דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך זה עובד אצלי? (בגישת ה-N.L.P) 

מאת    [ 04/06/2009 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 3155 פעמים ]

איריס טנא
לפניות ותגובות:
Mail:iristene@gmail.com

יש אנשים המפרשים נתינה כאיבוד של משהו. מרגישים כאילו כעת זה חסר אצלם דווקא, כשהם נותנים. מחפשים דרך להשיב לעצמם ומוטרדים כיצד ומתי יקבלו בחזרה. אם מדובר בכסף שהלוו או בסתם מטאטא שהשאילו. והיה וביקש לו פלוני לימון משכן למחרת, התייצב בדלת כשלימון בידו. קשה לו להיות חייב /לתת הוא חווה אף את הקושי של האחר ולא יכול להישאר במצב, שנתן וזה חסר (גם אצל האחר).

אדם כזה הפנים ברוב המקרים את ערך הנתינה כמשהו שלילי. כשנותן מרגיש, שמאבד משהו מעצמו וקשה לו! תפקידו להגן על עצמו ולשמור מכל משמר על שלו ולהימנע מלהתחלק עם האחר. נתינה ונדיבות מרוקנות אותו. נמנע מלתת ולא פחות קשה לו לקבל. אם הבאתם לו מתנה, יבדוק אם יש אפשרות החלפה ולרוב ימצא איזה פגם המצריך זאת. לא קל לו!

כשאדם כזה מבין מה מכשיל אותו. ואומר: "אני רוצה להיות יותר ספונטני ורגיש ביחסים שלי עם זוגתי עם ילדי ואפילו עם הורי וחברי. מה עלי לעשות האם ניתן ללמוד ולשנות?" ראשית התשובה היא כן! ואשאל אותך האם השגת השינוי תלויה בך? ממממ כ..ן! זאת בדוק עם עצמך! התשובה היא כן, תלויה בי. יופי! אמור לי, איך זה ספונטני ורגיש אצלך? איך המוח שלך מקודד מצב כזה? ... נלמד יחד את מבנה החוויה הסובייקטיבית, שלך... וכשנדבר את אותה שפה אוכל להציע מעגל מתחרה לדפוס שהכשיל אותך ולשנות את הקידוד. לא הבנתי! המוח שלך יכיר דפוס חדש, שהוא המעגל המתחרה לדפוס הישן עד, שהמעגל המתחרה יהפוך למוביל והדפוס הישן יהפוך למיותר וכבר לא יופעל.

לדוגמא, אצלי כשאני שולחת את דברי למי מכם הקוראים/ שרוצים/ שמחפשים/ שסקרנים, אני כבר מקבלת. עצם שליחת דברי אל הקהל זו המתנה שלי, שרק מתעצמת וגדלה, ומעגל זה, כבר מזין את עצמו ומופרה. כך, בדיוק מתקיים חוק הנתינה והקבלה. יש קסם ביקום, הגדול מאתנו, משהו השמור בעומק המהות של כל אחד, מעין הסכם לא כתוב מעצם היותנו. צופן עמוק בתוך הגרעין הפנימי של מי מאתנו המנחה בהרמוניה את הנתינה והקבלה. שימו לב לרגעים מופלאים כאלה המתרחשים אצלכם. נשמו עמוק פנימה והפנימו אותם ודעו, שהם חלק טבעי שלכם! וככל, שתרבו בנתינה פשוטה משוחררת ואוהבת תגלו את ההיזון החוזר המעצים ומניף אתכם, לפעם הבאה. איש אינו יכול לתת לכם מתנה גדולה מזו שאתם מעניקים לעצמכם!


050-4986580 הכותבת מנחה ומטפלת במצבי גוף-נפש
בשיטת דימיון מודרך ו-N.L.P


איריס טנא,
מנחה, מטפלת ומרצה ב-N.L.P ודמיון מודרך.

מתמחה בהנחיה וטיפול פרטני בדמיון מודרך N.L.P ושיטות של פסיכותרפיה גופנית. N.L.P Master Practitioner בוגרת מרכז "רטר" ומרכז רב תחומי - N.L.P PLUS
משלבת טיפול גופנפש - אינטגרטיבי. תלמידתו של אסף רולף בן שחר מאנגליה (Integrative Mindbody Therapy (IMT) כמו כן, כותבת ומנחה סדנאות ברחבי הארץ ומפרסמת בקביעות באתר "מאמרים" ובעתונים אחרים.

נייד: 0504986580
iristene@gmail.com
מושב בית חנן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב