דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


העברת מסרים לא נעימים בכתב 

מאת    [ 22/06/2009 ]

מילים במאמר: 350   [ נצפה 2435 פעמים ]


איש לא אוהב לשמוע מסרים לא נעימים. מסרים לא נעימים הם חדשות רעות, תשובה שלילית, דחיית בקשה וכיוצא באלה. קיימים קווים מנחים כלליים בהעברת מסרים לא נעימים בארגון, המשותפים לכל המחלקות בארגון: הנהלה בכירה, מכירות, שיווק, שירות לקוחות ומנהלה. לדוגמה: תשובה שלילית  ללקוח מאת המחלקה לפניות הציבור, התנגדות להקצאת תקציב לפרויקט או דחייה לבקשה בהעלאת שכר.


השלבים בהעברת מסרים לא נעימים, שייקלו עליך ועל הנמענים:



  1. נסה לראות את הפיתרון מנקודת המבט של הצד השני. לפני שאתה מעביר את המסר השלילי, חשוב כיצד עשוי הנמען לקבל אותו


התמקד בעובדות. הימנע מתיאורים ארוכים מדעות, מהערות מניחושים או מהנחות. פשוט אמור את העובדות. תאר את המצב בעזרת הסבר המתאים לאדם השני כדי להבינו:



  1. הימנע מהובלה לחדשות הרעות. יותר משאנשים שונאים לקבל חדשות רעות, הם שונאים כשעליהם להתאמץ לשם כך. למרות שיהיה עליך להשתמש במספר מלים כדי להציג את הנקודה העיקרית, הגע לנקודה זו במהירות. לאחר מכן, הוסף כל פרטים תומכים או מסבירים שבהם יהיה עליך להשתמש. ייתכן שהנמען עדיין יכעס, אבל על החדשות הרעות, לא עליך ועל הדרך שבה העברת אותן.

  2. כשאתה אומר "לא, הצע חלופות. לא תמיד ניתן להיענות לבקשות אנשים עם "כן". אבל אם אתה יכול, התמקד במה שאתה יכול לומר. אמור: "אני מצטער שאני לא יכול..אבל הנה מה שאני יכול לעשות".


ההבדל בין העברת מסרים בעל פה להעברת מסרים בכתב בכתיבה


העברת מסרים לא נעימים בכתב שונה במעט מהעברתם בעל פה. מאחר שהשימוש בהיגיון ובהסבר הוא אחד מחוזקותיה של השפה הכתובה, יש להשתמש בהסבר בסמיכות למסר הלא נעים. בשפה הכתובה, אין אנו יכולים לרכך את המסר בעזרת שפת גוף או בעזרת היבטים מטא-לשוניים. ההסבר, הגיוני, מדויק וענייני מתאים לכתיבה כאמצעי תקשורת ומתאים להקשר הארגוני. בכתיבה עסקית, שירותית או שיווקית, עלינו להישאר נאמנים לעיקרון הקיצור: על ההסבר להיות קצר וענייני, משפט אחד או שניים, ולבוא בסמיכות לתשובה השלילית. באופן זה, תספק הסבר קצר, אם כי לא מתנצל ואסרטיבי לקורא.


 


לשאלות נוספות, אתה מוזמן ליצור קשר עם אילת צורי:


03-6471355


052-3510583


ayelet@ayeletz.co.il


www.ayeletz.co.il


 

איילת צורי, המכון לכתיבה עסקית
http://www.ayeletz.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב