דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצנח רחיפה - חוויה שמימית 

מאת    [ 18/06/2009 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2966 פעמים ]

לכל אוהבי האטרקציות, לכל מי שאוהב להרגיש את האדרנלין בגופו ולכל מי שאוהב נופים מרהיבים, זו החוויה המושלמת. למעשה הטיסה במצנח רחיפה היא טיסה באמצעות כוחות הטבע וללא צורך במנוע.
הרחיפה במצנחי רחיפה מתקיימת לאורך כל מדינת ישראל, כל חברה בתחום פועלת באזור אחר ויכולה להציע לכם נופים מסוגים שונים. כך תוכלו לראות את חיפה, את הגולן, צוקיה היפים של נתניה, או הרי הגליל. כל רחיפה אורכת כעשרים דקות, והיא חוויה בלתי נשכחת.
את הטיסה אתם תעשו עם מדריך צמוד, אליו אתם קשורים. הוא ינחה אתכם לפני הטיסה מה הולך לקרות ומה הוא יבקש מכם לעשות, ובמהלך הרחיפה יאפשר לכם לזהות את טוואי השטח שמתחתיכם, וייתן הסברים בדבר הרחיפה, והוראות לגבי הפעולות אותם יש לעשות באותו שלב של הרחיפה. כך יכול המדריך לאפשר לכם להיות חלק פעיל במהלך הרחיפה. את הרחיפה אפשר לצלם באמצעות מצלמות מיוחדות אותם נושאים עליהם המדריכים המיועדים במיוחד לספורט אקסטרים.
מצנחי הרחיפה פועלים על עקרון הדאייה. למעשה משמש המצנח כסוג של כנף ששומרת על צורתה מכוח לחץ האוויר שמתחתיה. אתם והמדריך יושבים בתוך רתמה מיוחדת המחוברת באמצעות טבעת שנקרת טבעת D. מהמצנח נמתחים מיתרים רבים באמצעותם נתן להשפיע על מהלך הטיסה.
בעיקרון כאשר יש רוח יציבה הפוגעת במכשול כמו צוק או הר, זרימת האוויר עולה כלפי מעלה. אם תמקמו את עצמכם במקום הנכון תוכלו לעלות על גל אוויר זה כלפי מעלה. דאייה מסוג זה נקראת דאיית רכס. בדאייה מסוג זה ניתן לשהות זמן ארוך יחסית באוויר באזור מצומצם יחסים. דאיות אלו מתבצעות לאורך רכס הכורכר בעקר באזורי נתניה וגעש.
תופעה שונה אותה ניתן לנצל לטובת מצנחי הרחיפה היא התנגשות של גושי אוויר באטמוספרה. התנגשות זו יוצרת זרמי אוויר חזקים בהם זרמי האוויר החמים עולים למעלה והקרים יורדים למטה. ניצול תרמיקה זו מאפשרת למצנחי הרחיפה לעלות למעלה, באופן שונה מאוד מצניחה רגילה שבה רק מאטים את קצב ההגעה לקרקע.
מרחפים מקצועיים יודעים אפילו לעבור מתרמיקה אחת לשנייה, וכך לגמוע מרחקים גדולים יחסית. דאייה זו מכונה "טיסת מרחק" וכדי להצליח ליישם אותה דרוש ניסיון רב במצנחי הרחיפה.
אמצעי הבטיחות של ספורט זה התקדמו מאוד לאורך השנים, וכיום מקובל לטוס עם קסדת מגן, ורתמה עם הגנת גב, השומרת על עמוד שדרה של המרחף, במקרה של נחיתה קשה. כמו כן מקובל לטוס עם מצנח רזרבי למקרה של כשל זה או אחר.
כיום מצנח רחיפה זהו אחד מענפי הספורט המוכרים והמרגשים בעולם. אז כל מי שאוהב את הריגוש, את הגובה ואת הטבע, מומלץ בחום לנסות חוויה ייחודית זו, מעל נופיה המרהיבים של ארצנו. ככה זה כשמפעילים אטרקציות מרתקות.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב