דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אמנות - יש אמניים נסתרים 

מאת    [ 10/06/2009 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 2401 פעמים ]

בס"ד

הסודות שאנחנו מחביאים...

אנחנו חושבים שאנחנו מכירים טוב את המכרים שלנו. אנחנו הרי רואים אותם, גם הם כמו כולם עסוקים. גם להם יש פנים ממהרות מאוד ועסוקות. הם - החברים, המכרים, השכנים וגם המשפחה. נראה כאילו העולם כולו משתתף במין משחק כסאות מוסיקליים. כולם עסוקים בחיי יום יום סוחטים. כולם רצים כל הזמן וטרודים. עובדים, לומדים, מגדלים ילדים, עורכים קניות, משלמים משכנתא ומסים אחרים. חיים כמו כולם: חיים בנאליים וזורמים. כשנפגשים איתם מדברים על קשיי הקיום, על פרנסה חסרה, על בעיות בזוגיות, על חינוך הילדים, על הגננת הטובה או לא, אם הם רווקים - על שידוכים, או אולי על אהבה נכזבת...

מזמינים אותם למפגשים, הולכים איתם להרצאות. מדברים על המרצה, על נושא ההרצאה. משתפים בהבנה. לא חשנו במשהו המצריך התייחסות מיוחדת.

ואנחנו חושבים שאנחנו יודעים עליהם הכל. אנחנו לא מתעמקים יותר מידי, הרי אנחנו עסוקים מאוד. לא ממש פנויים לבדוק ואולי בכלל לא ממש אכפת לנו. איננו יודעים כלל מאותם נסתרי קיום, מאותם חולמי חלומות בסתר. מאותם בעלי לב רגיש ופגיע או לב סוער וחולם. אותם שליבם הרגיש אינו מעז להתבטא בחוץ והם מעמידים פנים שמה שהכי חשוב להם. זה העבודה, זה מה אמרה המורה באסיפת ההורים, זה מה נאכל בצהריים, או אולי מהי האופנה האחרונה. אבל הם באמת, פשוט חיים ומשתדלים לעשות את זה הכי נכון שהם חושבים שכדאי. אולי מפני שהם מנסים נואשות להשתלב וחשים שזה בורח להם מהידיים.

אלה שיש להם פינה נסתרת שהיא רק שלהם. מיתרים עדינים ופגיעים, לב רך ומלא, עיניים מעמיקות מבט, או ניגון מלא אהבה לעולם ולבריות.

בביתם, בשעות המיוחדות שלהם, הם עוסקים במשהו מיוחד.

הם מורידים את המסיכה המוכרת, המשתלבת והמוחצנת ונשארים עם האני הפנימי שלהם. הם מחליפים לבגדים נוחים, פניהם נעשות רכות ועדינות יותר, הם יושבים עם עצמם ויוצרים. זה לא קשור לעיסוקיהם המוכרים. לא קשור לתדמית המוכרת, לא קשור לחברים או למשפחה. זה משהו אחר, פרטי ואישי. משהו עליו נשענת אישיותם. מקום עליו מבוססים כוחותיהם. ממנו הם שואבים כוחות לחיים חדגוניים. זהו משהו שלא תמיד הם מספרים עליו: רוח הסוערת, נשמה צמאה, יצירתיות גועשת. על חלומות השואפים לפרוץ החוצה. על ציורים בשעות הפנאי שהם יוצרים איתם עולמות שלמים לעצמם. על כתיבת שירים וסיפורים למגירה: כתיבה רגישה וכואבת, ציורים מלאי רגשות סוערים. זוהי הפינה הסודית שלהם, פינה אליה אין הם רוצים בינתיים להכניס זרים.


אולי הם מנסים לכתוב ספר - אולי רומן ארוך, רחב יריעה, או אולי סיפורים קצרים עם מוסר השכל, אולי שירים ליריים ענוגים. כתיבה שתבטא את הנשמה הפנימית שלהם. נשמה מוחבאת וביישנית. כתיבה שתבטא מה באמת הם יודעים וחושבים. כתיבה שתבטא את חלומותיהם, את תחושותיהם, שתגלה מי הם באמת. יש להם יצירות המחכות לצאת, לפרוץ ולקבל מקום בעולם עמוס מידע זה. אלו האמנים הנסתרים והסודיים שאולי יום אחד יבטאו עצמם גם בחוץ. אבל יתכן מאוד גם שלא.

בצד, בפינה ביישנית וחבוייה בליבנו, יש כמעט בכל אחד מאתנו, אמן קטן ורגיש היושב בצניעות ובביישנות ומחכה שיתנו לו לדבר. ישות קטנה שכאילו נפרדת מאתנו המחכה לעת רצון. מחכה שאנחנו נתייחס. שניתן לו מקום בעולמנו העסוק, הזריז והממהר. הוא לא מהממהרים. הוא בינתיים בין הצופים. מביט בנו, מביט בחיינו ומחכה בסבלנות שנעשה איתו משהו טוב.

צפורה בראבי
ד.א. teilot1@walla.com

האתר שלי:
http://site.2all.co.il/gamt



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב