מרגיש שאתה קטן מדי? רוצה להגדיל? לא בטוח שהגודל באמת קובע...
אם תמתג את עצמך נכון באינטרנט, גם הגדולים לא יוכלו עליך.
מיתוג חברה באינטרנט אינו דומה למיתוג מסחרי מהסוג המסורתי, בו לעסקים קטנים ובינוניים אין שום סיכוי להתחרות בחברות מבוססות וגדולות.
אם עד לא מזמן חשבנו, שבעידן תאגידי העל והגלובליזציה, אין לעסק קטן מה לעשות, מלבד להמתין לענק מתחרה שיבוא ויבלע אותו, היום הרשת האינטרנטית מאפשרת לכל מי שיש לו חזון עסקי דרך נוחה, פשוטה וזולה למתג את עצמו, ולהפוך לכוח עסקי, שלא רק שאינו נופל מחברות הענק, אלא גם זוכה לעתים ביתרון על פניהן...
לחברות הקיימות שנים במרחב העסקי שמחוץ לאינטרנט, לא תמיד קל להעתיק את אותה הצלחה גם אל הרשת.
שלב ראשון במיתוג באינטרנט –" טוב שם משמן טוב"
המיתוג האינטרנטי מתבסס על אופן הפעולה של מנגנוני החיפוש באינטרנט. בחירת שם החברה ושמות הדומיינים בהם יופיעו האתרים הממתגים אותה ברשת הוא שלב ראשוני חשוב ביותר בתהליך. שם דומיין קצר וקליט המורכב משם החברה, ולעתים גם מתחום העיסוק שלה, הוא הכרחי על מנת שהאתרים הרלוונטיים עבור העסק שלך יעלו בחיפוש שמבצעים הלקוחות האינטרנטיים הפוטנציאליים שלך.
כבר משלב רכישת הדומיין, עלולה להתעורר בעיה לא פשוטה עבור בעלי מותגים קיימים, במידה וכתובת הדומיין עם שם החברה תפוסה ע"י חברה אחרת, ואינה עומדת למכירה. חברה כזו לא יכולה לשקול את האפשרות למתג את עצמה ברשת תחת שם אחר, אלא רק תוך שימוש במדיות היקרות שמחוץ לאינטרנט (מסעות פרסום בטלוויזיה, רדיו, דפוס וכד') כדי ליצור זיקה בין המותג הכללי למותג האינטרנטי. לעומת זאת, חברה שמתחילה את תהליך המיתוג שלה לראשונה באינטרנט, יכולה קודם כל להשיג את הכתובות המתאימות לדרכי החיפוש ברשת, ורק לאחר שווידאה כי הן זמינות לשימושה, ומתאימות לצרכיה מבחינת חיפוש העסק באינטרנט, להירשם תחת השם המתאים כחברה.
שם טוב חשוב, אבל צריך לזכור, שהיום גם התחרות ברשת היא קשה – בסופו של דבר, התוכן המופיע באתרי המיתוג שלך הוא שישכנע את הלקוחות הפוטנציאליים להשתמש בשירותיך. אם תמצא את הנישה השיווקית המתאימה; אם תדע לזהות את הצרכים של הצרכן האינטרנטי שלך; ואם תדע להגיב להם בצורה מיידית ויעילה – הדרך שלך לעקוף את הגדולים סלולה...
חברות בשוק המסורתי מעלות אתרים כמשהו נלווה לפעילותן העסקית ה- 'אמיתית' שלהן, מתוך אמונה שהצלחת האתר היא פועל יוצא של הצלחת המותג בסביבה המסורתית. היום, כל חברה מצליחה מתהדרת אמנם באתר מכובד, אבל אלה בד"כ אינם אתרים אפקטיביים, ואינם מציעים לגולשים מידע רלוונטי (לרוב – יותר מדי מידע משעמם על ההיסטוריה של החברה, המבנה הארגוני שלה וכיו"ב, שנועד לנפח למנהלים את האגו...). ע"פ מחקרים אמריקאים, מחירה של הצעה עסקית מהווה רק כ- 10% מההחלטה של הצרכן האם לרכוש מוצר או לא, ובקנייה ברשת האחוז הוא אף נמוך יותר. מה שמשנה הוא מידת הבהירות של ההצעה, ומידת התאמתה לצרכי הלקוח.
בשעה שענקי השוק נזקקים למחקר יקר ומגושם, שתוצאותיו ניתנות בדיעבד, על מנת לנתח את אפקטיביות דרכי השיווק שלהן האינטרנט מאפשר לעסקים הפועלים בו בחינה מתמדת של עמדת הלקוחות בעלות נמוכה למדי. האינטרנט מאפשר לדעת כמה מהמבקרים באתר חזרו אליו לאחר מכן שוב, ועבור כמה מהם פעם אחת הספיקה, והוא גם מאפשר לדעת כמה גולשים קבועים חדשים נוספו בעקבות כל פעילות קידום במדיות שמחוץ לרשת...
חשוב לזכור: אם מה שהופיע באתר לא הרשים מעבר למתחרים – חזותית ומבחינת התוכן המופיע בו, ואם לא סיפק ללקוח מענה מוצלח לצרכים שלו, הביקור באתר יהיה חד-פעמי – גם עבור המותג הכי מוכר ואהוד בשוק המסורתי. זו ההזדמנות שלך לתת ללקוחות האינטרנטיות ערך מוסף, ולעקוף את המתחרים – גם כאלה שגדולים ממך פי כמה וכמה...
http://www.pluto-group.co.il