דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השינוי העולמי בשיווק המצאות 

מאת    [ 12/06/2009 ]

מילים במאמר: 588   [ נצפה 2193 פעמים ]

עבור ממציאים זה יכול להיות מתסכל לפעמים, כשלאחר תהליך פיתוח יקר שהותיר אותם עם תחושת סיפוק אדירה ועם מוצר, עדיין המלאכה לא הסתיימה- השיווק הוא חלק בלתי נפרד בכל תהליך העבודה על המוצר. מי שחשב שההברקה והגאוניות של ההמצאה יצליח למכור אותה, יגלה במהרה שהמכירות לא מגיעות כל כך בקלות מעצמן.

התסכול המלווה את המפתחים בשלבי השיווק אינו נובע רק מעצם העובדה כי המלאכה על המוצר טרם הסתיימה, אלא גם ובעיקר על רקע העובדה כי בשלב הזה הם נדחקים הצידה. אנשי השיווק משתלטים על העבודה ומדברים בשפה שאינה ממש מובנת למפתחים.
אך התסכול הגדול ביותר בתהליך השיווק נובע מן העלויות. חייבים לציין, חלק לא מבוטל מההשקעה הכוללת בהמצאה הוא החלק המתייחס לשיווק.
שיווק מסורתי של מוצרי צריכה בעולם מצריך לוגיסטיקה רבה הכוללת שינוע המוצר עבודה מול מפיצים ומול קמעונאים, רשתות וחנויות. מיותר לציין שהעלויות גבוהות, אך אין מה לעשות וצריך לקחת את רכיבי השיווק בחשבון עוד טרם תחילת עבודת הפיתוח.
אך גם כאשר לוקחים בחשבון את כל המרכיבים הללו זה לא תמיד מסתיים בצורה חיובית ומוצרים טובים, יותר או פחות, הולכים לאיבוד גם לאחר עבודת פיתוח ושיווק טובה. הסיבות לא בהכרח חייבות להיות קשורות בעבודה לא טובה. לעיתים זה גם יכול להיות עניין של מזל.

אם כן, מדוע להשקיע בשיווק מסורתי כאשר התוצאות אינן ברורות?
"אם היינו שואלים שאלה כזו לפני עשור למשל, התשובה הייתה שפשוט אין ברירה. היום כבר יש ברירה", אומר שמואל שי, ממציא בכיר ומנכ"ל חברת GMS המתמחה בפיתוח פטנטים ושיווקם. "ההתפתחות המרשימה שעשה המסחר און ליין, והתפתחותן של חברות הענק eBay ו-PayPal יכולה להעיד על כך על כך, תרם רבות לא רק למסחר המקוון אלא למסחר הישיר בכלל".
עד לפני מספר שנים, ערוצי הקניות למיניהן היו נחשבים אפיק מכירות אפקטיבי אך לא משמעותי דיו, וגם זה רק בארה"ב. כיום, בעקבות התפתחות המסחר באינטרנט ערוצים אלו זוכים לעדנה מחודשת.
לצידם של ערוצים אלו התפתחו עוד שיטות שיווק ישירות ובהן גם שיטת הפרסום הישיר בטלוויזיה DRTV. לא מדובר בעוד ערוץ קניות או בפרסומות המוכרות לקוקה קולה והונדה- מדובר בפרסום בטלוויזיה באמצעות פרסומות ומשדרי תוכן שיווקי שבסופם ישנו מספר טלפון המאפשר לצופים להתקשר מייד.

שי מסביר כי "אם בעבר אנשים העדיפו לשלם יותר ולקנות את המוצר בחנות, הרי שהיום המצב שונה. הצרכן המערבי עבר שינוי בעשור האחרון, הוא משווה מחירים ורואה את פערי המחירים הנובעים מהתיווך בין מחירי החנות למחירי השיווק הישיר". מנגד, גם חברות המסחר התבגרו ומילת המפתח היא אמינות ומחויבות ללקוח: "הסוחרים היום אינם מנצלים את עובדת היותם אנונימיים כדי לבצע תרגילי עוקץ", טוען שי. "גם מערכות הרגולציה, הבינו כי המסחר הישיר אינו נישה המיועדת להרפתקנים, כפי שהיה בעבר, וכל הגורמים המעורבים בו מחילים על עצמם כללים נוקשים על מנת לא להרוס את שמם הטוב. זה מתחיל בפעולות מסחר מאובטחות, הן בטלפון והן באינטרנט, וכלה באפשרות לבטל תשלום במידה והמוצר לא הגיע ללקוח או אפילו כשהוא סתם לא מרוצה.

למי ומתי כדאי לפנות לאפיק זה? שיטת השיווק הישיר פונה קודם כל למוצרי צריכה- מי שההמצאה שלו פונה לשוק ה-B2B יאלץ בינתיים לעבוד בשיטות השיווק המוכרות של בניית ערוצי הפצה ועבודה בחוזים מול מתווכים.
גם במוצרים הפונים למגזר הצרכני ישירות לא תמיד ניתן לעבוד בשיטת ה-DRTV. מוצרים יקרים (מכוניות לדוגמא) עדיין ימכרו באולמות תצוגה. אך בכל הקשור להמצאות פשוטות טכנולוגיות יותר או פחות, הטלוויזיה היא בהחלט אכסניה ראויה.

שי מרגיע את כל מי שבאופן מיידי נרתע ממחירי הפרסום בטלוויזיה, "מראש אני מציע להתחיל עבודת פרסום בתוכניות המשודרות באמצע הלילה: המחירים זולים לאין ערוך והאפקט שהפרסומות יוצרות בהשוואה למחיר הוא גדול". נכון, מדובר בשעה שרוב בני האדם ישנים, אך כדאי לזכור שלא מדובר בישראל אלא בארה"ב, כך שגם אם יש לכם רייטינג של 1-2 אחוזים עדיין מדובר בכמות גדולה של אנשים. בטח עבור חברה ישראלית.

הכותב הנו מנכ"ל ג'נראל מרקטינג סולושיין (GMS) המתמחה בשיווק והפצת מוצרי צריכה (פטנטים) בשיווק ישיר בארה"ב סין והודו. http://www.gmsdrtv.com/

ליצירת קשר ניתן לפנות בדוא"ל sam@gmsdrtv.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב