דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לגור בפלא שנקרא סן אנטון 

מאת    [ 06/08/2009 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 3369 פעמים ]

בחודשים האחרונים אני גר באתר סקי בשם סן אנטון, אוסטריה. כל יום אני מתעורר לשגרה של לקום מוקדם, לאכול ארוחת בוקר ענקית של דייסה, ביצים, גבינות ומיזלי, לארוז את התיק עם אגוזים ופירות ולצאת לגלישת בוקר כשתנאי השלג במיטבם. אני מחפש את הפאודר וגולש אוף-פיסטה באזורים שאני יודע שהם בטוחים. כשהחברים הגרמנים שלי מגיעים, אנחנו יוצאים למסלולים עם שמות ארוכים כמו Jungbrunentobel או Zeischenabfahrt – שמות שלא משנה מה, אני תמיד שוכח איך להגיד אותם וכל פעם מחדש צריך שיזכירו לי... 

אני פוגש את מרטין על הרכבל והוא שואל אם אני רוצה לגלוש איתו ב-Mattun, מסלול אוף-פיסטה, ואני מסכים. ממרומי ה- Schindler צריך לחצות רכס ולרדת במורד מסלול אדום כדי להגיע לרכבל תלול שלוקח אותך לפסגת ה-Mattun. באותו הבוקר, איכשהו יצא שפספסנו את השלטים שהודיעו על כך שהאתר סגור... הגענו למטה ואז שמענו את החדשות. בשל הרוח העזה הם נאלצו לסגור את הרכבל, ואנחנו התחלנו בטיפוס הארוך בחזרה למעלה, בדיוק באותו מסלול שזה עתה גלשנו בו למטה. 

הרוח גברה, ואני, עם כל הציוד בידיים, התנשמתי והתנשפתי כל הדרך למעלה. מרטין, מצידו, נראה כאילו כל הציוד הזה הוא בשבילו טיול בפארק... באמצע הדרך הצעתי שנשתה קצת תה מהתרמוסים. ישבנו, שתינו והבטנו בנוף המשגע שנפרש מולנו. כשהתפעלתי מהפסגות המושלגות חשבתי איזה כיף היה יכול להיות אם היינו יכולים לצלוח גם את המסלול הזה.

צריך להכנס למצב הרוח הנכון כשגרים באתר סקי כמו סן אנטון. צריך להיות מוכנים לכיף של 24 שעות ביממה, שהולך יחד עם מאמץ פיזי אינטנסיבי של סקי וחגיגות. בסוף העונה ספרתי 4 צינונים ושפעת אחת. אבל שלא תבינו לא נכון: כל אלה הן תופעות לוואי הכרחיות של המקום המדהים הזה. סן אנטון הוא בית חם לגולשים מכל אירופה – בשבוע הראשון של השנה פורצים לכאן הרוסים עם כובעי הפרווה שלהם והחליפות המפוארות; הסקנדינבים שותים הרבה וחוגגים הרבה; הגרמנים מסתערים על הפאודר בסופי שבוע ובשאר הזמן גולשים במסלולי אוף-פיסטה נידחים; ההולנדים באים לחגוג והבלגים מגיעים בחבילות. אבל רובם ככולם מגיעים בשביל הכמות העצומה של מסלולי אוף-פיסטה, שרבים מהם קרובים למסלולים המסומנים – ובשביל המסיבות-שאחרי-הסקי. בארים כדוגמת Krazy Kangaroo ו- Mooservir מאוד פופולרים ורוקדים שם לצלילי מוזיקה גרמנית. בסוף הערב עושים גלישת-שיכורים – אני כבר שכללתי את אמנות הגלישה על שקיות ניילון! בבארים כמו Taps אפשר לשבת ממרץ והלאה, עם בירה קרה ביד, לצפות בשקיעה ולזרוק כדורי שלג אחד על השני... בנות יש בשפע – יש מספר שבועות בינואר שהן מקבלות הנחות על אוכל, שתייה, בגדים – העיקר שיבואו. המוטו שלהן הוא "אל תשתכרי ואל תצאי עם הבחור הראשון שרוקד איתך"...

ואני? אוהב אוף-פיסטה, הרחק מהקהל, שומר את ההרים לעצמי. אוהב כשהלילה יורד ולראות את הצבעים שמשתנים בעצים ובשלג, לשבת ככה סתם ולראות את העננים עולים מעל הפסגות, לגלוש ליד שרידי מפולת ולתהות על כוחו של הטבע. בערבים לרקוד על השולחנות ב-Mooser ולפלרטט עם בחורות. סן אנטון הוא בדיוק הכיף הזה, ההתרגשות של לא לדעת מה הולך לקרות, אבל לדעת שאין סיכוי שאני חוזר לעיר הסואנת ולשגרה. כאן אני יכול לשאוף את אוויר ההרים, להרגיש את השמש על הפנים ולהתגלגל בערימות ענקיות של פאודר. כל יום אני רואה סוגי שלג אחרים ואיך ההר משתנה. וכל יום אני חושב כמה בר מזל אני שאני כאן.

אלפא סקי קלאב - חבילות סקי בהתאמה אישית לאתרי סקי
http://www.alphaskiclub.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב