דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרגיש שאתה קטן מדי? רוצה להגדיל? לא בטוח שהגודל באמת קובע... יחסי ציבור באינטרנט 

מאת    [ 18/06/2009 ]

מילים במאמר: 700   [ נצפה 1635 פעמים ]

מרגיש שאתה קטן מדי, רוצה להגדיל

 

מרגיש שאתה קטן מדי? רוצה להגדיל? לא בטוח שהגודל באמת קובע...

אם תמתג את עצמך נכון באינטרנט, גם הגדולים לא יוכלו עליך.

 

מיתוג חברה באינטרנט אינו דומה למיתוג מסחרי מהסוג המסורתי, בו לעסקים קטנים ובינוניים אין שום סיכוי להתחרות בחברות מבוססות וגדולות.

 

אם עד לא מזמן חשבנו, שבעידן תאגידי העל והגלובליזציה, אין לעסק קטן מה לעשות, מלבד להמתין לענק מתחרה שיבוא ויבלע אותו, היום הרשת האינטרנטית מאפשרת לכל מי שיש לו חזון עסקי דרך נוחה, פשוטה וזולה למתג את עצמו, ולהפוך לכוח עסקי, שלא רק שאינו נופל מחברות הענק, אלא גם זוכה לעתים ביתרון על פניהן...

 

לחברות הקיימות שנים במרחב העסקי שמחוץ לאינטרנט, לא תמיד קל להעתיק את אותה הצלחה גם אל הרשת.

 

שלב ראשון במיתוג באינטרנט –" טוב שם משמן טוב"

המיתוג האינטרנטי מתבסס על אופן הפעולה של מנגנוני החיפוש באינטרנט. בחירת שם החברה ושמות הדומיינים בהם יופיעו האתרים הממתגים אותה ברשת הוא שלב ראשוני חשוב ביותר בתהליך. שם דומיין קצר וקליט המורכב משם החברה, ולעתים גם מתחום העיסוק שלה, הוא הכרחי על מנת שהאתרים הרלוונטיים עבור העסק שלך יעלו בחיפוש שמבצעים הלקוחות האינטרנטיים הפוטנציאליים שלך.

 

כבר משלב רכישת הדומיין, עלולה להתעורר בעיה לא פשוטה עבור בעלי מותגים קיימים, במידה וכתובת הדומיין עם שם החברה תפוסה ע"י חברה אחרת, ואינה עומדת למכירה. חברה כזו לא יכולה לשקול את האפשרות למתג את עצמה ברשת תחת שם אחר, אלא רק תוך שימוש במדיות היקרות שמחוץ לאינטרנט (מסעות פרסום בטלוויזיה, רדיו, דפוס וכד') כדי ליצור זיקה בין המותג הכללי למותג האינטרנטי. לעומת זאת, חברה שמתחילה את תהליך המיתוג שלה לראשונה באינטרנט, יכולה קודם כל להשיג את הכתובות המתאימות לדרכי החיפוש ברשת, ורק לאחר שווידאה כי הן זמינות לשימושה, ומתאימות לצרכיה מבחינת חיפוש העסק באינטרנט, להירשם תחת השם המתאים כחברה.

 

שם טוב חשוב, אבל צריך לזכור, שהיום גם התחרות ברשת היא קשה – בסופו של דבר, התוכן המופיע באתרי המיתוג שלך הוא שישכנע את הלקוחות הפוטנציאליים להשתמש בשירותיך. אם תמצא את הנישה השיווקית המתאימה; אם תדע לזהות את הצרכים של הצרכן האינטרנטי שלך; ואם תדע להגיב להם בצורה מיידית ויעילה – הדרך שלך לעקוף את הגדולים סלולה...

 

חברות בשוק המסורתי מעלות אתרים כמשהו נלווה לפעילותן העסקית ה- 'אמיתית' שלהן, מתוך אמונה שהצלחת האתר היא פועל יוצא של הצלחת המותג בסביבה המסורתית. היום, כל חברה מצליחה מתהדרת אמנם באתר מכובד, אבל אלה בד"כ אינם אתרים אפקטיביים, ואינם מציעים לגולשים מידע רלוונטי (לרוב – יותר מדי מידע משעמם על ההיסטוריה של החברה, המבנה הארגוני שלה וכיו"ב, שנועד לנפח למנהלים את האגו...). ע"פ מחקרים אמריקאים, מחירה של הצעה עסקית מהווה רק כ- 10% מההחלטה של הצרכן האם לרכוש מוצר או לא, ובקנייה ברשת האחוז הוא אף נמוך יותר. מה שמשנה הוא מידת הבהירות של ההצעה, ומידת התאמתה לצרכי הלקוח.

 

בשעה שענקי השוק נזקקים למחקר יקר ומגושם, שתוצאותיו ניתנות בדיעבד, על מנת לנתח את אפקטיביות דרכי השיווק שלהן האינטרנט מאפשר לעסקים הפועלים בו בחינה מתמדת של עמדת הלקוחות בעלות נמוכה למדי. האינטרנט מאפשר לדעת כמה מהמבקרים באתר חזרו אליו לאחר מכן שוב, ועבור כמה מהם פעם אחת הספיקה, והוא גם מאפשר לדעת כמה גולשים קבועים חדשים נוספו בעקבות כל פעילות קידום במדיות שמחוץ לרשת...

 

חשוב לזכור: אם מה שהופיע באתר לא הרשים מעבר למתחרים – חזותית ומבחינת התוכן המופיע בו, ואם לא סיפק ללקוח מענה מוצלח לצרכים שלו, הביקור באתר יהיה חד-פעמי – גם עבור המותג הכי מוכר ואהוד בשוק המסורתי. זו ההזדמנות שלך לתת ללקוחות האינטרנטיות ערך מוסף, ולעקוף את המתחרים – גם כאלה שגדולים ממך פי כמה וכמה...

 

 

פלוטו בע"מ, מתמחה בפיתוח, אפיון והקמת אתרי אינטרנט ויישומים שונים ברשת, ומשלבת קידמה וניסיון גם יחד
http://www.pluto-group.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב