דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גזר דין של כחמש וחצי שנות מאסר לאברהם הירשזון 

מאת    [ 06/07/2009 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 2389 פעמים ]

ת"פ 40138/08, מדינת ישראל נ' אברהם הירשזון

כב' השופטת ב. אופיר-תום - סג"נ


24.06.2009

העובדות:
1. ברקע הרשעתו של הנאשם בתיק הזה, פרשת השחיתות המתמשכת בהסתדרות ובנילי, שהתרחשה בתקופת השנים 1998-2005. הנאשם, שהיה באותם ימים יו"ר ההסתדרות וחבר כנסת, ובהמשך, שר בממשלה היה אחד מששת הקושרים שחברו יחדיו במטרה לעשוק את קופותיהן של ההסתדרות ושל נילי, ולחלוק יחדיו בכספי הגזילה. בין היתר, עשו כן, על ידי משיכת שיקים של ההסתדרות ושל נילי לזכות מוטבים פיקטיביים, או לזכות שליחיה של ההסתדרות, שנדרשו לפרוט את השיקים האמורים בבנק, על מנת להעביר את כספי הפריטה לידי שולחיהם. חלק מכספי הגניבה הועבר אל אותם בכירי ההסתדרות, אם לשימוש שוטף, אם כבונוסים לחגים, אם לצורך נסיעות לחו"ל, ואם לכיסוי חובותיו של שליח ההסתדרות.
2. חלק אחר מכספי הפריטה, הושם במעטפות המזומנים ששוגרו לביתו של הנאשם מדי חודש, לפי בקשתו, כתשלומים קבועים, על סך 25,000-30,000 ש"ח כל אחד. חלקו של הנאשם בכספי הגניבות הגיע לסכום קרוב ל-2,000,000 ש"ח, אשר נצברו מפירות גניבותיו הוא.

החלטה:
1. מלאכת הכרעת הדין אכן קשה היא לשופט כקריעת ים סוף, אך שבעתים כך, מלאכת גזירת הדין. שלא הרי דמותו של הנאשם כהשתקפותו מכתב האישום הפורש כל עוולותיו, כהרי דמותו של האדם היושב על ספסל הנאשמים. גם לא הרי, שיקוליה של הכרעת הדין בה נבחנים מעשיו של הנאשם, הם לעצמם, כהרי השיקולים הצריכים למדידת העונש שבה נבחן האדם, כאדם. . היום, עומד האיש רב הפעלים הזה לדין על גניבות עתק מקופותיהם הדלות והמידלדלות של שני הגופים הציבוריים שבראשם ניצב במשך שנים, ארגונים שיעדיהם, סעד ורווחה לעמיתיהם, בהם לא מעט אנשים קשי יום.
2. אין להעלות על הדעת שהנאשם לא הבין מהותה של ההתרחשות העבריינית בהסתדרות, לא רק מהיותו יו"ר הארגון ששלט בכל אגפיו, אלא, גם מהיותו מעורב ישירות בחלק לפחות מפרשת השחיתות, ומהיותו נהנה מפירותיה. אין גם להעלות על הדעת, כי לא הבין שנטילת כספים מקופת הציבור בסתר, מבלי תיעוד, ומבלי רישום ודיווח כדין, לא רק מנוגדת היא לחוק, אלא גם פוגעת בלב ליבם של כללי המינהל התקין.
3. אין לשכוח גם זאת, על הפרק עומד בעניננו, לא רק ההיבט האישי של מי שביצע את מעשי השחיתות, אלא, גם ההיבט המערכתי, שביטויו בהטבעת חותם של דופי מוסרי על החברה כולה, כתוצאה ממעשיו של איש הציבור שאבדה דרכו. איש ציבור החורג מכללי הנוהל התקינים, קל וחומר מי שחוצה את הגבול ומבצע מעשים בעלי אופי פלילי, גורר בהתנהלותו זו אובדן אמון הציבור בנבחריו, ושיבוש כל הנורמות.
4. בכירותו של הנאשם כיו"ר ההסתדרות וכאיש ציבור פוליטי מרכזי, לצד התנהלותו מול כספי שני התאגידים, ולצד פתיחת השער על ידו לשחיתות של הבכירים האחרים, מובילים למסקנה כי אין מנוס מהכבדת עונשו, כמסר לציבור.
5. לטובת הנאשם עומדת ההיסטוריה האישית שלו, שהיתה רצופה בעשייה התנדבותית כבדת משקל, למען שורדי השואה ולמען גורמים רבים אחרים אשר להם הושיט יד עוזרת. יש בהיקף מעשי העבירה נשוא הרשעתו של הנאשם, כמו בדרך בה בוצעו אלה, כדי להמעיט ממשקל עברו החיובי ומעשיו הטובים.
6. על הנאשם נגזר עונש מאסר בפועל לתקופה של 65 חודשים. מאסר על תנאי לתקופה של שנה. קנס כספי בסך 450,000 ש"ח.



את פסק הדין המלא תוכלו למצוא בתקדין, המאגר המשפטי הטוב ביותר בישראל, הכולל במנוי אחד מעל ל-500,000 מסמכי פסיקה וחקיקה וכחצי מיליון כתבות עיתון גלובס !!!
http://www.takdin.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב