דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסות לניו יורק ומתאבנים אחרים 

מאת    [ 28/06/2009 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2603 פעמים ]

ניו יורק של כולם

ממצאים מדהימים מסקר שנערך ב-2005 ממחישים את בינלאומיותה של ניו יורק. מהסקר עולה כי תושבי העיר משוחחים בלא פחות מ-170 שפות וכי 36% מהם כלל לא נולדו בארצות הברית. אגב, אם בענייני שפה עסקינן, המבטא המקומי המכונה גם ברוקלינאי מושפע ממהגרים יהודים דוברי יידיש שחיו בעיר בשלהי המאה ה-19. לארצ'י בנקר גיבור הסדרה "הכול נשאר במשפחה" ששודרה בשנות ה-80 היה מבטא שכזה.

טיסות לניו יורק מישראל

ישראלי המבקש לבקר בעיר ישמח לגלות כי החברה הלאומית שלנו מפעילה טיסות לניו יורק. היתרון בטיסות הללו הוא שהן ישירות ובתוך פחות מ-12 שעות ממועד ההמראה תנחת באחד משדות התעופה בעיר. אם לא מצאתם טיסות לניו יורק באל על אפשר לנסות לטוס עם אחת מהחברות הבינלאומיות שפועלות בארץ. במקרה כזה תיאלצו לנחות נחיתת ביניים באחת הערים באירופה, עובדה שעלולה להאריך את המסע בכמה שעות טובות.

יש בעיר שלושה שדות תעופה בינלאומיים הקולטים אלפי נוסעים מדי יום. השדות העיקריים הם JFK ושדה התעופה ניוארק ליברטי. לה גוארדיה, השדה השלישי שמשרת את העיר, קשור לציונות משום שהוא קרוי על שמו של ראש העיר של ניו יורק בשנים 1945-1934. לה גוארדיה היה יהודי וציוני נלהב ששלט בעברית וביידיש וזכה להכרה על תרומתו למדינה עם הענקת שמו למחלף המפורסם שחוצה את נתיבי איילון.

טיסות לניו יורק? במנהטן נוסעים רק ברכבת

כאחת הערים הצפופות בעולם הנסיעה בה ברכב פרטי כמעט בלתי אפשרית ואין זה מפתיע שכמחצית מהניו יורקים לא מחזיקים רכב בבעלותם. גם לתייר עדיף להשתמש בתחבורה הציבורית המצוינת ולהותיר את הנסיעות ברכב השכור למרחבים העצומים שמשתרעים מחוץ לאי מנהטן. הרכבת התחתית של ניו יורק היא מהגדולות בעולם והיא עוברת בלא פחות מ-468 תחנות הסמוכות למרבית יעדי התיירות והבילוי החשובים בעיר. אם ה Subway לא מגיע ליעד שלכם אפשר לנסוע באחת מתוך 12,000 המוניות הצהובות שפועלות בעיר. אם יש לכם הממון הדרוש ואתם משתכנים בבית מלון הסמוך לסנטרל פארק המקסים, תוכלו להלך על אחד מהנתיבים הירוקים שלו בדרך לאתר כלשהו או סתם כדי לספוג את האווירה בפארק.

לאן מטיילים?

טיסות לניו יורק מביאות מדי שנה למעלה מ-40 מיליון תיירים המבקרים באתרים החשובים בעיר: בניין האמפייר סטייט שמעטר את קו הרקיע של העיר משנת 1930 והיה לאחד הסמלים שלה. לאחר נפילת מגדלי התאומים הבניין שמתנשא ל-436 מטר (ביחד עם התורן) חזר להיות הגבוה בעיר. אתרים נוספים ששווה לראותם הם פסל החירות המפורסם, האי המלאכותי אליס איילנד שהיה לו פרק חשוב בהיסטוריה של ניו יורק, כיכר הטיימס הצבעונית, וול סטריט, רחוב ברודווי המפורסם, ומאות החנויות, המסעדות ואתרי הבילוי שצצים בעיר חדשות לבקרים.

תמיד כדאי לבקר בעיר. טיסות לניו יורק יש בשפע וביקור בעיר תמיד יותיר רושם חיובי על התייר. אין טעם להתלבט, סמנו תאריך ביומן וטוסו. נסיעה טובה.

דניאל מרקס היא כותבת תוכן של אל על - חברת התעופה של ישראל. למידע נוסף אודות טיסות לניו יורק הכנסו לאתר אל על ספונטני.
למידע אודות טיסות של הרגע האחרון הכנסו לאתר אל על ספונטני.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב