דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קצת היסטוריה על מיתוג עצמי 

מאת    [ 02/07/2009 ]

מילים במאמר: 529   [ נצפה 3279 פעמים ]

הראשון, שטבע את המושג 'מיתוג אישי' היה איש השיווק האמריקאי טום פיטרס בשנת 1997. לפי פיטרס המיתוג האישי, אינו מבוסס אך ורק על שיפור העצמי, למרות שלא פסל אותו, כשלעצמו, כעומד כערך בפני עצמו, אלא על 'אריזה מחדש' או 'מיצוב מחדש' של התכנים הפנימיים. כלומר, המיתוג לא נועד לשפר את האדם, אלא רק את האופן בו רואים אותו אחרים. רובנו חונכנו וממשיכים להיות מחונכים אך ורק לשיפור פנימי, שהוא מדהים כשלעצמו. אולם מעטים מאיתנו ממשיכים את השיפור הזה ומחפשים לדעת, איך באמת הערכים הפנימיים שלהם מוקרנים החוצה ומתקבלים על ידי הסביבה.

זאת אומרת, מיתוג הוא העטיפה החיצונית של המתנה (המוצר), שהינו אתה ומה שבאת לתת כמתת לעולם.

עוד תהליך מיתוג של חברות ומוצרים חותר ל'האנשה' של מושא המותג, דהיינו, להכניס אליו כמה שיותר מרכיבים אנושיים, שידברו אל הרגש ואל הלב של האנשים, שיצרכו אותו, המיתוג האישי, נועד לתת תוקף לאיכויות של האדם הממותג. ללא מיתוג לא יהיה תוקף, חזקה, הכרעה והשפעה של האיכויות הפנימיות של האדם ואף אחד לא ידע, מה הוא יכול לתת, כמה, מה האיכות של היכולות שלו והברכה שהוא יכול להביא לאנושות.

המיתוג האישי הוא תהליך טבעי, הנוצר עקב הצורך להתבלט בסביבה רוויית המתחרים של היום. הוא טבעי, מכיוון שגם בטבע, זה שיש לו נוצות של טווס, יתפוס את תשומת הלב יותר ממי שיש לו נוצות מרופטות. הטבע מכוון אותנו ליופי, אסטטיקה ומה שנראה לעין כסדר. ככל שדבר יותר יפה ומדבר לרגשותינו בצורה זו או אחרת, יש סבירות, שיסב את תשומת ליבנו. תינוק קטן ועדין, רך לימים, מעלה גל של חמלה, גם בגבר הכי מחוספס...

מהו מותג?

מותג הוא מונח מתחום השיווק, המתאר חברה, מוצר, קו של מוצרים או שירות ובהכללה גם גורמים נוספים, כמו עמותה, אתר תיירות, מפלגה פוליטית ואף אדם פרטי. המותג אינו מדבר על המוצר בלבד, אלא הינו מונח המתייחס לסך כל העמדות, הרגשות והתפיסות, הקיימות אצל הצרכנים בנוגע לאובייקט. עמדות ורגשות אלה, מכונים לעיתים גם 'נכסי המותג'. ניקח את המותג 'קוקה - קולה'. המותג הנ"ל אינו מתאר את תכני המוצר, מרכביו והערך הבריאותי שלו. הוא מדבר על 'צעירות, חיים, שמחה וחופש' - שום קשר בינם לבין המוצר עצמו לא קיים. המותג, אם כך מוכר עטיפה, הפונה לתת-הכרה והרגש של האדם, יותר מאשר לשכל שלו.

מטרתו של המשווק הינה לייחס למותג ערכים חיוביים, כמו איכות, יוקרה, 'כיפיות' או תמורה טובה לכסף. אין ספק שיתכן בהחלט, שיקרו מקרים, שלצרכנים יהיו עמדות שליליות כלפי מותג מסוים. אם כך קורה, ייחשב הדבר, בדרך כלל, ככישלון של התהליך השיווקי.

בעבר היה נהוג להתייחס בשם 'מותג' רק אל הסממנים החיצוניים של תאגיד או מוצר, כגון - שם, סיסמה, סלוגן או מוטו (סימן מסחרי, לוגו), סמליל וסימנים ויזואליים אחרים, כמו צבעים. ואילו כיום מקובל להגדיר את הסימנים הוויזואליים רק כ'חלק מהמותג'. הם מכונים בשם 'זהות מותגית'. זה אומר, שהלוגו של חברה מסויימת, תהיה 'זהותו המיתוגית' - מה שאפשר להצביע ולהכיר כחברה עצמה, כל פעם שיראו את הלוגו. אולם, המותג לא מגביל את עצמו רק ללוגו לבדו, אלא ממשיך הלאה לסדרת עטיפות שיווקיות, חוזרות ונשנות, שגורמות לצרכן לזהות את המוצר באמצעות דרכים נוספות.

המונח העברי - מותג - הינו תחדיש, שיצר פרופ' דב יזרעאלי ונוצר כהלחם של המילים: מוצר+ תג. מהלחם מילתי זה אפשר להבין את הקונספט בכללותו - כל מה שאנחנו רוצים, שישימו צרכנים או אנשים חיצונים, כתווית, על המוצר, שבמקרה של מיתוג עצמי הינו - אנחנו בעצמנו.
מיכל קלעי היל
מאמנת לתקשורת/מיתוג ושיווק עצמי
תשע - במאות תקשורת - הרצאות/סדנאות/קורסים -
לרדת למגרש המשחקים, לעלות על במת החיים!
http://www.tesha-bamautikshoret.com/
http://www.bamautikshoret.com/
054-4630891



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב