דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרירי הבן 

מאת    [ 16/06/2009 ]

מילים במאמר: 355   [ נצפה 3804 פעמים ]

נוער אקטואליה: הבחירות בלבנון הסתיימו והמנצח הוא סעד אל-חרירי, בנו של רפיק אל-חרירי שנרצח. טדי כהן מסתכל על מה שקורה בממשל הבובות של לבנון ומנסה להבין האם הבחירות שם באמת צריכות להזיז לנו משהו?

כידוע לכם, הבחירות בלבנון הוכרעו, המחנה הפרו מערבית והאנטי סורי שעומד בראשו סעד אל-חרירי, בנו של רפיק אל-חרירי ראש ממשלת לבנון לשעבר שנרצח. לבנון היא דמוקרטית פרלמנטארית - כמונו, אך היא פועלת באופן שונה, התפקידים מחולקים לפי הדתות. הנוצרים משמשים כנשיאים וכמפקדי הצבא, ראש הממשלה הוא סוני ולתפקידים הפחות משמעותיים מקבלים השיעים והדרוזים - שחיזבאללה עומד בראשם ביחד עם מועמדים שיעים עצמאיים .

מה הוביל לתוצאות הללו? אולי כי המתמודד בבחירות הוא בנו של חרירי, אבל אין ספק שיש חלק משמעותי בתוצאות בגלל הטעויות הרבות של חיזבאללה, שאמר שאיראן תחמש את צבא לבנון, הפגיעה הקשה של מלחמת לבנון השנייה בלבנון, ועוד דיבורים של נסראללה. עוד זאת בקבלת החלטות חשובות בלבנון צריך רוב של שני שלישים, זאת אומרת אין החלטה בלי חיזבאללה, מה שנתן לו זכות וטו כפי שהיה לו לפני זה, השליטה הוא של המחנה של חרירי, אבל חיזבאללה נשאר כפי שהוא, והוא יכול רק לגדול.

חרירי גם אמר שהוא האחרון שיעשה שלום עם ישראל, כמה מצחיק. ואני חשבתי שכווית האחרונה. במקום להתנהג כמו תינוק ולחכות שהאבא הגדול (ערב הסעודית) תתחיל עם חברותיה במגעים הם ישתקו. מדינה חלשה לדעתי שמנסה לעשות עלינו לוחמה פסיכולוגית באיום על זה שהם חשפו רשת של מרגלים ישראלים, על זה שאנחנו מדינה חלשה. אם יש משפט שלמדתי "קל לדבר קשה לעשות". מעניין מה אובאמה היה אומר אם היינו אומרים שאנחנו האחרונים שנעשה שלום עם מדינה כלשהיא או אוטונומיה.

בקיצור, מה השטויות האלה בעצם? לבנון מדינה חלשה ומסכנה, ואני מגדיר אותה כממשלת בובות. כל העולם הערבי משחק בה וקובע מה יהיה שם, כמה כסף יש להם, והם מקבלים תיירות אירופאית רק בגלל הרובע הנוצרי בלבנון, אם יש מדינות שאנחנו צריכים להשקיע בהם אלה מדינות שיכולות להועיל לנו, ולבנון היא לא מדינה כזו. ערב הסעודית יכולה להועיל, כווית אולי בשביל הצחוקים, וכל מדינות שיתנו לנו מרחב אווירי - הן יכולות להועיל. אני חושב שאנחנו המדינה היחידה שהחברות טיסה שלה צריכות ללכת בדרכים עוקפות כדי להגיע למדינות מסוימות.

חרירי - טוב לנו? רע לנו? בעיקר לא מזיז לנו...



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב