דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד חברות מסחר פועלות 

מאת    [ 13/07/2009 ]

מילים במאמר: 804   [ נצפה 3273 פעמים ]

בס"ד

סוחרי מט"ח יקרים.
חלפו לא מעט שנים מאז צעדי הראשונים בשוק המט"ח. שוק זה שהיה די נחבא אל הכלים שנים רבות נחשף ביתר שאת אל מול קהל הסוחרים הישראלי.
יזמים רבים אשר זיהו את פוטנציאל הרווח הגלום בכספי הסוחרים עטו על המציאה כמוצאים שלל רב והקימו חברות מסחר למט"ח.

היום בישראל תהליך הקמת חברת מסחר למט"ח הוא דבר של מה בכך. מדובר ק במעט הון (מעט יחסית לפוטנציאל הרווח) וניתן להקים חברה כזו.

בעת כתיבת שורות אלו ישראל בישראל כבר פועלות חברת מסחר רבות למט"ח, רבות מאוד. היד עוד נטויה ורבות נוספות ודאי יפתחו בשנים הקרובות.

אנו כישראלים נוטים לרוץ מהר, הכל מהר מהר מהר. פותחים חברת מסחר למט"ח, מגייסים לקוחות, מרווחים כסף, ויאלה יוצאים לעולם הגדול, ישראל כבר פחות חשובה, הכסף הגדול נמצא שם.

יש להבין כיצד חברות מסחר למט"ח פועלות ( מרביתן על כל פנים).

1. חברות אלו מייצרות את מירב הרווחים שלהם על בסיס ההפסדים שלכם.
2. מכיוון שסטטיסטית מירב הסוחרים לא מייצרים הכנסה לאורך זמן בשוק זה, מתייחסות חברות מט"ח רבות לכספי הלקוחות כשלהם. לכן יש חברות שכבר משתמשות בכסף זה למטרות צמיחה, למרות שהכסף עדיין לא שלהם.
3. על מנת לעודד אתכם לפתוח חשבון מסחר למט"ח ואו להבטיח את הישארותכם בחברת המסחר וכך באופן סטטיסטי להבטיח את הפסדיכם העתידיים, יש נטיה ב בתי מסחר רבים לתת לכם מתנות " מדהימות". מתנות אלו מותנות במחזורי מסחר אדירים או במינופים מאוד מסוכנים. מתנות אלו מסנדלות אתכם לבית המסחר ולא יאפשרו לכם משיכת כספים פעמים רבות או משיכת רווחים במקרה של רווחים.
4. בישראל מקובל לשלם 20% מס על ריווחי שוק הון. נניח שלקוח הרוויח בחשבון המסחר שלו ומעוניין למשוך את כספו, יפתו אותו בתי המסחר לוותר על המשיכה והם מצד שני " יוותרו" לו על המס. " הם יספגו את המס". כך מבטיח בית המסחר את השארות הלקוח לתקופת נוספת וכך מעלה בית המסחר את הסיכוי של הסוחר להצטרף לסטטיסטיקה העולמית.
5. קרנות מסחר - חברות מסחר למט"ח רבות מציעות שרותי " קרן מנוהלת" לקהילת הסוחרים. הלקוח מפקיד כסף ואנליסטים של בית המסחר (או מי מטעמם) סוחרים בכסף זה. יש חברות מסחר שאף מציעות לכם- " חשבון מוכן הפסדים לשנה " - תחשבו על זה חשבון מוגן הפסדים לשנה. נשמע מטורף לא?? ממש שלא. יש כאן הגיון כלכלי פשוט וחסר רגשות. לא משנה מה קרה בקרן המנוהלת , גם אם לא סחרו בה במשך שנה, או סחרו בה מעט, נתתם למעשה לבית המסחר הלוואה למשך שנה ללא כל ריבית. חמצן,חמצן ועוד חמצן.
6. בוא נחשוב עוד. בתמורה להפקדה נכבדה של כספיכם היקר הבטיח לכם בית המסחר עמלות מסחר אטרקטיביות. אתם מתחברים למערכת המסחר ואכן עמד בית המסחר בהבטחתו. כך זה נראה על גבי מערכת המסחר שלכם. אך פעם בדקתם את המחיר שעתה קיבלתם ביחד לשוק? נאמר שיש לכם חשבון מסחר נוסף בבית מסחר זה ואתם משווים ציטוטים בין המערכת עם ההטבות למערכת ללא ההטבות. מעניין מה תגלו. אולי קיבלתם את ההטבה אך עם מחיר גרוע יותר ביחד למחיר השוק. אז גם את זה אתם חייבים לבדוק.
7. אז מה נבקש מבית המסחר כבסיס ראשוני :

? ביצוע פקודה מיידית וללא דיחוי- גם סגירת עסקה וגם פתיחת עסקה.
? התחייבות לסטופ-לוס בנקודה בכל תנאי שוק.
? התחייבות לעמלת מסחר קבועה ולא משתנה בכל תנאי שוק.
? התחייבות לא להשתמש ולו בשקל אחד מכספנו למטרות אחרות ממסחר.

8. מדיניות החברה- חברות רבות בעת תהליך פתיחת החשבון מציגים לכם את מדיניות החברה הנוגעת למסחר, למשיכת כספים וכדומה. חברות אלו משנות פעמים רבות את המדיניות שלהם ולא מודיעות על כך לקהל הלקוחות שלהם. אין ספק שיש כאן התנשאות לא קטנה של חברות אלו עלינו הסוחרים הקטנים. דוגמה למדיניות שיכולה להשתנות נוגעת לפרטים בסעיף 7. דוגמה נוספת יכולה להיות שבאם הובטח לכם לדוגמה שלא תהיה כל עמלה על משיכת כספים ( אלה עם כן הפקדתם בכרטיס אשראי ) אז לפתע כאשר אתם מושכים כסף מתברר לכם שנגבתה לכם עמלה על כך. בירור טלפוני יעלה שהחברה שינתה את מדיניות משכית הכספים שלה. דוגמאות כאלו יש למכביר.
9. נושא משיכת הכסף הנו הנושא הכאוב ביותר פעמים רבות. יש חברות מסחר שלא שואלות שאלות ולא מקשות. אך יש חברות אשר " מוציאות לנו את המיץ" עד אשר הם מאפשרות לנו או מאשרות לנו לראות את כספנו שלנו. יש גם לכך סיבות רבות אשר למעשה עקרן פורטו בסעיפים קודמים.


סוחרי מט"ח יקרים, המילה יקרים הנה רבת משמעות כאן. אתם מאוד יקרים לחברות המט"ח. כל שקל שלכם חשוב. כל שקל שלכם הוא בפוטנציאל גבוהה לעבור לכיסם של חברות המט"ח. כל עוד חברות אלו פועלות בהגינות , אין פגם בכך.
עמדו על תנאי המסחר שלכם וקבעו בהסכם את מדיניות החברה כלפיכם לאורך זמן.
התגברו על יצר הפיתוי ואל תמהרו לקבל את המתנות שחברות אלו מציעות לכם. היה ובחרתם לקבל, בדקו וקראו היטב את השורות הקטנות.
יש לכם כח, הרבה כח מיקוח, נצלו אותו.

מעבר לכך, לימדו היטב לסחור בשוק מרתק זה.
זכרו שכל שתמעט לסחור כך תרוויחו יותר משוק זה. כן זו האמת, ריבוי מסחר לא מוביל בהכרח להצלחות בטווח הרחוק.

אני מאחל לכם הצלחה רבה בשוק מרתק זה

בברכה
עודד שובל







מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב