דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קידום אתר כל השלבים מהתחלה לסוף 

מאת    [ 07/07/2009 ]

מילים במאמר: 1582   [ נצפה 2603 פעמים ]

בחירת מילות מפתח לאתר

מילות מפתח הן המילים, או הביטויים, שכאשר הגולש מקיש אותן במנוע החיפוש אנו מעוניינים שהאתר שלנו יופיע במיקומים גבוהים כמה שיותר במסך התוצאות.


השלב הראשון בתהליך קידום אתר הינו איתור ביטויים ומילות מפתח מתאימות לצורך קידום האתר - מושגים המתאימים לנושאים שבאתר, ושיביאו את תנועת הגולשים הרצויה לאתר שלנו.


שלב זה הוא אולי החשוב ביותר בתהליך הקידום. בחירה של מילות המפתח הלא נכונות עלולה לגרום להשקעה עצומה בהבאת האתר למקומות גבוהים עבור מילים אלו, ללא כל תמורה ממשית לבעלי האתר.


לדוגמא, אם ברשותנו אתר לשיווק שירותי גרפולוגיה, היינו רוצים שהאתר יגיע למקומות גבוהים כאשר יוקשו המילים או הביטויים הבאים ע"י הגולשים במנועי החיפוש:


גרפולוג, גרפולוגיה, גרפולוגים, כתב יד, זיופי חתימות, הכוונה מקצועית, אבחון גרפולוגי, השמת עובדים וכו'.


מחקר שוק ובדיקת המתחרים

בחרנו את מילות המפתח - וכעת עלינו לראות - מי הם המתחרים האחרים על מילות המפתח שבחרנו ?


סקירת המתחרים תיתן לנו מידע חשוב רב:


1.        יתכן שהמתחרים מקדמים את עצמם עבור מילות מפתח שאנחנו פספסנו. בדיקת אתרי המתחרים יכולה לתת לנו הזדמנות למצוא מילות מפתח חדשות שבהן נהיה מעוניינים.


2.        על ידי סקירת אתריהם של המתחרים והמאמצים שהם מבצעים על מנת להופיע במקום גבוה במנועי החיפוש נוכל לבנות תוכנית קידום המתאימה לאתר המותאמת לתחום בו הוא מתחרה ולתחרות הקיימת בתחום.


3.        יתכן ונגיע למסקנה שהתחרות עבור מילת חיפוש מסויימת קשה מדי ולכן נשקיע בה פחות מאמצים, לפחות בשלבי הקידום הראשוניים. במקומה נשקיע משאבים במילות חיפוש שעבורן יש לנו סיכוי טוב יותר להתברג בדף התוצאות הראשון.


שיפור ביצועי האתר, קוד האתר ומבנה האתר

אחרי שהמטרות הוגדרו באופן ראוי, נתחיל במלאכת הקידום עצמה.


קידום אתר מורכב משינויים פנימיים בתוך האתר, אך בעיקר מעבודה הנעשית מחוץ לאתר, ברשת האינטרנט.


בשלב ראשון יש לדרוש מן המתכנתים לשפר את קוד האתר על מנת שיותאם למנועי החיפוש ככל האפשר:


·         ביצועים - בדיקת מהירות עליית הדפים השונים באתר. נתון זה נגזר בעיקר מן התשתית שעליה יושב האתר ותוכנם של הדפים עצמם: האם הם גדולים מדי ?  מכילים הרבה גרפיקה ותמונות ?  דפים שאינם עולים במהירות מספקת יכולים להיות בעיתיים עבור הרובוטים של מנועי החיפוש ובעיקר עבור הגולשים עצמם.


·         תיקון שגיאות בקוד והתאמתו לסטנדרטים - החשיבות של עמידה בסטנדרטים, מלבד התאמת האתר לדפדפנים שונים, היא הביטחון שמנועי החיפוש יבינו את התוכן של האתר ויאנדקסו אותו כראוי. אתר הכתוב לפי הסטנדרטים הוא גם אתר יציב יותר.


·         בדיקת קישורים - בדיקה שאכן כל דפי האתר מקושרים, קרי, ניתן להגיע אליהם מתוך האתר עצמו. כמו כן, בדיקה שכל הקישורים, הפנימיים והחיצוניים, אכן פעילים. הימנעות משימוש בקישורים מתוחכמים או עמוקים מדי. הקישורים יהיו טקסטואליים ופשוטים ויכילו מילות מפתח.


·         שימוש בתגים והחדרת מילות מפתח - הכנסת תגים, כותרות חיצוניות ופנימיות והחדרת מילות מפתח שבחרנו, למקומות הנ"ל, וזאת על מנת להגדיל את חשיבות האתר עבור מילות המפתח. המקום החשוב ביותר להכנסת מילות מפתח הוא תג Title ואחריו תגיות H1 ו- H2.


·         ארגון האתר במבנה היררכי - בדיקה שהאתר מאורגן במבנה היררכי והגיוני המדגיש את הנושאים המרכזיים של האתר, ושינוי מבנה האתר בהתאם לצורך. שימוש במפת אתר מומלץ מאד, במיוחד עבור אתרים גדולים.


·         פחות גרפיקה ויותר טקסט - אתר המכיל יותר טקסט ופחות גרפיקה הוא ידידותי יותר למנועי החיפוש. אתר המתבסס ברובו על פלאש איננו ידידותי למנועי החיפוש משום שאלה יתקשו לאנדקס טקסט מתוכו. אם האתר אמנם מבוסס ברובו על גרפיקה יש להכניס טקסטים המכילים את מילות המפתח, בצמוד לרכיבים הגרפיים. על הטקסט להיות גלוי לעין וקריא.


שיפור התכנים באתר

לאחר שדאגנו לתקינות הקוד והמבנה של האתר, נבצע שינויים קלים לתכנים הנמצאים באתר על מנת להתאימם למנועי החיפוש. השינויים כוללים הוספה של מילות מפתח בטקסטים ובכותרות הדפים, הגדלת כמות הטקסט באתר וכמות הדפים הכוללת שלו, הוספת קישורים פנימיים רלוונטיים ועוד. זהו אחד הנושאים החשובים ביותר בקביעת מיקום האתר. יש להימנע מפיתוח רוב האתר בטכניקות גרפיות, למשל פלאש. אם חשוב לכם שתוכן אלמנט גרפי יאונדקס במנועי החיפוש, כתבו אותו גם כטקסט רגיל. זכרו: מנועי החיפוש אינם יודעים לזהות ולאנדקס טקסט מתוך אלמנט גרפי, למשל תצוגת פלאש או פשוט תמונה.


אל תנסו להתאים את כל הדפים לכל מילות המפתח - מומלץ לקחת דף ולבצע אופטימיזציה לשתיים-שלוש ממילות המפתח. לאחר מכן קחו דף נוסף ובצעו בו אופטימיזציה לשתיים-שלוש מילים נוספות. המשיכו בפעולה זו עד שתכסו את כל מילות המפתח בין כל דפי האתר. היזהרו מהזנה מוגזמת ומלאכותית של מילות המפתח.


נושא התכנים זוכה להרחבה בהמשך, בדף "כתיבה נכונה של תוכן לאתר אינטרנט".
 


רישום במנועי חיפוש ואינדקסים והשגת קישורים חיצוניים

נושא חשוב מאד בקידום אתרים הוא רישום באינדקסים שונים, רישום במנועי החיפוש המובילים והשגת קישורים חיצוניים המקשרים לאתר. רישום באינדקסים משיג שתי מטרות: המטרה הראשונה היא תנועת גולשים המגיעה אל האתר מתוך אינדקסים אלו, המתעניינים בנושאי האתר. המטרה השנייה היא השגת קישורים נכנסים אל האתר, המעלים את הדרוג שלו עבור מנועי החיפוש.


אינדקסים ומנועים ראויים לציון הם גוגל, DMOZ ,  Yahoo, Walla, אולביז, ו- MSN.  כמו כן נרשום את האתר באינדקסים הספציפיים לנושאים בהם הוא עוסק. התיאור עבור כל אתר יעבור מיטוב על מנת למשוך את הגולשים לבקר באתר.


כאמור, קישורים נכנסים הם אחד המפתחות החשובים להשגת מקום גבוה במנועי חיפוש. לפיכך, לאחר שטייבנו את האתר עצמו, נערוך קמפיין או פרויקט להשגת קישורים מאתרים אחרים, וכן להחלפה הדדית של קישורים עם אתרים בנושאים רלוונטיים.


הדרכים להשגת הקישורים יכולות להיות מגוונות - החל מחברים בעלי אתרים, תשלום לאתרים על מנת לקבל מהם קישור, פרסום מאמרים, השתתפות בפורומים, פרסום האתר מחוץ לרשת, השתתפות בתוכנית שותפים וניהול מסע פרסום בתשלום, במיוחד בגוגל, ובמיוחד לפי תשלום פר קליק. אם הדבר בשליטתנו, יש לעמוד על כך שהקישורים המצביעים לאתר שלנו יהיו איכותיים עד כמה שניתן, קרי, יתבצעו מדפים איכותיים וסמכותיים בתחומם, מדפים בעלי פייג'רנק גבוה שקישורים רבים מצביעים אליהם, מדפים המכילים מעט קישורים יוצאים וחשוב מאד: הקישור לדף שלנו יהיה טקסטואלי ויכיל מילות מפתח הרלוונטיות לאתר שלנו.


 


תחזוקה שוטפת של האתר

לאחר שקידמנו את האתר יש לשמור על כך שיישאר מותאם למנועי החיפוש - כאשר אנחנו מעדכנים את דפי האתר, או מוסיפים תוכן חדש לאתר, יש לוודא שהוספת התכנים לא תפגע במיקומו של האתר, וכן שגם התכנים החדשים יאונדקסו, כלומר יזוהו כראוי במנועי החיפוש. בעת הוספת תכנים יש לתת דגש גם למילות המפתח, אם כי לא באופן מוגזם. מנועי החיפוש מבקרים בתדירות גבוהה יותר בדפים שהתעדכנו.


כמו כן במידה ומדובר בנושא תחרותי - ניתן להגיד שקידום האתר לא נפסק לעולם - עבור הנושאים התחרותיים באמת מומלץ שאיש קידום אתרים יעסוק בתחום זה באופן קבוע.


חשוב מאד להיות גמיש ודינאמי. מנועי החיפוש משתנים כל הזמן ולעיתים דברים שעשיתם ועזרו לכם בעבר יזיקו לכם בהווה או להיפך. עליכם להישאר עם אצבע על הדופק ולעקוב כל הזמן אחר השינויים והשפעותיהם על האתר שלכם.


 


מה לא כדאי לעשות

בעת כתיבת התכנים נסו לחשוב על הגולש המגיע לאתר: האם הטקסט ייראה לו מעניין ?  האם יפיק תועלת מן המידע שפרסתם לפניו ?  האם כאשר הוא מקיש מילת חיפוש הוא אכן גם יראה אותה באתר שלכם.


לכן, אל תנסו לרמות את מנועי החיפוש ע"י שימוש בטכניקות פסולות כמו שימוש מוגזם ומלאכותי במילות מפתח, כתיבת טקסט שאינו נראה לעין אנושית, שכפול דפים ועוד. באיזשהו שלב עלולים מנועי החיפוש לעלות על הטריקים הללו ולהעניש אתכם בהורדת הדרוג שלכם או אף הוצאתם לגמרי מתוצאות מנוע החיפוש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב