דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפרעות אכילה - קצה ההיגיון פוגש את קצה השיגעון 

מאת    [ 29/07/2009 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 2439 פעמים ]

כל מה שלימדו אותנו מאז גיל קטן הוא לאכול, לאכול הרבה, ולאכול בריא. איך זה שאנחנו תמיד עושים טעויות בחיים והולכים לדרכים המעוקלות והלא נוחות כמו הפרעות אכילה. האם אנחנו לא יודעים להתנהג עם הגוף שלנו בצורה בריאה או שאנחנו לא יודעים להתמודד מול החברה ומול שאר בעיות יחסי הציבור האישיות של כל אחד מאיתנו.

הפרעות אכילה הן מושג לא קל ולפעמים דחוס להמון מילים כמו "מחלה, בעיה רפואית" ואף "בעיה פסיכולוגית", השאלה היא מה אנחנו לא עושים נכון כאשר אנחנו מוצאים את עצמנו במצב הזה או במקרה הגרוע יותר, איך אנחנו לא מבחינים כאשר מישהו בסביבה הקרובה אלינו נמצא במצב הזה?
רוב הפרעות האכילה נובעות מבעיות פסיכולוגיות אך ממקומי אינני יכול להעיד אלא להניח בלבד, קו האישיות שלנו מתוח בין קצוות ההיגיון הבריא ועד לקצוות האופי החלש, אכילה נכונה ותזונה בריאה גורמות לנו להיראות וכמובן להרגיש בריאים, אולם כאשר אנחנו מגיעים לקצוות האופי החלש שלנו, אנחנו עלולים להכנס לבעיות פסיכולוגיות רבות, לרוב (לצערנו) נשים ובחורות צעירות הן הלוקות בנושא הפרעות אכילה, לא בגלל שהן חלשות מן הגברים חלילה, אלא עקב העובדה שריגשית הצד הנשי יותר עמוק, ויותר פגיע ולעומתו הצד הגברי יותר חסין וכך גם מן הבחינה הגופנית גוף האישה עדין ומורכב יותר מגופו של הגבר.

הפרעות אכילה הן תמיד סימן למצב נפשי לא תקין, למשל אנורקסיה נרבוזה הינה הפרעת אכילה המוגדרת כבעיה פסיכולוגית קלינית לכל דבר, כאשר אדם מגיע למצב שבו הוא ממאן לשמור על משקל גוף נורמלי והוא מרזה יתר על המידה, איננו מודע לתוצאות ההרסניות שנגרמות לגופו כתוצאה מכך, והוא אף מפתח תפיסה מעוותת לגבי המצב הכחוש בו הוא נמצא, עד כדי דימוי עצמי של אדם שמן שצריך להמשיך ולרזות, ברוב המקרים מי שיבחין בבעיות האלו יהיו האנשים הסובבים את החולה, היות והחולה לא מודע למצבו, והם אלו שצריכים להתריע ולהתחיל לחפש מידע על הפרעות האכילה כגון איך מאבחנים אותן ומהן דרכי הטיפול בהן, ויפה שעה אחת קודם, היות ובעיות אלו נוטות להמשיך ולהתפתח ולגרום לנזקים שבסופו של דבר יכולים להיות גם בלתי הפיכים.

הפרעות אכילה הן לא תופעה בלתי ניתנת לעצירה, וזאת בתנאי שאנחנו מתחילים להתמודד איתן בזמן, הגוף שלנו הוא המקדש שלנו, יכולת ההתמדה שלנו בנושא שמירת הבריאות איננה תמיד חזקה, אך אם אי פעם תרגישו חולשה מסוימת בכל הקשור לגופכם - התייעצות עם גורם מוסמך הינה הפיתרון הראשוני, תנו למומחים לגלות מה שאתם עדיין לא מזהים.
השמנת יתר, אכילה כפייתית ועוד המון מחלות גופניות שכאלו הן עדיין קצה הנפש שמתאחד עם קצה ההיגיון, אל תתנו למח שלכם לשלוט על הגוף, הגוף שלכם מזין את המח ולא להיפך.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב