דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך אימון לתקשורת, מיתוג ושיווק עצמי הופך לאימון על הערכה עצמית? 

מאת    [ 16/07/2009 ]

מילים במאמר: 678   [ נצפה 2735 פעמים ]

קיימים הרבה מאוד מאמנים, שמסיימים קורס אימון והכשרת מאמנים בהצלחה רבה ויוצאים לשוק החופשי, מתוך תשוקה אמיתית ותחושת ייעוד, שאימון זוהי משימת החיים שלהם. 

בצעדים הראשונים שהם עושים, הם נתקלים, לא פעם, בחוסר ידע, איך למתג ולשווק את עצמם  ועובר זמן רב ועדיין אין להם אף מתאמן.

עדנה הייתה מאמנת כזאת. עברו חודשים רבים מאז שסיימה את קורס הכשרת מאמנים והיא עדיין חסרת מתאמנים. הביטחון העצמי שלה ירד והחשק להמשיך - נסדק. למרות זאת, היא לא ויתרה על החלום וכך הייתה לי הזכות לאמן אותה.

לאחר עבודה על מציאת הייחודיות שלה ומול איזה פלח קהל היא רוצה לעבוד, עדיין  עדנה התלוננה  על חוסר יכולת להביא ולו מתאמן אחד לרפואה.

התחלנו לעבוד על מציאת הסיבות העוצרות אותה מלהתקדם בשיווק ומיתוג עצמה באימון ומשיכת  מתאמנים פעילים לעסק  שלה.

הסיבות שהיא העלתה היו כדלקמן:

1.      פחד  שהיא אינה מספיק טובה.

2.      ילדה פנימית פגועה, שלא קיבלה מספיק אהבה והערכה.

3.      אמונה, שבגלל שאינה בעלת תארים ולימודים מספיקים היא אינה ראויה לאמן.

4.      תחושה שהיא אינה אינטליגנטית מספיק.

5.      אבא קמצן כספית ורגשית.

מכיוון שבאימון לא נשארים בעבר, אלא משתמשים בו כמיפוי נקודת היציאה בלבד, לא נשארנו  לשאול  יותר  מדי שאלות של 'למה' והמשכנו אל ה'איך'. 

ברור היה, שעדנה סובלת מבעיה של חוסר ביטחון עצמי, חוסר הערכה עצמית ודימוי עצמי פנימי לקוי.  למעשה,  הכישורים התקשורתיים, שהיו יכולים למתג אותה כלפי חוץ, נתקעו אי שם בתקשורת פגומה עם עצמה.

כדי להוציאה מן המקום הזה, להעלות את הערך העצמי שלה ולעזור לה להזים את הטענה והאמונה הפנימית שלה, שאינה מספיק טובה, עזרתי לה להעלות ייחודיות נוספת שלה, שאינה קיימת ושאין  היא מזהה באנשים אחרים. תוך זמן  קצר של חשיבה לעומק העלנו תכונות הייחודיות אך ורק  לה  ושגרמו לה להתבונן על עצמה אחרת -  מיתוג עצמי מתחיל... מפנים!

ואלו הנקודות שהעלנו, המייחדות אותה מכל מאמן אחר - 

1.      יש הרבה אנשים שהם 'אינטליגנטיים', אבל  אין  להם את יכולת ההכלה שלה.

2.      יש הרבה אנשים, בעלי תארים, שאין  להם את יכולות האהבה והקבלה שלה.

3.      היא ניחנה בכישרון מולד להסתכל על כל אדם בגובה העיניים ולא להסתכל עליו מלמעלה למטה, לקבל כל אדם באשר הוא, בלי  לשפוט, לבקר, להפלות אותו חשיבתית בתודעתה. העלנו יכולת זו לדרגת כישרון וערך נעלה, שחסר מאוד באימון של ימינו ובמאמנים של ימינו, שלא תמיד מסוגלים לקבל כל אדם באשר הוא ומבזבזים הרבה זמן להילחם עם זה שהם מרגישים שהמתאמנים שלהם 'לא מספיק אינטליגטנטיים'.

4.      זיהינו יכולת נאורה, ראויה לציון ונחוצה כל כך לעולם של ימינו, של אהבה ללא תנאי וללא שיפוטיות. דיברנו על כך שאנשים יחפשו אותה בנרות, אם תפגין כלפיהם את החום האימהי  והחום האנושי שלה ותדע לחבק אותם ולקבל אותם כמות שהם.

5.      הגענו למסקנה שכל אלו יכולים להיות חלק מהמיתוג שלה - מאמנת ללא שיפוט, ללא משוא פנים,  ללא ביקורת וללא אפליה כלשהי באשר היא. 

6.      יש אינטליגנציה ויש אינטליגנציה רגשית. והיא נחנה בהרבה אינטליגנציה רגשית,  שהתבטאה ברגישות גבוהה לזולת והקשבה למקום האמיתי שלו. מחקרים הרי גילו, שאלו שיש להם אינטליגנציה רגשית מצליחים ואהודים הרבה יותר מאלו, שיש להם רק  אינטליגנציה במובן  ה  - IQ הרגיל.

לאחר שהעלנו את אלו ונקודת ההסתכלות של עדנה על עצמה השתנתה והיא יכלה להעריך את התכונות שתמיד היו בה כבעלות ערך מוסף ולא כסתם עוד תכונות, ניגשנו למלאכת המיתוג שלה, הנבנה על הייחודיות  שלה והבידול שלה ממאמנים אחרים.

וכך זה יצא -

תבנית המיתוג הייחודית של עדנה -

"מאמנת בעלת יכולת הכלה גבוהה מהנורמה, המאמנת מתוך אהבה וקבלה, מסתכלת על המתאמן בגובה העיניים, מתוך אהבה ללא תנאי וקבלה ללא משוא פנים, בעלת אינליגנציה רגשית גבוהה,  העוקפת את הסממנים החיצוניים של האדם ויודעת לעבוד ישר עם הפנימיות שלו".

וואוו  - עכשיו עדנה מתחילה להעריך את עצמה ויש לה מסר פתיחה מיתוגי, שהיא מתחברת איתו לחלוטין ומשדרת, כתוצאה מכך - אמינות, כי זה ללא ספק  - היא!

מכיוון שמצאנו תכונות, שתמיד היו קיימות בעדנה, רק שאף פעם היא לא שמה אותם בפרונט כחשובים ולא השכילה להפוך אותם לייחודיות שלה, מרגע שהיא זיהתה את התכונות הללו כמשדרגות אותה, הביטחון העצמי והערך העצמי שלה עלה - והיא רצה לשוק, לספר לעולם -  איזו מאמנת מדהימה היא!

 

מיכל קלעי היל מאמנת לתקשורת/מיתוג ושיווק עצמי תשע - במאות תקשורת - הרצאות/סדנאות/קורסים - לרדת למגרש המשחקים, לעלות על במת החיים! הקורס שישנה את צורת התקשורת שלך מהקצה לקצה! לפרטים נוספים - http://www.tesha-bamautikshoret.com/ http://www.bamautikshoret.com/ 054-4630891




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב