דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סוגי שלג והשפעתם על הסקי שלכם 

מאת    [ 30/07/2009 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 2137 פעמים ]

האגדה מספרת, שלאסקימוסים יש מאה מילים ל"שלג". ככל הנראה יש להם רק תריסר... אבל לנו הרבה יותר חשוב אילו סוגי שלג ישנם. כל גולש יודע מה זה "שלג טוב", "שלג רטוב" או "שלג קשה", אבל בפועל, סוגי שלג על פי הגדרתם המדויקת, הם שמשפיעים על חווית הגלישה. מהו אם כן שלג? באילו סוגי שלג תתקלו בחופשה הבאה? ומהם המעלות והחסרונות של כל סוג?


שלג עשוי מקריסטלים של קרח, הנוצרים כשהמים מגיעים לטמפרטורה נמוכה מאפס. הקריסטלים נופלים על הקרקע, ושם הופכים לכמה תצורות:
1. קריסטלי קרח – קריסטלים בצורת משושים סימטריים, שמרכזם הוא לרוב  גרגר אבק. גודלם מגיע למילימטרים.
2. פתיתי שלג –  מספר קריסטלי קרח, היוצרים מעין כדור. כשהשלג "רטוב", פתיתי שלג יכולים להגיע לגודל 10 ס"מ.
3. כפור – טיפות מים קטנטנות, הקופאות מידית על כל דבר שהן נופלות עליו. אפילו על פתיתי שלג! 4. ברד – טיפות מים קפואות וגדולות, מעין כדורי שלג קשים (וכואבים...). קיים סוג נוסף של ברד – Graupel - רך יותר, משהו בין פתיתים לברד.

תצורת השלג תלויה בגורמים רבים, כגון טמפרטורה, שמש, רוח, גובה וכמות גולשים. כל אחד מסוגי השלג מעניק חווית גלישה שונה. בואו נראה איך זה עובד.

1. Powder הוא שלג אבקתי, טרי ובתולי, שעוד לא גלשו עליו. פתיתי השלג יוצרים משטח חלק ורך. כשתגלשו בו, תרגישו שאתם מרחפים בחלל... אם תפלו, המשטח יספוג את נפילתכם ברכות ולכן הוא מתאים במיוחד לאימונים של קפיצות מורכבות. גלישה על פאודר נחשבת כשיאה של חווית הגלישה. מה שכן, הפאודר פחות מתאים לגולשים חסרי ניסיון – כדי להשיג את חווית הריחוף יש לגלוש במהירות ובמיומנות. בעיה בפאודר היא סכנת המפולת, שעלולה להיגרם בשל הצטברות שכבה עבה וכבדה של שלג או בגלל גולש לא זהיר. המנעו מהקלעות למפולת על ידי התעדכנות בתחזיות באתרכם וגלשו רק במסלולים פתוחים. כמו כן, היזהרו מהמראה המפתה של השכבה הטרייה – היא עלולה להחביא תחתיה סלעים, קרח ותהומות – והשתדלו להפעיל שיקול דעת ביחס לביצוע תרגילים מסובכים וגלישה מהירה.
2. Crud הוא פאודר שכבר גלשו עליו בחלקו. זהו משטח מעורב של שלג דחוס ואוורירי. הגלישה עליו תובענית ומחייבת שמירה על ערנות. הקפידו על ברכיים כפופות ועיניים פקוחות, כדי שתצליחו לספוג את המכשולים במשטח המשתנה. התמורה תהיה חווית גלישה דינאמית ושיפור יכולות הגלישה שלכם.
3.Crust הוא שלג רך, שמעליו שכבה שנמסה בשמש וקפאה שוב ברוח. השכבה הקפואה הזו דקה ונשברת בקלות בשל משקל הגולש והחיכוך בסכיני המגלשיים. קראסט נחשבת למשטח שלא מספק חווית גלישה מהנה במיוחד.
4.Slash הוא שלג "רטוב" ודביק, מאפיינים הנוצרים כשהשלג נמס בשמש ובטמפרטורות גבוהות. הסלאש מתאפיין בגושים גדולים של שלג "כבד", המקשים על הגלישה. יתרונו הוא, שגושי השלג שבו מרככים נפילות.
5. קרח – גולשים לרוב שונאים אותו, אבל על מסלולי סקי אין קרח אמיתי, אלא בעיקר שלג שהפשיר וקפא שוב ושוב כך שנוצרה שכבה קשה וחלקה. קשה להתמודד איתה, בשל אובדן שליטה הנגרם מכך שלמגלש אין אחיזה בשלג, והגלישה מהירה ביותר. נפילה על משטח כזה לא נעימה כלל ועלולה לגרום לפציעות.

בכל מקרה – שלג הוא חומר מורכב. כולנו אוהבים אותו אך צריך לזכור כי סוגי שלג שונים מעניקים חווית גלישה שונה. כל שנותר עכשיו הוא לתכנן את החופשה הבאה ולהתנסות בה במגוון סוגי שלג כדי לרכוש את המיומנות והיכולת להתמודד עם התופעה הנפלאה הזו. חופשת סקי נעימה!

אלפא סקי קלאב - חבילות סקי בהתאמה אישית לאתרי סקי
http://www.alphaskiclub.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב