דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תחזוקת מחשבים 

מאת    [ 19/06/2009 ]

מילים במאמר: 736   [ נצפה 3436 פעמים ]


תחזוקת מחשבים חשובה מעין כמוה, במאמר זה אכתוב אודות הסיבות בעטין אנו נזקקים לביצוע תחזוקה למחשב ואתן מספר טיפים חשובים אשר יעזרו לכם לתחזק את המחשב הביתי שלכם בצורה נאותה. במידה ותחליטו לישמן, תיזכו לבטח במחשב תקין לאורך זמן ותקראו לאיש מקצוע בתחום, טכנאי מחשבים, לעיתים רחוקות היות והצורך בתיקון תכוף של המחשב יפחת בוודאות.



תחזוקת מחשבים - עלות מול תועלת


תחזוקת מחשבים נעשית, כאמור, במטרה למנוע את הצורך בתיקון המחשב או מסירתו למעבדות מחשבים. השאלה שצריכה להעסיק אתכם בטרם תלמדו כיצד מתחזקים את המחשב פשוטה וקשורה לשיקולי זמן מול תועלת, כלומר - כמה זמן אני משקיע בתחזוקת המחשב בהשוואה לעלויות הנחסכות.



המחשב בסביבה פגיעה - הבית


מחשב ביתי הנגיש לילדים בבית "סובל" לעיתים קרובות מבעיה של וירוסים וטפילי אינטרנט אחרים אשר מעמיסים על תוכנת המחשב היא מערכת ההפעלה. במקרה זה, יתכן ולעיתים תכופות אתם מגלים כי זמן קצר לאחר ביקור טכנאי מחשבים ופירמוט המחשב חוזר לסורו ונהיה איטי - וזאת למרות שהתחדשתם במחשב חדיש ומהיר ביותר. חשוב להבין כי בעיית איטיות במחשב נובעת לרוב מבעיות תוכנה הקשורות להסרה לא תקינה של תוכנות, העמסת משחקים ותוכנות מיותרות אשר אינם בשימוש. יתרה מזאת - משחקים ותוכנות, לכאורה לא מזיקים הורדו מהאינטרנט ללא בדיקה, בעוד שלמעשה הם מהווים טפילי אינטרנט השוכנים בזיכרון המחשב וזוללים משאבים.




אנו נתקלים בתופעה זו גם במחשב בו מתבצעים הורדות שונות של תוכנות קטנות ו"חביבות" לדפדפן האינטרנט - סרגלי חיפוש ו"עזרה" לדפדפן האינטרנט שלנו - יהא זה אינטרנט אקספלורר או מוזילה, תוכנות מעין לא חסרים בשוק. כיום רבים מאיתנו מורידים סרגל כזה, בהזדמנות הראשונה בו מציעים לנו לעשות זאת, מבלי ידיעה כי אלו לרוב טפילים, אשר מלבד האיטיות אותה הם מוסיפים לגלישה - שואבים פרטים עלינו, מבלי ידיעתנו.



המנעות מתיקון המחשב


על כן, תחזוקת מחשבים נאותה מתחילה במניעה, מתן תשומת לב למשחקים, תוכנות וגאדג'טים אותם אנו מורידים למחשב - מבלי שממש נצטרך. תופעה נפוצה היא שבזמן התקנת תוכנה, בדרך כלל תוכנה או משחק "חינם" מציעים לנו התקנות מעין אלו בסיום ההתקנה. מבלי לשים לב והיות וההתקנות האלו מסומנות כבר ב-"וי" אנו ממהרים ומאשרים את סיום ההתקנה. ניתן להמנע מכך על ידי בחינת כל שלב בתהליך ההתקנה ואישור הרכיבים הנחוצים להפעלת התוכנה אותה התכונו להוריד ולהתקין.




פעולה זאת, לא אמורה לדרוש מאיתנו זמן תחזוקה נכון? עם זאת, אם נשכיל ונזהר מהתקנת כל תוכנה (ובמיוחד נשגיח ונלמד את הילדים שלא לעשות זאת) נוכל לשמור על המחשב "נקי" מתוכנות מזיקות ומיותרות ויעיל לאורך זמן.



פעולת הנדרשות עבור תחזוקת המחשב


מעבר לנושא זה עדיין ישנם מספר פעולות פשוטות אשר עליהם לא נרחיב בדיבור במסגרת זאת אולם נציין כי הם חשובות ורצוי שיתבצעו אחת לתקופה. פעולות אלו הן:







    • ניקוי הדיסק הקשיח מקבצים זמניים ומיותרים



    • איחוי הדיסק הקשיח - תורם למהירות הגישה לתוכנות ומידע אשר נמצא בכונן



    • שמירה על מחשב נקי מוירוסים - לימדו להכיר כיצד לתפעל את תוכנת האנטי וירוס הנמצאת במחשב שלכם - לפחות באופן בסיסי - הריצו סריקות יזומות לוירוסים ובצעו פעולת הסרה או ניקוי במקרה של מציאת וירוסים. בנוסף בדקו כי האנטי וירוס שלכם מתעדכן תדיר למציאת וירוסים חדשים.



    • התקינו תוכנה לזיהוי טפילי אינטרנט במחשב. תוכנה מצוינת חינם אשר ניתן להוריד מהאינטרנט (והיא אפילו בעברית) היא SpyBot Search & Destroy. למדו כיצד לעבוד עם התוכנה באמצעות המדריכים לתוכנה ועדכנו אותה באופן ידני תדיר, על מנת שתזהה טפילים חדשים בסריקות אשר תבצעו מעת לעת.



    • הסירו תוכנה אך ורק באמצעות ממשק הסרת תוכנה אשר נמצא בלוח הבקרה ולא דרך מחיקת קבצים השייכים לתוכנה - רבים מאיתנו מסירים קיצורי דרך על לוח העבודה וחושבים שבכך הסרנו את התוכנה המיותרת - הדבר רחוק מהמציאות - בפועל ברוב המקרים האלו אנו עלולים להזיק.





יתכן ותתפלאו לדעת אולם עצות אלו שמטרתם תחזוקת מחשבים נאותה אינן בהכרח "כואבות בכיס" - אנטי וירוס מעולה שניתן להוריד חינם באינטרנט הוא avast או אנטי וירוס נוסף - AVG. כל התוכנות שהזכרתי בהקשר לניקוי ואיחוי הדיסק הקשיח נמצאות במחשב בתוך -התחל - תוכניות - עזרים - כלי מערכת. ניתן להוציא קישורים להם לשולחן העבודה ואחת לתקופה, אפילו חודשיים - להריץ אותן בזמן שאנו מכינים קפה או משכיבים את הילד.




לסיכום, תחזוקת מחשבים איננה דבר קשה או זולל זמן, צריך רק להכיר מעט את הכלים וללמוד, יחסית בקלות, כיצד לבצע את הפעולות. במידה והחלטתם כי עדיין אין לכם זמן לתחזק את המחשב תוכלו תמיד לפנות אל טכנאי מחשבים אשר יתחבר בחיבור מרוחק אל מחשבכם (נקרא גם שליטה מרחוק) ויבצע את הפעולות בצורה יזומה אחת לתקופה. גם תשלום תקופתי עבור תחזוקה יהיה משתלם יותר מאשר שחזור מידע מהדיסק הקשיח במידה והמחשב קורס.




בהצלחה!


איתן יריב, מבעלי אתר טכנאי לשירותך המפנה בקשות עבור תיקון מחשבים אל טכנאי מחשבים מקצועיים בכל רחבי הארץ. במסגרת פורומים מקצועיים כדוגמת פורום מחשבים ומאמרים אחרים תמצאו מידע שימושי ועזרה חינם - בכל האמור לתיקון ותחזוקה עצמית למחשב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב