דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דחייה על הסף של עתירת קטינות בנות 13 ו-15 לאזרחות ישראלית מכוח חוק השבות 

מאת    [ 06/07/2009 ]

מילים במאמר: 379   [ נצפה 2326 פעמים ]

בג"ץ 1288/09, סופיה לוקובסקי ואח' נ' משרד הפנים - מינהל האוכלוסין

כבוד השופטת א' פרוקצ'יה, כבוד השופט א' רובינשטיין, כבוד השופט ס' ג'ובראן


16.06.2009

העובדות:
1. העותרות בנות לאב יהודי ואם רוסיה והן שוהות בישראל יחד עם אימן. העותרות עצמן מחזיקות באשרות תייר המוארכות מפעם לפעם, כאשר מועד ההארכה האחרון מסתיים ביום 30.6.2009, ואילו האם שוהה כיום בישראל שלא כדין. אביהן של הקטינות נעלם לפני מספר שנים בטרם הגיען לישראל, אך הוריו מתגוררים כיום בארץ. בא כוח העותרות טוען, כי הקטינות זכאיות לקבל אזרחות ישראלית מכוח סעיף 4א(א) לחוק השבות.

החלטה:
2. הגשת בקשה להענקת תעודת עולה ואזרחות לקטין, יכולה להתבצע רק באמצעות האפוטרופוסים שלו (הורי העותרות) ודווקא כאשר שני ההורים הביעו הסכמתם.
3. מיום קבלת תעודת העולה מכוח חוק השבות מוקנה למחזיק בה באופן אוטומטי אזרחות ישראלית, זאת על פי סעיף 2(ב)(4) לחוק האזרחות. ואולם, ההסדר בסעיף 3(א) לחוק השבות איננו יוצר זכות אינהרנטית לכל יהודי שבא לישראל לקבל תעודת עולה. בעוד התנאי היחיד לקבלת אזרחות היא החזקה בתעודת עולה, התעודות עצמן יוענקו לעותרות רק בהתקיים התנאים שבסעיף 3, קרי לאחר שיוכח בפני המשיב, כי העותרות הן בנות (או נכדות) של יהודי, כי לא זו בלבד שהן שוהות בישראל, אלא שהן גם הביעו את רצונן להשתקע בה וכי לא חל עליהן הסייג האמור בסעיף 3(ב).
4. ההחלטה להתחיל בתהליך ההתאזרחות של העותרות, חייבת להתקבל בידי ההורים ודווקא על דעת שניהם. בהיעדר האב, דרישה זו אינה מתקיימת. העותרות אינן יכולות לפנות למשיב בבקשה להעניק להן תעודת עולה או אזרחות, שלא באמצעות ההורים, הסכמתו של הורה אחד בלבד אינה מספקת.
5. שיתוף הפעולה הנדרש בין ההורים בסעיף 18 לחוק האפוטרופסות, הינו בעל חשיבות רבה בייחוד בשאלה הנדונה בפנינו, בשל ההשלכות של הענקת תעודת עולה לעותרות. עם קבלת תעודות העולה, הופכות העותרות לאזרחיות ישראל. הזיקה שתיווצר בינן לבין מדינת ישראל בעקבות כך, כרוכה לא רק בזכויות שיוענקו להן, כי אם גם במילוי חובות - כגון חובת שמירת האמונים למדינה, חובת השירות בצבא ורבות אחרות - ובאחריות כבדה. הענקת זכות זו צריכות להיעשות לאחר בירור עובדתי ושיקול דעת ראויים ועל כן יש לייחס חשיבות רבה לאחדות הדעים בין ההורים.
6. אין להסיק שבמקרים כגון אלה, בהם עמדת אחד ההורים באשר לעתיד הילדים איננה ידועה, מנוע ההורה האחר מלקבל כל החלטה לגביהם. הפנייה לבית משפט זה מוגשת בטרם הסתיים הליך הבקשה של האם לקבלת אפוטרופסות בלעדית. לפיכך דין העתירה להידחות על הסף.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב