דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יזמות עסקית - עו"ד ועוד 

מאת    [ 08/06/2009 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 2781 פעמים ]

בדרך כלל יוזמות עסקיות מהולות ברגש רב, חדווה יצירה, חדות מחשבה ואדרנלין...הרבה אדרנלין. הפנטזיה רוקמת עור וגידים ברבדיה העמוקים של החשיבה, המוח משמש כסיר ענק המוכן לעכל את כל המרכיבים, התבלינים והאפשרויות שתטילו לתוכו. הכל כל כך מרגש וכל כך מפעים עד שנדמה ששום דבר לא יעצור אתכם. זו תחושה משכרת של שליטה מושלמת על ההצלחה, אתם רואים איך כל החומרים "נדבקים" יחד כמעשה אומנות שאף אחד לפניכם לא השכיל לראות, עד לרגע אחד בודד. עד לרגע שנאלצים להכניס מכיב אחד נוסף, מרכיב אחד שמשנה את הטעם הנפלא, מרכיב המפר את איזונה הקסום של הארומה האקזוטית שנרקחה בשלמות במוחכם...ההסכם המשפטי.

לפתע, עולים כל המצבים שמהם חששתם, כל הפחדים שמהם העדפתם להתעלם. עורך דין מנוסה ידע לגרום לכם לחשוב שנית, עד עתה הפנמתם את הידיעה שיש להסתכל על חצי הכוס המלאה, עתה אתם מתבוננים באדם שהוכשר לבחון היטב את חצי הכוס הריקה.

כל המצבים של שמא, ואם, ואולי וייתכן הופכים להיות ריאליים, המצב הכלכלי, המצב הביטחוני, רשויות המס והמצבים הפליליים האפשריים מעולם לא היו קרובים אליכם כל כך. לפתע, כל המצבים הערכיים שעליהם התחנכתם, מופרים, הלקוחות והספקים הופכים למושחתים במכוון, כל התקלות האסונות והשיבושים לובשים צורה ממשית ברת נגיעה. מייד תיווכחו לדעת שניחנתם בתמימות רבה. שטף סיפורים יזרום לכיוונכם ויכה בכם ללא רחם. המקרים של אלו שחשבו כמותכם הופכים לעדויות מצמררות של פשיטות רגל, הליכים משפטיים סבוכים, קנסות כבדים והטרדות ללא הפסק.

פתאום ההסכם המשפטי הופך לכורח, כהליך חריג המעורר רגשות מעורבים ויוצר אהדה ודחייה בו זמנית. אל תהיו נאיביים, לקוחות וספקים הם בני אדם, ולא כל בני האדם ישרים. חלקם ינסו לנצל את תמימותכם וחלקם אף לא יחשבו על תוצאות מעשיהם כשיחליטו לטעון כנגדכם (אף על פי וייתכן שטענתם הייתה טענת שווא ובסופו של התהליך אכן תצאו עם ידכם על העליונה, אתם תשלמו מחיר יקר של הוצאות כספיות משאבי זמן ואנרגיה עד לרגע המיוחל)
הכינו מראש הסכם איכותי שימנע מחורשי רעתכם לפעול או שיטיב להגן עליכם כשלמרות הכל זה יקרה. את זאת תוכלו להשיג בעזרת חוכמתו של עורך דין טוב , ניסוח ההסכם יבוסס על יכולתו לחשוב כראש הקרימינאליים, וההגנה עליכם תתפתח מיכולתו לבחון את נקודת מבטו של אחרון השופטים.

על שני הסכמים תנו היטב את הדעת, הם ישפיעו ישירות על המכירות, כישורי המשא ומתן שלכם וכמובן על התנהלות נטולת לחצים.

הסכם לקוחות
הסכם זה נוגע לכל תנאי האספקה השירות וטיב המוצר, המענקים על ידכם ללקוח.
זכרו שמטרתכם להשיג את קבלת ההסכמה של הלקוח, אל תעייפו אותו ואל תפתחו אצלו חששות המונעות קבלת החלטה. אורכו של הסכם נקבע ביחס ישיר למורכבותו של המוצר ורמת הסיכון הנוצר ממנו. מורכבות גבוהה מצדיקה הסכם ארוך (שבמרבית מהמקרים אף אינו נקרא כראוי על ידי הלקוחות), אם המוצר פשוט והסיכון נמוך, נסו לצמצם את ההסכם למספר שורות בלבד. בדקו את חובותיכם וזכויותיכם והימנעו ככל האפשר מלהכניס אותם להסכם.

הסכם ספקים
הסכם זה נוגע לכל תנאי אספקה השירות וטיב המוצר המוענקים לכם על ידי הספק.
זכרו שבמקרה זה הספק רוצה אתכם ולכם יש אלטרנטיבות. הכניסו ככל האפשר סעיפים המעניקים לכם הגנה והמאפשרים לכם לקבל הטבות ותנאים משופרים במצבי הפרה.
התנהלות נכונה מול ספקים תעלה משמעותית את אחוזי הרווח ותאפשר לכם לעמוד היטב בהתחייבותכם מול הלקוח.

Back To Back
בדקו שיש חפיפה מושלמת באותם פרמטרים בין ההתחייבות שלכם ללקוח לבין ההתחייבות של הספק אליכם כך שבכל מקום בו אתם עלולים להיפגע, ימצא הפיצוי.

* דורון בטשי, מנכ"ל שביט הדרכה, מרצה בכיר במקצועות שיווק, מכירות ויזמות עסקית. המאמר לעיל הינו חוות דעת אישית והינו תמצית הדברים.
http://www.shavitcom.co.il לתגובות : doron@shavitcom.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב