דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לזרוע זוגיות מעצימה ואמיתית 

מאת    [ 31/07/2009 ]

מילים במאמר: 1265   [ נצפה 2871 פעמים ]

אם אתם רוצים זוגיות, וכל עולם ה"פוזה" ו"המשחקים" לא מדבר אליכם, לפניכם כתבה ראשונה מתוך שתי כתבות שמטרתן לעזור לכם ליצור את הזוגיות הרצויה בחייכם.

ברגע זה, בעודכם קוראים את המאמר, שימו בצד את כל המחשבות, הרגשות, התחושות והאמונות שיש לכם בקשר למושג "זוגיות", ובואו מתוך ריקות ליצור את מערכת היחסים שאתם רוצים בחייכם, את הזוגיות שנכונה עבורכם.

גם אם זה עתה יצאתם מקשר זוגי וגם אם מעולם לא הייתם בקשר זוגי רציני, יש בידכם ליצור זוגיות אותנטית, מודעת ומעצימה.

מהי זוגיות אותנטית? זוגיות אותנטית היא שותפות אמיתית בין שני אנשים שבחרו, כל אחד באופן נפרד, להתעלות במודע מעל תדמית חיצונית שאינה אותנטית, ולבטא את מי שהם באמת, ללא מסכות והעמדות פנים.

לעיתים, הרצון "להיות כבר בזוגיות" גורם לנו לנסות להתאים את עצמנו למי שאנו חושבים שאנו צריכים להיות על מנת שיאהבו אותנו, ימשכו אלינו וירצו בנו.
לדוגמא, גבר שחושב שנשים אוהבות גברים קשוחים ינסה להציג את עצמו כגבר מאצ'ו קשוח, או אם בחורה חושבת שגברים אוהבים נשים קלילות, היא תנסה לאמץ קלילות ולהציג את עצמה ככזו גם אם זה לא קיים אצלה בטבעיות.
העניין הוא שאיננו יכולים ל"שחק משחק" כל חיינו ולהעמיד פנים שאנחנו מישהו אחר. התדמית לא נשארת לאורך זמן, בסופו של דבר אנו חוזרים לדפוסים המקוריים שלנו, בני הזוג מגלים שאיננו מה שהצגנו, ויש לכך השלכות.
רק כשאנו מבינים זאת, אנו מעוניינים להיות אמיתיים, ללא מסכות וללא העמדות פנים. זוהי רמה גבוהה יותר של התפתחות, שממנה ניתן לבנות זוגיות אמיתית ואיתנה שתהווה בסיס לצמיחה והתפתחות משותפת.
זוגיות אותנטית היא שותפות מעצימה, מקבלת ומלאת אהבה לבני זוגנו, בדיוק כפי שהם, עם הטוב ועם הרע. זוגיות מתוך עומק, הקשבה, תקשורת פתוחה, קבלה ופתיחות לשינוי ולצמיחה יחד ולחוד במסגרת הזוגיות.

יצירת הזוגיות הרצויה בתודעה

נסו לחוות את המהות של האהבה והיחסים אותם אתם רוצים בזוגיות. ראו בדמיונכם את היחסים הזוגיים הרצויים לכם. מי תרצו להיות במערכת היחסים? לדוגמא: אוהבים, אכפתיים, רגישים, יוזמים, עצמאיים... איך תרצו להרגיש? איזו איכות תביאו לקשר? לדוגמא: אהבה, עומק, שותפות... צרו את המהות של הזוגיות הזו בתודעה שלכם, תחוו אותה כאילו היא כבר כאן, קיימת במציאות חייכם. הרגישו את התחושה כמשהו מוחשי ואמיתי. איך זה מרגיש?

נקיון מערכות יחסים לא פתורות

אם אתם מרגישים שמשהו "תקוע" בתחום הזוגי שלכם ועל אף הנסיונות שלכם אתם לא מצליחים ליצור את הזוגיות הרצויה, בידקו היטב אם קיימת בחייכם מערכת יחסים כלשהי שאינה פתורה , לא סגורה עבורכם, לא "נקייה" ושואבת מכם אנרגיות. לדוגמא: מערכת יחסים עם ההורים או הילדים שלכם, מערכת יחסים עם האקס/ית שלכם, מערכת יחסים עם חבר/ה קרוב/ה. כל מערכת יחסים משמעותית עבורכם שלא עובדת ושאתם לא מרוצים ממצב היחסים בה, מסיטה את האנרגיה שלכם ומונעת את הפניות שלכם ליצירה של קשר חדש.
על מנת להשלים ולנקות מערכת יחסים כזו, ניתן לעשות שיחה של השלמה או יצירת בהירות. במידה וזה בלתי אפשרי עבורכם לדבר עם אותו אדם כרגע, באפשרותכם לכתוב לו מכתב בו תכתבו את כל מה שעולה לכם בקשר אליו, כל מה שאי פעם רציתם להגיד לו ולא יצא לכם, הביעו בכתב את רגשותיכם, כעס או אהבה, כתבו, כתבו וכתבו... גם אם לא תתנו לו את המכתב לעולם, עבודת הכתיבה תאפשר לכם לנקות ולהשלים את היחסים מבחינתכם. אפילו אם זה חד צדדי כרגע, אתם יכולים לפנות אנרגיה בדרך זו.

השקעת זמן, אנרגיה ומיקוד

השקיעו זמן, אנרגיה ומיקוד על מנת ליצור את מערכת היחסים הרצויה לכם. יש להקדיש זמן ליצירת כוונה ממוקדת ובהירה לגבי מהות היחסים הרצויים לכם, זמן לראות מה "לא עבד" עבורכם עד כה ולשחרר זאת, וזמן למפגש, יציאה או בילוי. השקיעו אנרגיה ועשייה, היו זמינים למפגשים חברתיים, אתרי היכרויות, סדנאות, צאו החוצה מהבית, צאו לטייל, אפשרו להזדמנות להגיע אליכם. לדוגמא: אם אני עובדת כל יום עד 22:00 בלילה ואני לא מפנה זמן ואנרגיה לפעילות חברתית, דייט או כל מפגש אחר, אני לא יכולה להתפלא שאין לי זוגיות.

העלאת החיוניות

שימו לב אם אתם מרגישים חיות וחיוניות בחייכם. האם אתם מרגישים תחושה של שמחה ומלאות? האם אתם עושים דברים שאתם אוהבים? מוקפים באנשים שמחזקים אתכם, תומכים בכם, ומפרגנים לכם?
אם אתם מרגישים שאתם לא מספיק חיוניים, שמחים ושלמים - השקיעו בהעלאת הסיפוק והחיוביות בחייכם. ככל שתרימו את עצמכם מעלה, תהיו מלאי אנרגיה יצירתיות וחיוניות, תרגישו טוב עם עצמכם ויותר אנשים ימשכו אליכם. אנשים נמשכים אל טוב, אל חיוניות, אל חיוביות - צרו זאת בעצמכם בכל דרך שהיא: פעילות גופנית, חוגים, עשיה של דברים שאתם אוהבים, בילוי זמן עם האנשים היקרים לכם, תרומה של האיכויות שיש לכם למען הכלל או כל עשייה משמעותית אחרת, הקדשת זמן איכות לעצמכם, וכמובן התפתחות אישית פנימית, העלאת המודעות העצמית שלכם בכל דרך אפשרית: קורסים עבור הנפש, סדנאות להתפתחות אישית, מדיטציה, שיחות עם חברים קרובים, אימון אישי, טיפול או כל דרך אחרת שתוכלו לחשוב עליה.

רגשות יכולים להטעות - למדו להבחין באמת

לימדו לסמוך על התחושות שלכם. לימדו לבחון את המניע של "מה שמרגיש לכם נכון" ומה שלא, לימדו לזהות רמזים אמיתיים בשונה מהליכה או היסחפות אחר התשוקות הרגעיות שלכם. זהו את מקור האינטואיציה. האם זוהי אמת פנימית ואמיתית? תשוקה והיסחפות רגשית שעלולה להיות הרסנית? או שהאינטואציה היא למעשה הרגל חשיבתי שאינו מועיל ואינו משרת את טובתכם ומטרתכם ליצירת זוגיות. לדוגמא, אם הגבר מאחר לדייט הראשון סימן שהוא "לא רציני" בקשר לזוגיות. חדדו את ההקשבה שלכם להבחנות הללו ופעלו על פי התחושות האמיתיות שלכם.

הצבת גבולות

ודאי לחלקכם יש רשימה ארוכה של תכונות שהייתם רוצים שיהיו בבני זוגכם העתידיים. זה מצויין. יחד עם זאת, חשוב לעשות דירוג והבחנה בין מה שהכרחי עבורכם (!!! Must) לבין מה שניתן להתגמש לגביו. על מה אינכם מוכנים לוותר בזוגיות? מהם הקווים האדומים שלכם? מה אתם חייבים שכן יהיה בזוגיות? מה לא תוכלו לסבול ולא תרצו להתפשר עליו? על איזו התנהגות של בן/בת זוגכם לא הייתם מוכנים לעבור לסדר היום? התבוננו ביחסים קודמים שהיו לכם, מה לא עבד שם? הציבו גבולות חדשים שמשרתים את מי שאתם היום.

להיות פתוחים

האמינו כי הזוגיות שאתם רוצים אפשרית ושבני הזוג שלכם קיימים היכן שהוא. גם אם אתם בטוחים שהסיכויים קלושים למצוא את האדם הנכון עבורכם, "השאירו מקום" והאמינו שיש לפחות אדם אחד כזה. הישארו פתוחים להזדמנויות, פנויים וגמישים לגבי האופן בו תפגשו בבני זוגכם. יתכן והסיטואציה תהיה לגמרי לא צפויה, למשל, שהוריכם יכירו לכם את בן זוגכם העתידי או שתפגשו בו בתור למכולת - השארו פתוחים.

הצהרה לעולם

היו שקופים, אמיתיים, אמצו גישה האומרת שאין מה להסתיר, אין מה להתבייש, זו המציאות, זו האמת - אני מחפש זוגיות! הצהירו לעולם, לחברים, למשפחה, באתר האינטרנט, לחברים לעבודה שאתם פנויים ומחפשים זוגיות אמיתית. זוהי אמירה וכוונה ברורה וכנה, שבכוחה לפתוח הזדמנויות.

צמיחה והתפתחות בזוגיות

אם אתם מעוניינים בהתפתחות אישית וזוגית, חשבו מהי עבורכם זוגיות מתוך הקשר של צמיחה משותפת והתפתחות אישית. זוגיות היא מרחב נפלא להתפתחות, בני הזוג שלכם יהוו מראה מצויינת עבורכם ועשויים להיות המורים הגדולים ביותר שלכם, אם תרצו בכך.

"עקרון ההד" באהבה

כשאני עומדת מול הר גדול וצועקת "אהבה":
1. ההד חוזר אלי ועונה כמה פעמים (אהבה, אהבה, אהבה...).
2. ההד חוזר בצורה שונה במקצת.
3. הקול שחוזר הוא לא מיידי, אלא לאחר שהות קצרה.
4. מבלי שצעקתי שום דבר לא יחזור אלי.
מוסר ההשכל: מה שחוזר אליכם גדול יותר ממה שאתם מפקידים או זורעים. אם "זרעתם" אהבה בעבר או כעת (אהבתם מישהו, הענקתם אהבה או טיפלתם במישהו באהבה), זה יחזור אליכם בגדול (מישהו יאהב אתכם בחזרה), זה יכול לחזור בצורה קצת שונה מהדרך בה אתם אהבתם, וזה יכול לקחת זמן, בדומה לזמן שלוקח לזרע ששותלים לצמוח. זה לא קורה מיידית. מה עליכם לעשות על מנת שההד יחזור אליכם? על מנת למצוא את בן הזוג שאתם רוצים? בדקו עם עצמכם איזו איכות אתם מחפשים בבן זוגכם, והתחילו לייצר זאת בעצמכם. כל מה שאתם רוצים לקבל - תנו לאחרים ולעצמכם.

ידיעה ברורה וצלולה שזה יקרה!

בסופו של דבר, עליכם ליצור ידיעה ברורה וצלולה שתמצאו את בני הזוג הנכונים עבורכם, שאתם בשלים ומוכנים, פנויים וזמינים, ושזה יקרה בקרוב כיוון שזה עניין של בשלות, מוכנות וזמינות של שני בני הזוג. כשהידיעה הברורה נוכחת ללא צל של ספק, אתם תיצרו את הזוגיות הרצויה לכם.

שיהיה בהצלחה!!


http://www.life-coach.co.il

יעל צ'רניאק
מאמנת אישית להתפתחות וצמיחה אישית וליצירת זוגיות אותנטית.
משלבת אימון אונטולוגי-הווייתי וצמיחה אישית - רוחנית.
מנהלת פורום קואצ'ינג זוגיות בפורטל הבריאות של BeOK.
בוגרת תואר שני במנהל עסקים MBA באוניברסיטת תל אביב, ותואר ראשון במדעי ההתנהגות וכלכלה . חברה במרכז להארה אבולוציונית הפועל להתפתחות התודעה והתרבות.
http://www.life-coach.co.il
חברה במרכז להארה אבולוציונית הפועל להתפתחות תודעה ותרבות.
http://www.life-coach.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב