דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב גראפי 

מאת    [ 31/05/2009 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2026 פעמים ]


עיצוב גרפי - המסלול שנותן לך הרבה יותר...
עיצוב גרפי מקיף אותנו בכל מקום ובכל עת, החל בתמונה ובטקסטים שאנחנו קוראים בעיתון הבוקר, דרך שלט החוצות שנגלה לעינינו בדרכים, האופן שבו נראה מסך המחשב ועמודי האינטרנט שאנחנו נחשפים אליהם בכל יום, הפרסומות, הבאנרים, האייקונים שהודעות הטקסט בטלפון הנייד, וכל מה שעוצב חזותית על ידי מעצב גרפי. עיצוב גרפי, או עיצוב תקשורת חזותית, הוא אחד מתחומי העיצוב המקצועי, ומהותו היא שילוב של טקסט ותמונה לשם העברתו של מסר.

מוצרי עיצוב גרפי
עיצוב גרפי נוגע לעיצובם של טקסטים מודפסים דוגמת עלונים, כרטיסי ביקור, עיתונים, כתבי עת, ספרים, וכן עיצוב של אריזות למוצרי הצריכה, עיצוב מוצרי פרסום, עיצוב שלטים, ועיצוב אמצעי התקשורת האלקטרונית שכולל עיצוב אתרי אינטרנט, עיצוב ממשקים לטלוויזיה, עיצוב ממשק המשתמש למערכות מידע, וידאו, אנימציה ועוד. בשל קיומה של קשת רחבה זו של תתי תחום תחת ענף זה של עיצוב גרפי, מעצבים גרפיים מוצאים עצמם עוסקים בתחומים השונים זה מזה, ונהנים מורסטיליות רבה בחיי היומיום בקריירה שלהם.

עיצוב גרפי : חוכמת המסר
מצד אחד, עיצוב גרפי הוא תחום שאיננו מוגבל למשמעויות ולהיבטים האסתטיים של המוצר או האובייקט, אלא מרחיב את עיסוקו למשמעות המסר ולאופן העברתו. אולם, מצד שני ואולי דווקא בשל כך, נראה כי בשוק העבודה בפועל עיצוב גרפי הוא תחום שהעוסק בו נענה לצרכיו של הנמען או של דורש העבודה, שמבקש לקבל לידיו מוצר שיעביר את המסר באופן שיהלום את צרכיו באופן הטוב ביותר. כך יוצא שפעמים רבות המעצב הגרפי מוצא עצמו מוגבל לתנאיו ולצרכיו של הלקוח.

עיצוב גרפי בן זמננו
עיצוב גרפי הוא מקצוע שמצריך מיומנות נרכשת, וזאת בנוסף לכישרון המולד, ליכולות האסתטיות, לרמת העניין ולנטיית הלב. רבים מהמעצבים הגרפיים הם מאיירים חובבים שהחליטו ליישם את כישרונם על מנת ליהנות מהצלחה עסקית ומעשית, אך כיום לא כל מעצב גרפי הוא אדם שציור ואיור הם תחביביו מילדות. הדבר מתאפשר לאנשים אלה במיוחד היום, בזכות הימצאותו של תחום זה של עיצוב גרפי בסביבה ממוחשבת. כך למשל, טכניקות רבות של עיצוב גרפי ניתנות ללימוד באופן שאיננו תלוי בניסיון אישי ואיננו כרוך בשימוש קודם ב"ידיים" ובכישורים ויזו-מוטוריים לצרכים של ציור ויישומים אסתטיים.

לימודי עיצוב גרפי
ישנם מסלולים רבים ללימוד המקצועות הנכללים תחת התחום של עיצוב גרפי, והדבר משתנה בהתאם לצורך, שכן המסלולים נבדלים זה מזה בהיקף הלימודים, בעומק המקצועי, בסוג תעודת הגמר וכך גם באופן ההשתלבות בשוק העבודה. בתי הספר הידועים והנפוצים כיום ללימוד עיצוב גרפי הם בצלאל, במגמת תקשורת חזותית; ויצו חיפה במגמת עיצוב גרפי הכוללת מסלול וידאו ואנימציה; המכון הטכנולוגי חולון מגמת עיצוב תקשורת חזותית הכוללת מסלול עיצוב למדיה המודפסת, למדיום המסכי ולמדיה אינטראקטיבית, ושנקר, במגמת תקשורת חזותית הכוללת מסלול איור ומסלול מדיה אינטראקטיבית.

--------------------------------------------------------------------------------
לפרטים נוספים: קווים המכון לעיצוב ואדריכלות
מורה, מעצב , תואר ראשון בעיצוב , לומד לתואר שני
עבוד במכון קווים לעיצוב פנים ואדריכלות
http://www.cavim.co.il/



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב