דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטווס - אימון דרך סיפור 

מאת    [ 03/06/2009 ]

מילים במאמר: 594   [ נצפה 4494 פעמים ]

השימוש בסיפור הינו דרך לשקף לאדם מציאות שהוא אינו מודע לה או שהוא מתכחש לה.באימון כמו בכל התערבות מקצועית אחרת יש חשיבות רבה ביצירת מודעות אצל האדם לצרכים המנהלים אותו.קשה לנו להסתכל במראה ולראות את עצמנו בה,השימוש בסיפור מאפשר להסתכל על עצמנו באמצעות אדם אחר או בעל חיים מאחר והסיפור אינו עלינו ,קל לנו יותר לקבל את הדברים ולהפנימם.סיפור נמנה על אחד הכלים שהם כלים עוקפי מחשבה ומאפשרים לאדם להסתכל על המציאות בעיניים.

הרצון להיות מישהו ,לזכות בהכרה,כבוד,הינם שאיפה אנושית המאפיינת רבים במיוחד בתקופה הישגית,תחרותית כמו שלנו,בה כולם רוצים לנוע במסלול המהיר. רוצים הכול ומהר.אחד האתגרים שלנו בזמנים אלה לזהות ,להכיר ולפתח את היכולות והכישורים הייחודיים שלנו לבנות חזון הצומח מתוך ערכינו וצרכינו ולצאת לעולם כשאנו משלבים בין אותה ייחודיות שיש בנו והצורך של העולם.ברצוני להביא את סיפורו של הטווס, שהינו אחת מהציפורים היפות ונתפס גם כבעל חיים יהיר בשל הופעתו.

הטווס הסתובב לו בחצר הבית כשהוא מנענע ומבליט את זנבו המפואר, אין ציפור יפה כמוני הרהר לעצמו בשביעות רצון רבה.לאף אחת מן הציפורים אין שובל מלכותי צבעוני ומפואר כל כך - אני מתאים להיות מלך הציפורים, אין כמוני ליופי להדר וצבע.
הטווס היה כל כך מרוצה ומלא בעצמו, אך לפתע עלו בו מחשבות איך יוכל לבטא את מלכותו, מי יהיו נתיניו, כיצד יכירו בו הציפורים כמלך, אין זה מספיק שהוא יודע שהוא המלך , שכן מלך זקוק לנתינים שיסורו לדבריו.

חשב הטווס וחשב ולא ידע מה לעשות, הוא החליט לפנות לתרנגולת המסתובבת עמו בחצר . "תרנגולת אני מלך הציפורים ואת מלכת החצר ולכן פונה אני אליך להעביר אלי את הזירעונים הנמצאים בחצר".
מדוע שאתן לך אמרה התרנגולת? מה יצא לי מזה - אמנם אתה נראה כמו מלך, אך אינך מלך כלל . לא כל אחד שנראה כמו מלך הוא באמת מלך , כדי להיות מלך נדרש קצת יותר ממראה מלכותי.
הרהר הטווס בליבו וחשב איך אוכל להיות מלך הציפורים באם אפילו התרנגולת המקרקרת בחצר מזלזלת בי ... ?
הרים הטווס את עיניו וראה להקת דרורים מתקרבת , קרא אליהם הטווס " דרורים יקרים ברצוני להיות מלככם, ראו את הכתר על ראשי ואת השובל של זנבי" , מלך כמוני יביא הדר ופאר לדרורים פשוטי המראה.
כיצד תוכל להיות מלכנו ואתה אינו יודע לעוף, הינך מתהלך על פני האדמה ואילו אנחנו עפים בשמים, איננו חפצים במלך שרק נראה כמו מלך.
חשב הטווס לעצמו פניתי לתרנגולות המקרקרות בחצר, פניתי לדרורים העפים בשמיים, והם אינם חפצים בי כמלך, מה עלי לעשות ?

נשא את עיניו וראה את השמש וחשב מדוע לא אתייעץ עם השמש שהיא מלכת השמים, אולי היא תוכל להיות לי לעזר, " שמש, שמש מלכת השמיים המולכת ושולטת בימים, אמרי נא לי מה עלי לעשות על מנת שיכירו בי כמלך הציפורים " - אמרה השמש "אומנם אני נראית כמו מלכה, יש לי כתר עם קרניים זהובות אך מעבר למראי אני מפיצה אור וחום לכל תושבי הארץ, ואי אפשר לחיות ולהתקיים בלעדי" . טווס יקר, לא די להרגיש כמו מלך,אתה זקוק להכרה במלכותך . להרגיש כמו מלך זו הרגשה וכשתתנהג כמלך יתייחסו אילך כמו מלך , אתה זקוק רק להכרה שלך במלכותך.

מה הייחודיות שלך? איך הינך מביא אותה לידי ביטוי? , מה הוא היעוד שלך? ומה הוא ההבדל שאתה רוצה לחולל? חשב הטווס ואמר צודקת השמש, אני מביאה עמי יופי והדר לכל אשר אלך עצם נוכחותי הופכת כל גינה למקום מיוחד. אני יכול להסתפק בזה.

אנשים רבים נתפסים לסמלים חיצוניים שיתנו להם הצדקה והכרה מבלי לבחון באמת עם עצמם ולעשות את הבירור של מי הם באמת על מנת שתהיה התאמה בין ערכיהם לבין הפעולות שהם מבטאים.

בחרתי לספר את סיפור הטווס שהינו כידוע אחד מבעלי החיים היפים ביותר מה יש לו מלבד יופי -
שאלות לאימון:

מי תהיה כשתדע לזהות מה ייעודך ?

מה יעזור לך לגלות את ייעודך?

מה היכולות ,הכישורים המייחדים אותך?
פנינה מילוא - מאמנת לחיים מלאים בוגרת Coaching Academy באימון בסיסי ומתקדם. בוגרת גומא באימון קבוצתי. בעלת תואר שני בעבודה סוציאלית ועוסקת שנים רבות בהנחייה ובייעוץ, מאמינה ביכולתם של אנשים לשנות ולהביא לפריצת דרך בחייהם.

אין מקום שהוא רחוק מדי.

אין זמן שהוא מאוחר מדי.
www.lifecoacher.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב