דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מי מפחד משיווק עצמי? 

מאת    [ 02/07/2009 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 3095 פעמים ]

אחד המקומות, בו אדם נפגש לראשונה בחוסר היכולת שלו לשווק את עצמו ולמכור את עצמו, הינו - כאשר הוא מגיע לראיון עבודה. מול המראיין או הבוס הפוטנציאלי העתידי, כל מיני משפטים מן העבר מתחילים להטיח עצמם באוזן הפנימית שלו, כמו 'אל תתפאר בקול רם על הצלחותך', 'אם תעשה עבודה טובה, אנשים כבר ישימו לב אליך' וכו'. משפטים אלו הופכים במהלך ההסטוריה האישית שלנו לתמרורי אזהרה מאיימים, כל פעם, שאנו רוצים לפתוח את פינו ולהגיד איזה דבר פשוט ונוח לבריות על עצמנו.

כמעט כולנו גדלנו על מסרים אלו, שעשו דרך ארוכה לחלחל עמוק אל תוך התת-הכרה שלנו ומשם שולטים בנו ביד רמה, כל פעם שאנחנו רוצים לבטא את עצמנו ו/או הישגנו. בקיצור - אנו הופכים נכים לאפשרות שלנו לדבר על השגנו, שלא לדבר על להתפאר בהם. עם הזמן, אנו מתחילים להפחית בביטוי העצמי שלנו באופן גורף יותר, כי אם אני לא יכולה לספר לכם על הדברים הנהדרים שאני עושה ועשיתי, אז אני לא יכולה לומר דבר וחצי דבר על עצמי בכלל.

אז... כפי שהתחלנו... בראיונות עבודה, פתאום אתה מגלה, שאינך יודע בכלל לדבר על עצמך. למעשה, אתה הופך להתגלמות האזהרות של אבותיך (הוריך, המורים, החברה). אתה מוצא את עצמך ממעיט בערך עצמך וחס ושלום להפגין ביטחון עצמי ואומץ, כפי שאתה יודע וחושב, שאחרים יודעים לעשות כל כך טוב.

סיטואציה כזאת, היא מצב לא נעים. מי שרוצה להשתלב בחברה גדולה או קטנה, או לשווק את העסק שלו או לשווק עצמו מול בן זוג/בת זוג פוטנציאלי, חייב להיות מסוגל לחשוב ולהגיד, שהוא הטוב ביותר. כי, ביננו... רק אלו שמסוגלים לחשוב ולהגיד שהם הטובים ביותר, עוברים לשלב הבא.

כך... שקודם כל, עם השנים, אנחנו לומדים לשפוט את עצמנו והמשפטים כמו 'אל תתפאר בקול רם על הצלחותיך', מתפרשים אצלנו כ'מי אתה בכלל שתתפאר במה שאתה עושה, תמשיך להוכיח לעצמך ולעולם שאתה טוב ואז ורק אז, מישהו אחר יזהה אותך ויגיד לך משהו טוב'. גם אז, אל תיקח את הקרדיט, תתקפל ותתכופף נוכח המחמאות, כי לקבל מחמאה, זה גם כן לא טוב. כך שאפילו לחשוב על עצמנו כטובים ביותר, לא מתאפשר לנו, כי מלאים אנחנו בשיפוט עצמי שהולך וגודל עם השנים, שלעולם לא נהיה מספיק טובים, בשביל באמת לחשוב כך, להרגיש כך ולהגיד כך.

לא רק זאת. אם אנחנו לא מתפארים בעצמנו והופכים תוך כדי כך להיות קדושים מעונים של עצמנו ושל החברה, אף אחד אחר לא צריך לעשות כך (להתפאר בעצמו). העמק היטב בתוך עצמך וזהה, שאתה שונא אנשים שאומרים שהם הטובים ביותר. אתה לא יכול לפרגן להם. למעשה, אתה רוצה להקטין אותם ולהוכיח להם שהם טועים. כי איך זה שאתה מונע מעצמך לחשוב, אפילו, שאתה הטוב ביותר וההוא, הנודניק, המתפאר הזה, חושב שהוא הטוב ביותר.

שיווק עצמי, הוא לא רק למי שפותח עסק חדש, רוצה לקדם את עצמו כאדם עצמאי המוכר שירות מסויים, אלא הוא דרך לתקשר את עצמך החוצה בצורה האידיאלית והמשפיעה ביותר שלך. כולם יודעים, שלקבל תעודה או תואר אינו מספיק, בשביל להתפרנס מזה. כדי להתפרנס מזה, אתה צריך לדעת לשווק את הידע שלך, הניסיון שלך והיכולות שלך. ופה 99% נכנעים לתכתיבי העבר הפנימיים שלהם.

הפחד משיווק, מכירות ושיווק עצמי, הוא בראש הראשונה הפחד של האדם מלהתמודד עם הביטחון שלו לגבי מה הוא עצמו חושב שהוא שווה.

הגיע הזמן להתיר את הפחד הזה, להתחיל לחשוב על שיווק עצמי ומכירה עצמית כדבר שהינו חלק איטגרלי ממה שאנחנו עושים בינכה וכה כל הזמן ולשדרג את עצמנו בעניין.
מיכל קלעי היל
מאמנת לתקשורת/מיתוג ושיווק עצמי
תשע - במאות תקשורת - הרצאות/סדנאות/קורסים -
לרדת למגרש המשחקים, לעלות על במת החיים!
http://www.tesha-bamautikshoret.com/
http://www.bamautikshoret.com/
054-4630891



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב