דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד שומרים יותר מידע שלא ייעלם? 

מאת    [ 27/06/2009 ]

מילים במאמר: 533   [ נצפה 2468 פעמים ]

'עם הספר', הוא גם עם שאוהב ללמוד ולהתפתח. יש כאלה שרואים בזה MUST, כל כמה זמן, ללמוד משהו חדש ולשפר את המיומנויות והכישורים שלהם יותר ויותר. זה דבר נהדר. זה עניין מבורך. אלה הם האנשים, שיודעים להשקיע בדבר הנכון, בנכס הכי גדול ביותר שיש להם - הם עצמם.

עם זאת, מחקרים מראים, שאם אתם יושבים ומקשיבים למרצה ולו יהיה זה המרצה הכי מרתק בהיסטוריה האנושית, תהיה לכם חוויה אדירה, אולם בתוך 4 שבועות תזכרו פחות מ - 10% ממה שהוא אמר. זאת לא בגלל שהזיכרון שלכם אינו טוב, אלא בגלל, שאתם עוברים כל כך הרבה בחיים ומקבלים כל כך הרבה גירויים, שזה... לא מחזיק מים (מעמד).

עם תוך כדי כך, שאתם שומעים ידע נפלא, תכתבו את המידע הזה, אזי - אפילו אם לא תקראו את הרשימות שיצרתם שוב אי פעם בחייכם, תזכרו 30-40 אחוז ממה ששמעתם. מעניין, לא? רק מכתיבה קופץ סף הזיכרון שלנו באחוזים משמעותיים. וזאת מכיוון שהפעולה הפיזית של הכתיבה מאפשרת לידע לרדת עמוק יותר לתוככם.

עכשיו, אם בנוסף תפעילו את הגוף שלכם ברמה הפיסית, בעוד אתם לומדים, אתם תכילו ותזכרו לאחר מכן לא פחות מאשר 85-95 אחוז ממה ששמעתם!!! מדהים! ההתניה הפיסית/גופנית, גורמת לגוף לנצור בתוכו את המידע.

כך שאם אתם רוצים להבטיח, שתקבלו את מה שבאתם בעבורו, שזה - ידע, שגם יעשה בכם שינוי, אזי עליכם לחפש את המקומות, שמאפשרים לכם להתנות מחדש את הגוף שלכם, שמפעילים אתכם, שמתרגלים אתכם, תוך כדי קבלת המידע וששולחים אתכם למגרש המשחקים - בשיעור עצמו. ולמרבה ההפתעה - זה מה שאנחנו עושים בסדנאות - 'במאות תקשורת'. מתרגלים, מתרגלים, מפעילים, מפעילים, זזים, נעים, מדברים. הקהל עולה על הבמה והמרצה יושב בצד, מניע מאחור את העניינים - מפיח רוח חיים במשתתפים, מוציא את העוצמה הפנימית שבכם - לחופשי!

לכן בקורסים של 'במאות תקשורת', כדי שנוכל לקיים את ההבטחה הגדולה, של ביטוי החוצה של מלוא הפונטציאל שלכם, נבקש מכם לעשות בהתחלה משהו, שירגיש לכם שונה - להיות פעילים בתשובות שלכם. הסיבה לכך נעוצה הרחק אחורה בבתי הספר של המאה ה- 20, שבימים ההם היה בית ייצור לעבודה תעשייתית. מה היה קורה בביתי ספר אלו? הפעמון צלצל ואתם חונכתם, שכשהפעמון מצלצל - מה אתם עושים? ניגשים לשולחן ולכיסא שלכם. וכשאתם מגיעים לשם, מה אתם אמורים לעשות? לשבת שם ו... לשתוק. 'אל תדבר לשכנתך', אל תגיד דבר עד שמישהו יגיד לך מה לעשות'. והיום במאה ה - 21 אם אתם לא מדברים עם השכן שלכם, אתם יכולים להיות מחוץ לעבודה.

כיום, אם תחכו, שמישהו יגיד לכם מה לעשות, מישהו אחר יקדים אתכם ואתם... תמשיכו לחכות. נכון? לכן בסדנאות 'במאות תקשורת' אתם חייבים להיות יותר אקטיביים. יותר אגרסיביים. למרות שאיננו רגילים ל'מצב' שבו בשיעורים הקהל מדבר, בסדנאות 'במאות תקשורת' הקהל לא רק מדבר, אלא גם זז ובתנועה מתמדת.

שימוש בדיבור ושימוש בגוף שלכם, כדי להביאכם למצב חיים יותר גבוהה בתוך הגוף, זאת המטרה ולכך הסדנא מרגילה אתכם. פשוט מפתחת בכם הרגלי התנהגות עוצמתיים חדשים. מכיוון שאם אתם תשבו בסדנא, כשאתם פאסיביים... כמו בבית ספר יסודי... איך הייתם יושבים, בדרך כלל? במצב אופסייד נכון? אם תשבו כך, מתוך הרגל טבוע בעצמותיכם, אפילו אם אתם נהנים ממה שאתם שומעים, כל עוד אתם במצב פאסיבי, מצב התודעה שלכם נקשר עם מה שאתם לומדים ולוקח את הצורה של פאסיביות. ואז ... תצאו החוצה ו... כלום. לא למדתם כלום, לא הפנמתם כלום, לא תעשו דבר. לא כן? אז הגיע זמן שינוי - 'במאות תקשורת'!
מיכל קלעי היל
מאמנת לתקשורת/מיתוג ושיווק עצמי
תשע - במאות תקשורת - הרצאות/סדנאות/קורסים -
לרדת למגרש המשחקים,לעלות על במת החיים!
http://www.tesha-bamautikshoret.com/
http://bamautikshoret.blogspot.com/
054-4630891



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב