דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לנו מורים מצויינים 

מאת    [ 15/07/2009 ]

מילים במאמר: 940   [ נצפה 2446 פעמים ]

התפוקות, התוצרים הם תוצאה של כיבוש יעדים ותהליכים. אם קיימים חלום, חזון ויעדים יעילים וחכמים, אם יש מטרות המשולבות בתהליכים ערכיים ויעילים להשגתן הרי התוצאות
תהיינה בהתאם. כשאנו מבחינים בסיום התהליך תוצר חיובי מצליח, איתן וזקוף קומה,חייבים להבין כי הדרך בה הגענו גרמה לכך.התבוננות בהיקף העשיה במיגוון תחומים בארצנו מעגנת את הרעיון כי יש לנו עם נהדר, הישגים נפלאים- בהיי-טק, באקדמיה, ברפואה במדעים , במשפטים ובתורה.גם המוסיקה האומנות והספרות ברמה נהדרת.
זה לא נכון להשמיץ את מערכת החינוך ,לא הוגן ואף שיקרי לומר שיש כשלון בחינוך,אלו דברי בלע אכזריים על מערכת חינוך מפוארת ומטופחת, כן נכון יש מה לשפר גם אם נעפיל לראש הסולם יהיה תמיד מה להוסיף , יש קינים של הישגים נמוכים ואף של אלימות,אך בדרך נכונה ויעילה ניתן לשפר כל מצב.
האחריות להישגים, לטיפום לראש ההר, לכיבוש כל יעד כדי להגיע לפיסגה תלוי רק בנו המורים , רק מערכת חינוך איתנה בעלת אמונה ביכולתה זקופת קומה מחייכת ובעלת מוטיבציה תוכל לטפס עוד ועוד. יש לנו מערכת חינוך נפלאה, להחדיר לנו בכוח את " דברת " כי המערכת כושלת זה פשוט לא נכון , לא הוגן ושיקרי.
דברת וחבריו התעשיינים העשירים, הגיעו למעמדם בגין מערכת חינוך איתנה והישגית בצעירותם.רבים רבים מבעלי ההשכלה הגבוהה האקדמית הם בעלי יידע ומודעות אינטלקטואלית בינלאומית, בזכות בסיס חינוכי משובח ושורשי. המורים משקיעים מלוא כוחם ןמרצם כדי לעלות בסולם ההישגי למרות הקיצוצים ולמרות הכיתות המאוכלסות .נכון שיש מקום לשיפור , תהליכי שינוי מתמידים מהווים תשתית להשתפרות כל הזמן.

הרב קוק כתב כבר לפני למעלה מ- 80 - שנה כי עלינו להכיר כל הזמן את תכונות הדור המשתנות ולהתאים השיטות המתאימות לאופי הדור והתקופה. צריך לטפח את המצויינים ולהגיע עימם לשחקים , נכון זה יגרום להגדלת פערים- אז מה - יש פערים עצומים בין העשירים של דברת. זו חובתנו המוסרית הנכונה והחשובה כי המצויינים יראו לנו את הדרך לראש ההר.האם שמענו ממנו כי עליו על דברת להיות יותר עני כדי לצמצם הפערים ,בחינוך צריך לקדם ילד על פי יכולתו גם אם המצויינים יגדילו את הפער ובכל תחום.

נדהמתי וכאבתי לצפות בכתבה על מערכת החינוך בארצנו, כאילו הכל...הכל קטסטרופה הכל לדעתם נובל ואלים. עיתונאים יקרים- עליכם ללמוד יושר והגינות, נסו לחשוב באופן חיובי,הריני מזמין אתכם לביקור ברוח פוזטיבית כדי לראות את הטוב , המצויין, האיכותי.נראיין מנהלים רבים ומגוונים אף תלמידים רבים שיתארו בפניכם עולם איכותי נפלא ומרתק עולם חינוכי יצירתי, עולם תרבותי שבו מאפשרים ומעודדים את הכשרונות המוסיקליים האומנותיים, מטפחים את הציירים ,הרקדנים, המדענים הצעירים, כדי להמשיך להתפתח ולהרקיע שחקים. עולם לימודי שבו ההישגים במתימטיקה, בפיסיקה, בספרות, באוריינות, בתורה, בתלמוד, במחשבת ישראל ובהיסטוריה כובשים כל יעד, מקוריים ויצירתיים כפי שלא היה בדורות הקודמים.

נבקר יחדיו בישיבות בהם מתמידים ללמוד מבוקרו של יום ועד לחצות הלילה בחדוה בגיל ובאושר ללא אלימות ומתוך אהבה וכבוד לרבנים,למורים ולחבריהם.נלמד לראות הצלחות הנובעות מחיי חברה ניפלאים, נראה תלמידים שכף להם בבית הספר.
נחלוף באולפנות לבנות בהם תיראו תלמידות מאושרות שרות ולומדות, מפעילות אינטלגנציה שיכלית והמון אינטלגנציה ריגשית. מטפחות את החן היופי והאסטתיקה,בשילוב עולם תורני ומדעי.הכל... הכל מתוך דרך ארץ ערכים ונתינה.
חיים הכט היקר- נפקוד עם חבריך את מוסדות ההתנדבות הרבים בארץ, תיווכח איזה נוער מדהים יש לנו, במה הם משרתים בנאמנות את האחרים הזקוקים, נבקר גם ב"אילן" ובבית הגלגלים,נסייר במוקדי טיולים ופיקניקים תראה בעין חיובית אם תצליח לכוון לכך, כי יש לנו עם ונוער שומרי סדר וניקיון.
המצונים הלומדים במכון וייצמן, בישיבות הגבוהות , באוניברסיטאות גם לומדי התקשורת , בפילהרמונים במירב מכוני המוסיקה, במפעלי ההיי-טק וברפואה, כולם...כולם בוגרינו שלנו של מערת החינוך הטובה שאינה ...שלא כושלת.
בכל אלה תמצא את מיטב בוגרי החינוך בתפארתם.המה קיבלו את הבסיס במערכת החינוך הנפלאה שלנו עם המורים והמנהלים המצויינים שמשתכרים מעט מעט, מדוע המתמודד מול כיתה מאוכלסת הנושא באחריות לעיצוב פני הדור צריך להשתכר כל כך מןעט , כתבו על כך עיתונאים, שאלו את הממשלה הנוכחית ואת שרת החינוך המשמיצה אותנו מדוע המשכורת עלובה ומדוע בתקופתה קוצצו מיליארדי שקלים?
זה נכון שיש גם בעיות, בכל יהלום נמצא גם חומר לא יעיל, בתוך מערכת נהדרת דינמית ופעילה יש גם תקלות,לא ראוי להתמקד רק בהם.
אפגיש אתכם אנשי תקשורת ואנטי...עם הנוער הנפלא , עם נציגיהם עם מועצות התלמידים, עם מנהיגות הנוער.תקשיבו לנוער המתבטא בדרך הוגנת מכובדת, תלמידו ממנהיגי נוער אלה כיצד להתבונן בדרך חיובית על העשיה. דעו לכם אנשי תקשורת שהאלימות בחלקה הגדול היא בגללכם, אתם המפיצים רק רוע רק שלילי, מתמקדים בביוב הזורם ולא מתיחסים למים הזכים המשקים את העצים הגדלים לתפארת.

תשתתפו בישיבות מורים תראו מורי ישראל לומדים ומשתלמים כל הזמן למרות שדברת לא יתגמל (בהסכמת שרת החינוך) את הלומדים ומשתלמים בתחום שאינו קשור למקצוע- תראו מורים לומדים כיצד לטפח חיי חברה , חינוך חברתי, דיאלוג, אופטימיות, כלים להקניית אהבה , כבוד יחס עידוד שיתופיות,ערכים, והיבטים פסיכולוגיים האופיינים לדור זה, וגם כיצד להתמודד מול תקשורת עויינת..כלים חינוכיים אלה הם נחלת כל המורים המחנכים והמיקצועיים.שהרי קוד הניצחון הוא השתלמות מתמדת. לכן צריך להוסיף אנשי פיקוח והדרכה כדי לפתח עוד ועוד תחום זה.(דברת חושב אחרת).

חשוב שנדע כולנו שיש לנו מורים מסורים עם מטען ערכי ומוסר עבודה גבוה.מותר לעשות רפורמה אירגונית בעיקרה , יש בזה גם משב רוח רענן של תהליכי שינוי, שהם תמיד רצויים, אך לעשות רפורמה בגלל שהחינוך כושל זה לא נכון.אולי זה מעיד ששרת החינוך אינה מכירה את החינוך הטוב והחכם והיעיל בארצנו למרות שבתקופתה עלו מאוד הקיצוצים.אגב, רבים בתי הספר שההורים נוטלים בהם חלק מהותי במעורבותם החינוכית והערכית, ההורים שותפים לחשיבה ולניווט בית הספר כדי להגיע לפיסגה.צריך ללמוד כלים כיצד לחולל רפורמה.
מערכת הרפואה עם מיטב הרופאים הם שלנו בוגרי החינוך הטוב.נוכל גם לבקר בסיפריות ובעיקר בחנויות הספרים , שם תלמדו עיתונאים...כי לא היתה תקופה פוריה יותר ויצירתית כמו בדור זה. מנין הכותבים המקוריים להפליא , הרי הם בוגרינו.

נסו... נסו... אני יודע שהדבר יקשה עליכם אבל היות שגם אתם בוגרים שלנו אז נסו כל יום לכתוב רק 5% של חיובי או שידור של 5 דקות של מצויינות בארץ, תראו שבזכותכם ננצח גם בקרב התעמולה.
כמי ששרת את מערכת החינוך למעלה מארבעים שנה , הריני להודיעכם כי מעולם לא היתה לנו מערכת חינוכית יעילה ומפוארת כמו בתקופה זו.
- תואר ראשון ושני במדעי הטבע-ביולוגיה

- תואר שלישי בחינוך במנהיגות

משרות במשרד החינוך:
- 3 שנים מפקח על מדעי הטבע
- 12 שנים מפקח כולל
- 10 שנים מפקח מחוזי

בכל תחום פיתח מנהלים כמנהיגים, אשר הגיעו להישגים הטובים בארץ באזורם

ב6 שנים האחרונות מרכז את הקורס המכשיר מנהלים בבר אילן, וכמובן מלמד חינוך ומנהיגות באוניברסיטה ובעוד 3 מכללות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב