דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים ודברים שחובה לדעת לפני שקונים אוהל 

מאת    [ 02/06/2009 ]

מילים במאמר: 586   [ נצפה 3685 פעמים ]

לקמפינג ישנו מגוון רחב של ציוד מחנאות מיוחד כאשר המרכזי שבהם הוא "הבית" שלנו- האוהל. בחירה באוהל הנכון המתאים לטיול שלכם ולצרכים שלכם, הינה החלטה חשובה מאוד ומרכזית בחוויית הטיול. ישנם הרבה גדלים וסוגים שונים של אוהלים ולפני שאתם בוחרים את האוהל המתאים לכם ישנם כמה דברים שאתם צריכים לקחת בחשבון.
קנו אוהל ממותג ידוע שנותן אחריות ובמידת הצורך גם שירות טוב ואמין בהמשך.

1. הצבע כן משנה
בין אם הקמפינג שלכם הוא קמפינג רומנטי כזוג, הזדמנות להנאה משפחתית או אפילו כמה חברים המבלים ביחד, כדאי שתדעו כבר עכשיו שאין טעם להתווכח או להתעכב על הצבע של האוהל. אוהל תמיד צריך שיהיה בו שילוב של צבע כסף מכיוון שצבע זה דוחה את קרני השמש. מכירים את ההרגשה שאתם נכנסים לאוטו אחרי שהוא עמד בשמש כמה שעות טובות? אי אפשר לגעת בכלום- פותחים את הדלת עם השרוול, מחכים עד שהאוטו יתאוורר וכו`..ובכן זה עלול לקרות לכם באוהל אם יהיה חסר לו קצת צבע... על מנת למנוע עד כמה שניתן מהאוהל "להתבשל" בשמש, תוודאו שיש בו שילוב של צבע כסף הדוחה את קרני השמש.

2. בדקו את מצב הרוח

בהמשך להנחיה הראשונה שלנו, הדבר הבא שחובה לעשות לפני שקונים אוהל לקמפינג בתנאי האקלים בישראל הוא בדיקה של פתחי האוורור שלו. בטבע אין מזגן ואין מאוורר ולכן אוהל איכותי חייב לאפשר לכם "לקחת אוויר". העיקרון כאן הוא מאוד פשוט -כל המרבה הרי זה משובח (וכנראה גם יקר יותר..) עדיף שבאוהל שלכם יהיו כמה שיותר פתחי אוורור וכמה שיותר גדולים! מעבר לכך, טיפ סופר חשוב בבחירת אוהל- תמיד תמיד לוודא שיש לו חלון עליון. פתח עליון מאפשר לאוויר החם לעלות למעלה והחוצה ולכן יש לו תפקיד דומיננטי באוורור של האוהל.

3. דאגו לביטחון שלכם
בדיוק כפי שבבית אתם דואגים לסגור את הדלת ולנעול אותה לפני שאתם הולכים לישון, עליכם לנהוג כך גם כשאתם יוצאים לקמפינג. זה אולי נשמע מובן מאליו אבל יש דבר אחד שהרבה אנשים מפספסים כשהם קונים אוהל. הרבה אנשים דואגים לגודל של האוהל, לצורה שלו ואפילו לפתחים אבל מה שרבים לא שמים לב זה האם קיימת אפשרות לסגור את כל הפתחים גם מבפנים. בבואכם לבחור אוהל תמיד תוודאו שניתן לסגור את הפתחים והחלונות שלו מבפנים, כמובן על מנת למנוע מצב שבו מישהו מבחוץ יפתח את האוהל בזמן שאתם ישנים.

4. הגודל כן קובע ושלא יעבדו עליכם...
אוהלים רבים מסווגים לפי מספר האנשים שהם יכולים להכיל. לצערנו סיווג זה לא תואם את המציאות. כמה פעמים נתקלתם באוהל לחמישה אנשים כשבפועל אולי חמישה ילדים יוכלו להיכנס... בעיקרון, אוהל המתאים לזוג עם שני ילדים לאו דווקא יתאים ל-4 אנשים בוגרים. ציון מספר האנשים פחות רלוונטי כאן. חשוב מאוד שתשאלו ותבדקו מהן המידות הפיזיות של האוהל ואת הגובה שלו! וכך תקבלו החלטה האם הגודל שלו מתאים לצרכים שלכם. בכל בחירה של כל סוג של אוהל, אם זה אוהל בן רגע או אם זה אוהל בהקמה מהירה, קחו אוהל שהוא קצת יותר גדול ממה שאתם חושבים שאתם צריכים. זכרו: עודף מקום עדיף תמיד על חוסר מקום...

5. בגדול, לכו על המרובע
שימו לב לבסיס של האוהל. אולי במבט ראשון נראה לכם שלא כל כך משנה אם הבסיס של האוהל הוא מרובע או משושה אבל למעשה לצורה יש דווקא חשיבות רבה.
באוהל עם בסיס מרובע אתם מרוויחים ניצול טוב יותר של השטח. באוהל עם בסיס משושה יש יותר מידי פינות לא מנוצלות לצורך העיקרי שהוא שינה נוחה, אלא רק להנחת חפצים (וזה ע"ח שטח הלינה...) כאשר הבסיס של האוהל הוא מרובע השטח מנוצל בצורה טובה יותר להנחת מזרנים ושקי שינה ומגדיל את שטח הלינה שלכם ! יחד עם זאת, אוהל משושה (בד"כ בן רגע) יציב יותר ועמיד בפני רוחות עזות. קחו זאת בחשבון אם אתם יוצאים לקמפינג בעונת החורף.

יגאל זיו - מנהל מכירות ברשת חנויות המפעל של חגור ברמת גן ובגבעת שמואל הקיימות כבר למעלה מ-22 שנה
בעל ניסיון של למעלה מ - 17 שנים בתחום המחנאות, קמפינג וטיולים.
http://www.hagorshops.co.il/aecommerce



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב