דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין טיפול זוגי לגישור זוגי? 

מאת    [ 04/07/2009 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2861 פעמים ]



מה הקשר בין טיפול זוגי לגישור זוגי? / מאת יואב ברנזון



טיפול הוא הבסיס לגישור

גישור נולד מעולם הטיפול הזוגי. גישור הוא תהליך שבו ההתייחסות לצדדים אינה כשל בעלי דין, כמו בעולם המשפט, אלא כשל שני בני אדם החותרים לפיתרון משותף, הוגן וצודק שממנו יכולו שניהם להינות.

אנשים רבים סבורים שהגישור נולד מתוך עולם המשפט. אבל הוא נולד למעשה מתוך גישות טיפוליות והוליסטיות שניסו לתת מענה אלטרנטיבי לשיטה המשפטית הכוחנית והצינית על ידי בניית דרך אחרת, אנושית וחכמה יותר לפתרון סכסוכים בין בני אדם בכלל ובפרט בין בני זוג.


עורכי דין אינם מגשרים טובים מספיק




עורכי דין שכל השכלתם היא משפטית ואשר עוסקים גם בגישור - אינם מגשרים טובים מספיק כמו מטפלים זוגיים, משום שעורכי דין באים מתוך תפיסה כוחנית, לוחמנית, צינית וקרה.

עורכי דין בתחום המעמד האישי מיומנים בניהול מלחמות בבתי המשפט ומחוצה לו, אך הם אינם מיומנים מספיק בגישור ובפישור בין צדדים ברמה הרגשית והנפשית. הגישה שלהם בגישור היא לכל היותר היא טכנית, ואין להם את העומק הנדרש כדי להבין את בני הזוג ברמה הנפשית והפסיכולוגית - זאת לעומת מטפלים זוגיים השולטים ברזי הנפש.



הגישה הרכה והגישה הנוקשה


טיפול זוגי וגישור לגירושין באים מאותה המשפחה. הם באים מהמשפחה "הרכה" המנסה לפתור בעיות, סכסוכים וקונפליקטים בצורה חכמה ורגישה ולא בצורה של מאבק עיקש, כוחני, ציני, אכזרי ורע לב.

הגישה הנוקשה אופיינית לעורכי דין ולעולם המשפט. הגישה הרכה קשורה למקצועות גמישים יותר כמו טיפול וגישור. מטפלים זוגיים שהם גם מגשרים מנוסים יכולים לסייע לכם הרבה יותר מעורכי דין השולחים ידיהם גם בניהול תהליכי גישור, משום שמטפלים זוגיים מיומנים היטב בשפה "הרכה" והם מעורים ומנוסים מאוד בבעיות האופייניות לבני זוג ברמה הפסיכולוגית והנפשית ולמניעים הנפשיים הגורמים לקונפליקטים אלה.






גישור וטיפול הם השילוב הטבעי יחד

הליך גישור המנוהל על ידי מטפל ויועץ זוגי הוא מקצועי ויעיל פי כמה מהליך גישור המנוהל על ידי עורך דין משום שגישור ועריכת דין הם תחומים מנוגדים ולא תחומים משיקים או משלימים.

בחרו במגשר בעל רקע טיפולי רחב, אדם המכיר היטב את הסוגיות הזוגיות, את המניעים הנפשיים, את המבנה הנפשי של האדם ואת הצרכים שכל אדם מחפש וזקוק להם. אל תבחרו בעורך דין חסר השכלה נפשית שאינו מכיר ואינו מתעניין בפאן הזוגי והפסיכולוגי של הסכסוך הזוגי שביניכם.



וטיפ לסיום: גישור לגירושין הוא המשך ישיר של טיפול זוגי. אם הטיפול הזוגי שלכם אינו צולח מומלץ לכם להמשיך אותו בכיוון של גישור לגירושין ולהיפרד אחד מהשני בצורה אנושית, חיובית וחכמה שתשאיר את כל אחד מכם על נתיב בריא, מוצלח ונכון להמשך חייו.



יואב ברנזון http://www.ybc.co.il הוא עורך דין, מגשר, מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא נחשב מומחה בינלאומי בנושא ההצלחה בחיים. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות.

הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים http://www.ybc.co.il/PAGE35.asp - שיטה עולמית ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים.

הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם.

הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה.

הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב