ההכרה שקדמו לה סחרחורת, בחילה, כאב ראש אלים, פנים אדומות וסמוקות וגוף קר.  השפעות של צימאון ממכת חום, כאבי ראש מהשמש, שמתגברים ונחלשים מהשמש, החמרה משמש ממדורה במקום פתוח, טילטול התכופפות, שכיבה וצד שמאל.

ורטרום אלבום

רמדי זו מתאימה למצב של התמוטטות והלם. ישנה זיעה קרה על פני המצח. כאב ראש המלווה בבחילות, הקאות, שלשולים ופנים חיוורות. הצוואר חלש מידי מכדי להחזיק את הראש זקוף.

הרעלות מזון

אחת הסיבות הנפוצות להרעלות מזון נעוצה בטיפול לא נכון במזון. בין הגורמים העיקריים הן פטריות הבוטולין הגורמות לפגיעה במערכת העצבים המרכזית, סלמונלה או הרעלת סטפילוקוקים.  הסימפטומים של הרעלת מזון אינם נעימים כלל והם כוללים פגיעה במערכת הראיה וסחרחורות, חולשה בשרירים, קשיי בליעה ונשימה, התכווצויות ועוויתות ביטניות, שלשולים, חום גבוה, צמרמורות, כאבי ראש ועוד...     יש להקפיד שהנפגע שוכב ומחומם. יש לתת לו נוזלים מחוממים מעודנים, ובמידת הצורך יש לקרוא לרופא להמשך מתן טיפול רפואי.     כמובן שבהומאופתיה ישנה כמות גדולה של רמדיז המתאימות למצבים הללו, אך אתמקד בשלוש בולטות.

ארסניקום

זוהי אחת הרמדיז המרכזיות לטיפול בהרעלת מזון. ההתקפה מתחילה בצואה נוזלית שמהר מאוד מתפתחת להפרשות דמיות ומוקוס.  הפרשות בלתי נשלטות של חומר בעל ריח מבאיש ומצחין, ומלווה בתשישות גדולה. תשישות גדולה לאחר מתן צואה, הפנים נראות שקועות, חיוורות ומעוותות קמעה.  צמא שורף אך עם זאת חוסר סבילות למים. תנועת המעיים מלווה בייסורים, חוסר שקט, וכאבים בבטן.   הצואה עיסתית, צהובה, דמית, ירוקה או לעיתים תכופות יותר שחורה ומלווה בהקאות. כאב אינטנסיבי, כאבים ביטניים, תחושת שריפה בפי הטבעת, פלפיטציות, ורעד של הגפיים שמלווה בתשישות. הקאות וטיהור הגוף בו זמנית של חומר קטן כהה ומסריח שמלווה בתשישות. ההחמרה היא בלילה, לאחר אכילה או שתייה, החמרה לפני, במהלך ואחרי מתן צואה.

קולוסינטיס

הרעלת מזון המלווה בכאבים אכזריים בבטן, כאבים חותכים המוקלים מרכינה כפולה קדימה או מלחיצה קשה על הבטן. דלקת הקיבה והמעיים,  צואה של דיזנטריה המתחדשת מכל שתייה או אוכל שנכנס לפה.   צואה דמוית ג'לי. מאוד עצבני ורוגז, חולי הנגרם מזעם. התכווצויות בשוקיים והתכווצויות של כל השרירים.

פודופילום

דלקת הקיבה והמעיים המלווה בכאבי בטן עוויתיים, והקאות של מרה מבחילות. הצואה מימית עם מוקוס דמוי ג'לי, שאינו כואב ושופע קולח ומסריח. שלשול מיימי בבוקר ושאחריו מגיעה צואה מוצקה, בהמשך היום. החמרה מוקדם בבוקר, ממזג אויר חם, במהלך הוצאת שיניים (אצל תינוקות). עצירות שמתחלפת עם שלשול או כאבי ראש שמתחלפים עם שלשול. מתאימה לבעלי מצב רוח רגזני. הצואה בדר"כ צהובה ומסריחה וחריפה (כמו המרה) ומתאימה הרבה פעמים למצבים של תינוקות משלשלים ללא הפסקה.

סיכום:

בסך הכל נגעתי במגוון רחב מאוד של נושאים הקשורים לעזרה ראשונה בהומאופתיה. ניתן לעשות הרבה דברים בהרבה מאוד מצבים אקוטיים, גם אם אין הדבר נראה לנו לעין כרגע. ההומאופתיה הקלאסית הינה עוד כלי אחד מתוך ארסנל רחב של כלים, שמאפשרים לנו להתמודד עם השיגרה היומית שלעיתים אינה פשוטה כלל וכלל.

חשוב מאוד שלא להעמיד את ההומאופתיה מעל לטיפול רפואי קונבנציונלי, מאחר והשני עשוי להציל את חייו של המטופל, ואל לנו להקל ראש בכך.  בכל מקרה של צורך במתן עזרה ראשונה הומאופתית יש להתייעץ עם הומאופת מוסמך, ולא להסתמך רק על הכתוב כאן.   יש דברים שבייעוץ עשויים להוביל לכיוונים חדשים ומדוייקים יותר.

אני מאחל לכולם רפואה שלמה

 

שלכם בברכה

אבישי קמינר
הומאופת קלאסי

http://www.homeoshare.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב