דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון לחיות 

מאת    [ 28/06/2009 ]

מילים במאמר: 1794   [ נצפה 2205 פעמים ]

מגוון מזונות לבעלי חיים


מאמר זה מספק ידע על מגוון מזונות לבעלי חיים כמו מזון אורגני , פירות וירקות במזון, עשבים וצמחים במזון, פחמימות במזון , חלבון במזון ,דגים במזון .
חשיבות הידע הנכון והמזון המתאים לבעל החיים שלך הינה קריטית ומכרעת ומאמר זה יתן לך את ההבנה למה זקוק בעל החיים שלך


1 . מזון לחיות - רכיבים

מזון לכלבים וחתולים מרכיבים של דגים שנתפסו וצמחים שגדלו וצמחו באזור קנדה וסופקו למפעלים טריים מידי יום.

המרכיבים, הנמצאים בדרך כלל במזון מסחרי של בעלי חיים - כמו מרכיבים מדגנים זולים או בשר קפוא, המגיעים ממדינות שמעבר לים, בהן יש עלות נמוכה על מוצרים אלה.

במקום זאת, יש חוות שמעבדים מוסמכים באזור - אנשים שאנחנו מכירים ובוטחים בהם, שמסוגלים לספק מרכיבים איכותיים וטריים מידי יום.

במילים פשוטות, אין כמו האיכות והמגוון של מרכיבים טריים , בניגוד לכל מזון יבש אחר של בעלי חיים. רכיבים טריים מדגים וצמחים יגרמו לשיא הבריאות של הכלב או החתול שלך, ללא קשר לגזע או סגנון החיים שלהם.

הרכיבים כוללים:

סלמון פסיפי טרי (Pacific Salmon - Oncorhynchus tshawytscha)

המקור הטוב ביותר לחומצות השומנים החיוניות DHA ו-EPA, דגים אלה (כולל הזנים Chinook ו- Coho) נתפסים מחוץ לאי הצפוני של ונקובר, נארזים בקרח ומסופקים טריים (לא הוקפאו וללא חומרים משמרים).



דג-סנדל פסיפי טרי (Pacific Flounder - Microstomus pacificus)

נתפסים בשטח פתוח מחוץ לאי הצפוני של ונקובר ומסופקים טריים (לא הוקפאו וללא חומרים משמרים). דג ה- Pacific Flounderמלא בחלבון, סלניום וויטמין B12 מזינים.

אמא טבע

הבסיס לכל התערובות של אמא טבע שבראה את הכלבים והחתולים כטורפים ולמרות סגנון חיים עכשווי, האנטומיה שלהם לא השתנתה.

בשל סיבה זו התערובות המתאימות יותר מבחינת האיזון והמגוון של המרכיבים הבשריים בתערובת, שכלבים וחתולים יכולים לצרוך בסביבה הטבעית שלהם, בעוד שסגנון החיים העכשווי שלהם משמעו צריכת קלוריות מופחתת.

תזונה המבוססת על בשר, בעלת רמת חלבון גבוהה יותר ורמת פחמימות נמוכה יותר, מתאימה יותר לאנטומיה של הטורפים, המשותפת לכל הכלבים והחתולים. לכן, לא משנה הגזע שלהם או גילם, עוזרת לכלבים ולחתולים למצות את מרב הפוטנציאל שלהם ומאפשרת להם להגיע למצב פיזי בריאותי טוב יותר.

חמשת העקרונות הבאים נמצאים בבסיסה של כל תערובת של מזון א ומבדילה אותם מכל סוג אחר של מזון מסחרי לבעלי החיים:

טריות ומגוון, להתאמת התזונה הטבעית
עשירים בחלבונים מן החי
רמת פחמימות נמוכה
מגוון נרחב של פירות וירקות מקומיים
מקורות צמחיים מזינים
2. חלבון במזון כלבים וחתולים



עשיר בחלבונים מן החי

האנטומיה של הכלבים והחתולים הביתיים שלנו לא השתנתה במשך מאות שנים

מצ'יוואוות ועד כלבי דני ענקיים, לכל הכלבים יש תבניות DNA דומות ויש להם אותו מקור אבולוציוני - הזאב האפור.

בדיוק כמו בני דודיהם הפראיים, הכלבים והחתולים הביתיים שלנו הם טורפים - מצוידים בשיניים חדות, מערכת עיכול קצרה וחומצית במידה גבוהה וגם חילוף חומרים טוב של חלבונים ושומנים מן החי.

תערובות של מזון מלאות במרכיבים בשריים ובעלות חלבון בשרי ברמה גבוהה יותר מכל מזון מסחרי אחר לבעלי החיים, וזאת על מנת לספק את המגוון והאיזון של חלבונים מן החי, שהחתול או הכלב שלך היה יכול למצוא בטבע.

בהתאמה טובה יותר של תכולת החלבון הבשרי בתזונה הטבעית שלהם, יותר מסייעת להשגת מצב בריאות מעולה אצל הכלב או החתול שלך, מכל הגזעים או הגילאים.





למה יותרטוב חלבונים במזון

רוב האנשים לא מודעים לקשר בין החלבונים לפחמימות במזון שלהם לבעלי החיים. זה בעצם מאוד פשוט: אם האחד עולה, השני חייב לרדת.

במילים אחרות, ככל שיש יותר חלבונים במזון, נשאר פחות מקום לפחמימות. זה טוב לכלב או החתול שלך, מפני שהחלבונים הם חיוניים, אבל הפחמימות אינן נדרשות כלל עבור בעל החיים שלך.

למעשה, פחמימות הן הסיבה הגדולה להשמנה, עמידות בפני אינסולין וסכרת ברמה 2 אצל בעלי החיים בימינו.



מה אומרים המומחים...

לפי הפרופילים התזונתיים של מזון לכלבים וחתולים שפורסמו על ידי האיגוד האמריקאי הרשמי לפיקוח על המזון לבעלי החיים (AAFCO, 2008), "בעוד פחמימות אינן נדרשות עבור כלבים וחתולים, אי אפשר להגזים באספקת החלבונים".

לפי הועדה על תזונת בעלי חיים של המועצה למחקר לאומי (2006), "נדמה שאין כלל צורך בפחמימות בהנחה שסופקו מספיק חלבונים .

מסקנה :

ככל שרמת החלבון עולה, רמת הפחמימות יורדת




3 . פחמימות - במזון לחיות


כלבים וחתולים אינם דורשים פחמימות בתזונה שלהם



פחמימות הן "קלוריות ריקות" או סוכרים פשוטים, שלא מספקים שום ערך תזונתי , למעט פוטנציאל אנרגיה מוגבל.

כלבים וחתולים התפתחו כטורפים עם הסתגלות אנטומית לתזונה עשירה בחלבונים מן החי, והתזונה הטבעית שלהם מכילה מעט או בכלל לא מכילה פחמימות.

בגוף הכלב או החתול, הפחמימות הופכות לגלוקוז, הגורם לעליית הסוכר בדם. סוכרים בדם הופכים בקלות לשומן בגוף, ובשל כך הפחמימות מקושרות לרוב להשמנה אצל כלבים וחתולים כמו גם לבעיות בריאותיות רציניות אחרות, כגון התנגדות לאינסולין וסכרת מסוג 2.

בעוד רוב המזון היבש לבעלי החיים מכיל בין 40-60% פחמימות, מזון טוב מכיל רק 20-30% פחמימות, כחצי מכל מזון מסחרי אחר לבעלי החיים.



שיבולת שועל מלאה - פחמימה עדינה, בעלת ערך גליקמי נמוך

בעוד כלבים וחתולים חווים מגבלות בחילוף החומרים בשל תכולת הפחמימות ברוב הדגנים, לא כל הדגנים זהים מבחינה זו.

בגוף של הכלב או החתול הפחמימות גורמות לסוכר בדם לעלות וליפול. גובה העלייה תלוי באיכות הפחמימה, הנמדדת לפי האינדקס הגליקמי (GI).

פחמימות עם GI נמוך (55 או פחות) גורמות לגלוקוז בדם לעלות לאט וליפול בעדינות במשך זמן ארוך יותר - הן נחשבות "פחמימות בריאות". פחמימות עם GI גבוה (70 או יותר) מעוכלות במהירות, וגורמות לגלוקוז בדם להתפרץ ולהתרסק.

אורז לבן, תירס, חיטה ושעורה הם דגנים בעלי ערך גליקמי גבוה ומובילים לעליות מהירות של הסוכר בדם. בגלל סיבה זו המזון המעודף הוא או לגמרי ללא דגנים או שהוא עשוי משיבולת שועל מלאה - שהערך הגליקמי שלה נמוך (GI של 49) והיא נחשבת בריאה עבור הכלבים והחתולים, בדומה לפירות וירקות.





בעוד פחמימות בעלות ערך גליקמי גבוה כמו תירס ואורז גורמות לחילופים מהירים של הגלוקוז בדם וברמות האנרגיה, פחמימות בעלות GI נמוך כמו שיבולת שועל מטפטפות את הגלוקוז אל זרם הדם, ושומרות על רמת אנרגיה מאוזנת.

4 . פירות וירקות - במזון לחיות
מינימום 20% מהפירות והירקות עשירים בויטמינים, מינרלים ופיטונוטריינטים טבעיים



במקום הדגנים הלא מתאימים הנמצאים ברוב המזון המסחרי לבעלי החיים, במזון של אקאנה יש מגוון נרחב של פירות וירקות מקנדה המערבית, אשר מספקים מקור עשיר של ויטמינים, מינרלים וסיבים יחד עם מעט מאוד קלוריות.

ובניגוד למזונות ה"הוליסטיים" המאפיינים מעט מאוד פירות וירקות (ורמה גבוהה לא מתאימה של דגנים שונים), המזונות של אקאנה מכילים מינימום 20% של פירות וירקות בריאים.



תפוחים אדומים טעימים

התפוחים מספקים מקור לסיבים בריאים המסייעים לעיכול ועשירים בפיטונוטריינטים - אנטי-אוקסידנטים טבעיים המסייעים בהגנה על התאים מהרדיקלים החופשיים הפוגעים בגוף.



חמוציות

החמוציות הוערכו במשך זמן רב בשל הטיפול שלהן בדלקות בדרכי השתן והן מקור עשיר לאנתוציאנינים - אנטי-אוקסידנטים טבעיים הפועלים נגד הזדקנות העור, מחלות הלב וסרטן.



אספסת

כאחד המזונות בעלי ערך תזונתי גבוה מאוד, עלי האספסת עשירים במינרלים ונוטריינטים, המכילים סידן, מגנזיום, פוטסיום, כלורופיל וקרוטן, כמו גם ויטמינים E ו-K.



ירקות ימיים אורגאניים

אצת-ים, עשב ים אדום ובלדרק (עשב ים שלפוחיתי) עשירים מאוד בויטמינים, מינרלים, יסודות קורט, אינזימים ופיטו-כימיקלים. ירקות ימיים סופגים רעלנים מהמעיים, מגדילים ומגבירים את חילוף החומרים ומזינים את כל הגוף.



חמנית מהערבות

שמן חמניות מספק קלוריות משלימות על מנת לספק אנרגיה וחומצת שומן חיונית ALA (חומצה אלפא-לינוליאית - חומצת שומן חיונית אומגה 6) על מנת להזין ולצפות את העור בשכבה מפוארת ובעור בריא.

ענבי שועל

חומצה גמא-לינוליאית (GLA) נמצאת בשמן ענבי השועל ובשמן המופק מצמח נר הלילה. ענבי השועל נחשבים כמקור אקטיבי של אומגה 6 של EFA, כשמקורות הידועים כשמן צמחי (קנולה, תירס, סויה) הם לא אקטיביים.



תפוחי אדמה אדמדמים ותפחי אדמה יוקון גולד

תפוחי האדמה שמבושלים בטמפרטורה נמוכה (c?90) ומספקים מקור מעולה של ויטמינים B ו-C, כמו גם פוטסיום, נחושת, מגנזיום וברזל



5 . עשבים מחזקים - לכלבים וחתולים


כלבים וחתולים צורכים בצורה אינסטינקטיבית דשא וצמחים המגדילים את כוח החיים שלהם.



לפני שנים רבות בעלי החיים לעסו את קליפת העץ של הערבה הלבנה או אכלו צמח הנקרא עוקצנית, כשחשו כאבי שרירים. מאז שהשאירו אותם לנפשם, הכלבים והחתולים הביתיים שלנו עדיין מחפשים בצורה אינסטינקטיבית צמחים מסוימים שיעזרו להם לשמור על בריאותם.

בגישור הפער בין תזונה טובה לרווחה מעולה, בוטניקאים עובדים על הסיוע לגוף, שיחסל רעלנים וימריץ תהליכים, כמו ניקוי הכבד. הצמחים גם משמשים כמחזקים ובונים, שמחזקים איברים, בלוטות ורקמות בחלקים מסוימים של הגוף - כגון חיזוק הלב או סיוע בעיכול.



פסיליום, עולש ושורש חוטמית משולב במזון לסיפוק סיבים מסיסים המרככים ומזינים את מערכת העיכול, וגם מורידים את רמת האינסולין.

שורש דקורית, סרפד וגדילן מצוי. נזק כרוני לכליות ולכבד היא בעיה בריאותית נפוצה אצל כלבים וחתולים ביתיים וצמחים אלה מספקים אנטי-אוקסידנטים המגנים ומחזקים את הכבד.

שומר וקמומיל מרככים ומחזקים את מערכת העיכול. לשומר יש השפעה נוספת כאנטי-דלקתי והקמומיל מכיל שמנים חיוניים יחד עם אפקטים עוריים חזקים ועוזר להימנע מגירוד.

אובליפיחה (היפופיאה) ועלי מנטה הם עשבים מזינים המספקים תוספת תזונתית. עשבים שנחשבים כממריצים כלליים, מנקים ומחזקים את הגוף, מעולים להמרצת התיאבון ויש להם מאפיינים תזונתיים יוצאי דופן, יחד עם מינרלים, כלורופיל וויטמינים.

פרחי ציפורני-החתול ופירות הערער עשירים בפלבונואידים - אנטי-אוקסידנטים המבוססים על צמחים המגנים על הגוף מרדיקלים חופשיים הורסי התאים, יש להם אפקט היפואלרגני של הורדת הסוכר בדם, מסייעים בהאטת זמן הריקון של הקיבה ומגבירים את העיכול.



6 . מזון אורגני לבעלי חיים .

בימים אלה, חשוב לדעת מנין מגיע המזון לבעל החיים שלך. מתרנגולת חופשית, הרינג שנתפס בשטח פתוח וביצים שלמות טריות, ועד שיבולת שועל מלאה, תפוחי אדמה אדמדמים וירקות ימיים אורגאניים = סימני איכות המזון , ובכל מזון תדרוש מזון אורגני לבריאות בעל החיים שלך מרכיבים טריים.

תרנגולת חופשית טרייה:

מוגדרת כבשר ללא אנטיביוטיקה או הורמונים מוספים, תרנגולת חופשית ניזונה מדגנים בחוות מקומיות ומותאמת כמזון של בני אדם לפני הגעתה כעוף טרי - לא הוקפאה וללא חומרים משמרים.

ביצים שלמות טריות

החלבון המושלם, הביצים מדרגת A מסופקים טריים (לא הוקפאו וללא חומרים משמרים) .


סלמון פסיפי טרי (Pacific Salmon - Oncorhynchus tshawytscha)

המקור הטוב ביותר לחומצות השומנים החיוניות DHA ו-EPA, דגים אלה (כולל הזנים Chinook ו- Coho) נתפסים מחוץ לאי הצפוני של ונקובר, נארזים בקרח ומסופקים טריים (לא הוקפאו וללא חומרים משמרים).

דג-סנדל פסיפי טרי (Pacific Flounder - Microstomus pacificus)

נתפסים בשטח פתוח מחוץ ומסופקים טריים (לא הוקפאו וללא חומרים משמרים). דג ה- Pacific Flounderמלא בחלבון, סלניום וויטמין B12 מזינים.

הרינג פסיפי טרי (Clupea pallasii)

נתפסים בשטח פתוח ומסופקים טריים (לא הוקפאו וללא חומרים משמרים). ההרינג הפסיפי נחשב כ"מזון למוח" בשל המקור העשיר שלו של חומצות השומן DHA ו-EPA אומגה 3, וחלבונים.

דג טרי Northerm Walleye )Stizostedion vitreum)

דג מקומי בקנדה המערבית. הדגים נתפסים בשטח פתוח מהאגמים הצפוניים הקרים ומסופקים טריים. הדג מוערך בשל העור דל-השומן והמזין שלו והוא מקור מעולה לחלבון קל לעיכול.

דג לבן טרי (Northern lake Whithfish - Coregonus clupeaformis)

הדגים נתפסים בשטח פתוח מהעמקים הקפואים של האגמים הצפוניים. הדג הלבן שייך למשפחת הסלמונים ומכיל יותר חומצות שומן אומגה 3 מאשר הסלמון הורוד ופי 3 יותר מכל טרוטה אחרת.

דג זאב המים טרי (Northern Pike - Esox lucius)

דג זאב-המים משגשג באגמים ונהרות . הדג מדורג במקום השלישי מבין זני הדגים הנמצאים במים המתוקים ונתפסים בצורה מסחרית בצפון קנדה, העור דל-השומן של הדג מעולה כמקור לחלבון, סלניום וויטמין B12.

ברווז קנדי נא (הוקפא קודם לכן)

מגודל בצורה חופשית בתוכנית תזונה טבעית באורורה, אונטריו. הברווז מנוקה מעצמות ומותאם לתזונה של בני אדם. הברווז הנא הוא בעל ערכי תזונה גבוהים ומספק חלבון, ברזל, ויטמינים A, B, ו-E וסלניום.


כבש ניו-זילנדי נא, שגדל בחווה (הוקפא קודם לכן)

ניו זילנד מציגה את הכבש הטוב ביותר בעולם, הגדל בשדה-מרעה. הכבש ניזון מדשא בסביבה טבעית וחופשית והבשר שלו עשיר בחלבון, ויטמינים מסוג B, אבץ וברזל.




שירלי מזרחי מנהלת חנות וירטואלית למכירת מזון לחיות ,ציוד,מוצרי טיפוח והדברה ועוד.... ,

שירלי מזרחי תרגמה מגוון מאמרים ופרטים טכניים אודות יתרונות המזון לחתולים וכלבים ומבחר טיפים ועצות איך לבחור את המזון המתאים לכלב ולחתול שלך.

אתם מוזמנים לצפות באתר http://www.ענקהמזוןלחיות.com ,ולהנות ממגוון ענק של מאמרים עם טיפים ועצות לנוחיתכם.






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב