דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אלרגיה יקירתי, 

מאת    [ 03/06/2009 ]

מילים במאמר: 969   [ נצפה 3283 פעמים ]


מי לא מכיר בסביבתו מישהו אלרגי? זה, אסור לו לאכול; לזה יש רגישות לדברי עור ומתגרד אחר לא סובל את הריח וקשה לו לנשום ויש מי שרגיש למגע בקרקפת שלא נדבר על אי סבילות לחלב ועוד כהנה וכהנה אין ספור וריאציות בסגנון אישי בגילאים שונים ילדים, גברים ונשים מכל קשת החברה והגילים.

אז מה סוד האלרגיה, שלפעמים מופיעה ומטרידה ולפעמים שוכחת. הכיצד? מה באמת מפעיל אותה? ומה מיטיב עמה ומה מרע? מתעתעת בנו החמקמקה. בדיוק כשחשבנו שהתפטרנו מהתופעה היא עושה come back ובגדול - מוזרה התנהלותה.

איש ואישה יצאו לטפול מפנק בספא המשקיף לים בשעת בין הערביים. ריח מתקתק של וניל ושמן פאצ'ולי ניקיון המהול בלוונדר ותה לימונית ולואיזה הנישא באוויר. שקט ורגיעה חקוקים כבר על עמודי הכניסה תה מהביל עם מקל קינמון מוגש לאורחים ומטפלת חיננית מגישה חלוקים לבנים וכמובן נעלי בית.

איזה כיף לנו, ממלמלת האישה. והאיש מחייך חיוך קטן בזווית הפה. כעת כבר יש להזדרז הגיע תור הז'קוזי המפנק. נרות וריחות סביב ומכל עבר מהולים באדי הקצף העולים ונשאים באוויר, זרימה חמימה ואיטית ולפעמים שוצפת. כיף בז'קוזי פרטי, שחומם בדיוק לטמפרטורה , שהנרות בו מפיצים את ריחם ואיש ואישה יושבים ומתענגים בתוכם. אך, רגע מישהו מקיש בדלת, סימן הוא שהסתיימה ה"משמרת" ויש לפנות לזוג הבא את הזירה המבוקשת.

עד כאן הייתה זו רק המערכה הראשונה וכעת יש להשחיל זרועות לתוך החלוק הרך והמחבק השומר על חום הגוף. המטפלת מובילה אותם לחדר סמוך שם נצבות שתי מיטות עם מגבת וחור בקצה. מתארגן לו האיש במהרה וכבר שוכב ומוכן ונעזר לו במגבת פה ושם. והאישה, לוקחת את הזמן... צמד המטפלות מגיח מבעד לדלת ומלאכת העיסוי יוצאת לדרך. האחת מטפלת בסגנון מתקפה אזורית של רובע השכמות אל מרכז הגב ומטה, כל שריר ושריר מקבל התייחסות הולמת של מתיחה וסכוך בין המפרק לעצם.. מהמסד עד הטפחות, אין חלקה מיותמת איזו הרמוניה בגוף כבר מושגת. אז מה שלומך איש יקר? הא ככה ככה אוהב חזק יותר לא מריחה כזאת - זה סתם...מה? למה? זאת שלך, הייתה יותר טובה אצלי זה היה סתם בקושי מרגיש משהו...באמת? חבל! מסתיימת לה השעה ואיש ואישה לבד הם עם עצמם. איזה כיף, תחושה נהדרת כיצד כל שריר ופרק מרגיש מאוזן עם היתר. תחושה נפלאה של אברים מתוחים ואלסטיים שיש להם את הגמישות וגם את הכוח וכל איבר מכיר באחר ושמח לעבוד איתו כצוות. חגיגה לגוף ולנשמה הרמוניה והרפיה! וכעת עוד שתייה חמה וקרה ומנוחה ומבט אל הים, שממול. כבר שקיעת כדור השמש, שנבלע בתוך הים.

בשקט מודים למארחת ומתנהלים לעבר השקיעה כל אחד עם החוויה הנספגת אט אט עמוק בתוכו. תחושה של רפיון שרירים ושימון כל מפרק וגיד ישובים מול המרקע בבית נינוחים ושלווים. עייפות מתוקה של מאמץ פסיבי אופפת את שניהם ומערסלת אותם אט אט לתוך נמנום ההופך לשינה עמוקה.

שתיים בלילה מי ישמע? אפצ'י, אפצ'י, אפצ'י ועוד שניים או שלושה. הי, הי, הי, כעת יבוא המשיח הוא רק מחכה ל- שבעה, אומרת האישה. על מה המהומה? שיעול קל עיטוש ועוד אחד האף גדוש ואין מנוחה. לרגע, נראית אפיזודה חולפת אך, ככל שעובר הזמן התופעה מחריפה והולכת. כעת כבר ממש רציני קושי בנשימה והעור מאדים ופורח. בקיצור אלרגיה בשיא תפארתה פורצת ועולה!

מה לך אלרגיה שתטרידי איש יקר ורגוע אחרי טיפול אישי בתשומת לב נרחבת לכל נים בגוף ובנפש. כן כן איש יקר זאת, אולי בדיוק אינני סובלת! אני, תפקידי להציק לך להזהיר אותך מפני רכות ואינטימיות הרי מי יכול לדעת לאן כל זאת יוביל?... איך תדע להסתדר עם כל אלה הדברים? אתה הרי איש, שעובד קשה ומשיג את שלך רק בעבודה קשה ומתמדת! מה פתאום מגיע לך ככה סתם ללא מאמץ וקושי פינוק ורכות ותשומת לב וגם אינטימיות?! זאת, ידידי כבר נחשבת לפריצות בעיני. אני אלרגיה רבת הפנים יודעת להציק בהמון דרכים ואופנים. בדרך האוכל למשל אני מומחית, רק דבר חלב יבוא אל קרבך וכבר אני משיבה מלחמה. מיד מייצרת אצלך גודש באף ובדרכי הנשימה ומשבשת את חייך על נקלה. אלרגיה מכובדת אני ולעמוד על המשמר זה תפקידי. אם מבחינה באיזה רגש המציף אותך אולי רוך קרבה או מי ישמע? "הנאה" מיד אני נחלצת לעזרתך וחוסמת את הבלתי נודע. אחראית הנני! וכדי שלא תסתבך בצרות שאינך מכיר ובוודאי שלא התנסית, אני ניצבת כחומה בינך ובין "הצעות מגונות" אלו, כמו חיבה, קרבה שיתכן ותפגוש את עצמך ותרגיש קרוב וננוח. תהנה מתחושה של שחרור ואהבה עם בת זוגתך והאישה שאתה אוהב כבר 30 שנה.

אלרגיה יקירתי, מה את רומזת לי, שאני יכול לטפל בעצמי ויש דרך מתאימה גם בשבילי? תשמע ידידי, אתה יכול לבחור ולהמשיך לחיות כך עד 120 ואיך אמר פעם הדר' בורג המנוח כשברכו אותו עד 120, השיב: "ואחר כך נראה" הבנת? זו בחירה שלך איך לחיות? זה בידך! אז מה את אומרת את בכל זאת מנסה להגיד לי משהוא אישי. האמת, שאתה צודק יש לך חושים בריאים!!! ידידי.

מה דרוש לי כדי לטפל בעצמי? החלטה, שאתה הולך להכיר את עצמך ולפגוש מקומות של אי נוחות המפריעים לך. זה כל הסיפור?. יופי אבל איך? אני לא מבין. הקשב, תוך כדי ההכרות עם דפוסי החשיבה שלך תמצא אלטרנטיבה המציעה מעגל חליפי לדפוס המכשיל אותך (הישן). תוכל לגייס את עולם הדמיון לטובתך כך, שיעבוד בשבילך. כשיתעורר הקושי יופעל בו זמנית גם המעגל המתחרה ובכוחו של הדמיון תוכל לאפשר למעגל הרצוי להפוך למוביל. עם הזמן הדפוס הישן יהפוך להיות מיותר ויחדל מלפעול. למידתך תפעיל את ההתנהגות החדשה והרצויה שלשמה יצאת לדרך.

מה את אומרת אלרגיה, את ממש מסקרת אותי בדבריך. וכן כן רציתי להוסיף, שכדאי שתצטייד בקצת ספורטיביות וחוש הומור על הדרך שמתי לב דווקא, שיש עליך?! וסבלנות מלוא הטנא! למה? אני דווקא רוצה עכשיו! מצוין! זה אומר, שהדמיון שלך כבר עובד בשבילך. שים לב, הידעת שהתת מודע שלך חכם והוא בעד החיים וכבר עשה למידה. הוא זיהה את הנכונות שלך וכבר מתגייס לקראתך. בהצלחה, את ההתנסות הראשונה כבר עשית איתי. כפי, שהזכרתי בתחילת דברי בעלת ניסיון עשיר אנוכי ובשקט אלחש לך, אתה תצליח יקירי - הרי הבאת אותי לקצה גבול היכולת כדי, שאציק לך ותתייחס לעצמך. פעם הגנתי עליך ועכשיו אגלה לך, אתה כבר לא צריך אותי יש לך דרך חדשה משלך, שברגעים אלה אתה לומד ועושה אינטגרציה של הצעדים הראשונים בתוכה.


באהבה,

אלרגיה ידידתך.












איריס טנא,
מנחה, מטפלת ומרצה ב-N.L.P ודמיון מודרך.

מתמחה בהנחיה וטיפול פרטני בדמיון מודרך N.L.P ושיטות של פסיכותרפיה גופנית. N.L.P Master Practitioner בוגרת מרכז "רטר" ומרכז רב תחומי - N.L.P PLUS
משלבת טיפול גופנפש - אינטגרטיבי. תלמידתו של אסף רולף בן שחר מאנגליה (Integrative Mindbody Therapy (IMT) כמו כן, כותבת ומנחה סדנאות ברחבי הארץ ומפרסמת בקביעות באתר "מאמרים" ובעתונים אחרים.

נייד: 0504986580
iristene@gmail.com
מושב בית חנן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב