דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בניית אתר אינטרנט: טיפים חשובים לפני שמתחילים 

מאת    [ 06/06/2009 ]

מילים במאמר: 772   [ נצפה 2071 פעמים ]



חשבו על האנלוגיה הבאה:

אתם יזמים העומדים לשכור שטח נדל"ן המיועד למסחר. השאלה הראשונה והחשובה ביותר עליה צריך לענות היא: לאיזו מטרה אתם שוכרים את השטח? בהמשך אתם נדרשים לענות על שאלות נוספות, כגון: מה תהיה הדרך האפקטיבית ביותר לתכנן את השטח? היכן ימוקמו המוצרים? כיצד להבליט את המוצרים החשובים יותר המניבים רווח גבוה בהשוואה למוצרים אחרים המניבים רווח נמוך יחסית? באילו אמצעים שיווקים להשתמש? האם כדאי להיעזר ביועצים מקצועיים המבינים בתחום יותר ממני?

שאלות קריטיות אלו (וישנן שאלות רבות נוספות כמובן) נקראות בשמם המקצועי- "אסטרטגיה".

1. גיבוש הרעיון:
השלב הראשון והקריטי ביותר הוא גיבוש שלב הרעיון למיזם. בקלות אפשר לפזר רעיונות לכל עבר, לתת לדמיון להוביל אותנו לכיוונים מגוונים וחדשים. דמיון היא תכונה חשובה בעולם העסקים. כל תאגידי הענק החלו את דרכן במוחו של יזם שאפתן ובעל מעוף, שחלם על מיזם מיוחד אך יחד עם זאת, חשוב להיות ממוקדי מטרה. אתם מכוונים לרעיון מסוים? מצוין! נסו להתמקד עוד יותר. בדקו היטב האם מישהו כבר חשב רעיון דומה לשלכם (רוב הסיכויים מראים שכן). אל תתייאשו במידה ומצאתם פרויקט דומה. במקום להרים ידיים, חשבו כיצד אתם יכולים לבצע את המיזם בצורה טובה יותר. זכרו: תמיד ניתן לעשות את הדברים טוב יותר, רק צריך להעיז.

2. תקציב:
גיבשתם רעיון מנצח ואתם כבר מדמיינים כיצד המיזם "עובד בשבילכם". עצרו רק רגע. האם יש לכם מושג לגבי עלות הקמת הפרויקט? האם בניתם תוכנית עסקית מסודרת? האם גיבשתם אסטרטגיה שיווקית העונה על הצרכים, הנורמות והערכים שלכם ברשת? אנו נתקלים יום-יום ביזמים המעוניינים להקים מיזם אינטרנטי, ומבקשים בשיחת הטלפון הראשונה לקבל הצעת מחיר דחופה. כדאי שנבין כי עלות ותמחור פרויקט הם נגזרת של מרכיבים רבים; היקף פעילות, מטרות עסקיות, טכנולוגיה, סוג קהל היעד ועוד. האם יש בידכם הון התחלתי למימון הפרויקט? האם קיימת "תוכנית מגירה" במקרה שתצטרכו מימון נוסף/ עתידי? אלו הן שאלות קריטיות שאין להקל בהן ראש. עצם הגדרת התקציב יכולה להשפיע על כיוון החשיבה שלכם ושל אנשי המקצוע ואף לשנות את היקף הפעילות שתוכננה בשלב גיבוש הרעיון.

3. עם מי לעבוד?
אחרי שהסדרתם את נושא התקציב, ולאחר שגיבשתם את הרעיון הכללי, צריך לבחור עם איזו חברה להקים את הפרויקט. רבים אומרים לעצמם: "למה לי לפנות לחברת אינטרנט, אם אפשר לעבוד מול פרילנסרים?" המחשבה העומדת מאחורי גישה זו היא לרוב כלכלית (הפרילנסר עובד מהבית ולרוב הוא זול יותר מעלות העבודה של חברה גדולה). העבודה מול פרילנסרים מתאימה יותר ליזמים השולטים במדיום האינטרנטי, ועקב כך יכולים לכוון את אנשי המקצוע בהתאם לצרכי הפרויקט.
יזמים שזהו הפרויקט הראשון שלהם בעולם האינטרנט ובהתאם לכך גם הידע המקצועי שלהם שמצומצם יחסית, יעדיפו לפנות לחברת אינטרנט שתעניק להם פתרון כולל.

לרוב הם מתחילים בעריכת סקר שוק במנועי חיפוש, ולאחר מכן יוצרים קשר עם אנשי המכירות של אותן חברות. הנורה האדומה שצריכה להידלק לכם היא זו: על פי אילו קריטריונים אתם עורכים את ההשוואה: שם החברה? מחירים? תיק עבודות (פרויקטים קודמים)? המלצות ממכרים? רושם ראשוני של אתר החברה/ קול איש המכירות בטלפון? ותק?

אין ספק שבשנים האחרונות היצע החברות המציעות פתרונות כאלו ואחרים בתחום האינטרנט גדל בהתמדה. לרוב יזמים (או בעלי חברות) המחפשים אחר החברה מתאימה, חסרים הכלים המקצועיים שיעזרו להם לערוך השוואה נכונה עבורם, ולבסוף לבחור בחברה שאיתה הכי כדאי יהיה להקים את הפרויקט.עולם האינטרנט גדל ומתרחב בהתמדה, טרנדים חדשים צצים בכל עבר, ובהתאם מוקמות מחלקות מקצועיות בתוך חברות קיימות המעניקות את השירותים החדשים (או חברות קטנות יותר המתגאות בהימתחות בשירות ספציפי).

אני ממליץ להתמקד בחברות המסוגלות להעניק שירות מלא לכל צרכי הפרויקט- על כל שלביו:
א. בנית אסטרטגיה ברשת עבור המיזם שלכם: מרכיב זה בפרויקט הינה אבן דרך קריטית להצלחתו! לא כל חברות האינטרנט מבצעות אפיון מסודר למיזם. לגבי החברות שכן יש לשאול מה איכות האפיון? עד לאיזו רמה מוגדרים ומתוכננים כל המרכיבים של המיזם? מה טווח אי הוודאות שאתם נמצאים מולו בעת תחילת העבודה על הפרויקט? המטרה היא כמובן, לצמצמו עד למינימום האפשרי. וודאו כי אתם בוחרים בחברה שיכולה להעניק לכם שקט נפשי זה.

ב. הבנה אמיתית ומקצועית של הצרכים שלכם, מטרות המיזם וכמובן הגדרת השלבים להשגתם.

ג. יכולות מקצועיות: אנשי מקצוע המומחים בתחומם; מעצבי אתרים (להבדיל ממעצבים גרפים המתמחים בדפוס למשל), מתכנתים (השולטים בשפות תכנות רבות וחדשות ולא עובדים בטכנולוגיה מיושנת), אנשי שיווק בעלי ניסיון אמיתי בשיווק בעולם האינטרנט, אנשי קידום אתרים (SEO), בעלי ניסיון ושליטה במרכיבים משלימים כגון: רכישה וניהול דומיינים, אחסנה ותחזוקה וכו'.

ד. שירות: החברה צריכה לכלול פונקציה של שירות שותף מולכם, הלקוחות. האם הפונקציה שהמהווה את החוליה המקשרת ביום-יום היא כזו המיועדת לכך? מה רמת הזמינות? מה מהירות התגובה? מה נוהל הטיפול תקלות שוטפות?

לסיכום, רגע אחד לפני שאתם מתקדמים בהשקעת משאבים יקרים במיזם חדש, הכינו את עצמכם לתהליך מורכב, ארוך אך מהנה. התוצאה העסקית והחוויה שבתהליך קשורים באופן הדוק באנשי המקצוע המלווים אתכם. המשפט "קונים בזול- משלמים יקר" לרוב נכון, אך יחד עם זאת דאגו לעבוד עם חברת אינטרנט מקצועית, שתעניק לכם פתרון של "360 מעלות" כדי שתשיגו את המטרות העסקיות שהצבתם לעצמכם.
עומר מילויצקי, יועץ אסטרטגי לשיווק ברשת, כותב ועורך את הבלוג http://www.redefine.co.il העוסק באינטרנט באופן כללי ובשיווק ברשת בעזרת מדיה חברתית בפרט.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב