דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מצגות - טיפים לבניית מצגת מנצחת! 

מאת    [ 26/05/2009 ]

מילים במאמר: 754   [ נצפה 5720 פעמים ]

בודדים האנשים ששרדו את ההתקפה. אינספור מצגות משעממות להחריד, ארוכות, חסרות צבע וחיים ומלאות בטקסט ארוך ומייגע - כולנו עברנו את זה וההשלכות היו קשות: אובדן ריכוז, רגרסיה, כניסה למצב רוח עצבני משהו ושקיעה בשינה עמוקה - כל אלו הם הסימפטומים של נפגעי מצגות השיממון. לא עוד.

מצגות לא חייבות להוות כלי מדידה לכמה זמן עובדי חברה מסוימת או חיילים יכולים להישאר ערים במקביל להרצת שקופיות חסרות תכלית. קבלו עשרה טיפים שימושיים להכנת מצגת שלא רק שלא תרדים את קהל היעד, אלא תשאיר אותו מלא בטעם של עוד.



1. כל ההתחלות קשות

אין דבר משפיע יותר מרושם ראשוני. הפעם הראשונה היא זו שזוכרים תמיד בכל דבר. כמו הנשיקה הראשונה גם השקף הראשון במצגת הם קריטיים בנוגע להמשך מערכת היחסים. אפשר לומר בוודאות שהשקף הראשון הוא כמו מפת דרכים עבור הצופה שלכם. או שהוא יגרום לקהל היעד לחפש את האיקס של החלון או שהוא יעורר בו תחושת "רעב" ומסתוריות. השקף הראשון צריך להיות מגרה ומזמין אך עם זאת, ביישן ומלא בסודות. הצופה צריך לדעת שכדאי לו להמשיך לצפות במצגת כדי למלא את הצרכים הפנימיים שלו.



2. אזהרה! עומס במידע:

דבר ראשון ואחד החשובים בבניית מצגת הוא לא להעמיס על הצופה במידע מיותר, הכוונה - להימנע כמה שאפשר מטקסט. מילים, מילים ועוד מילים - מ-ש-ע-מ-ם. מה שכן תוכלו לעשות הוא לצרף לשקופית תמונה בגודל מסוים שהיא זו שתתן את הטון באותה שקופית ולא הטקסט. כשאנחנו רואים שקופית כזו, העיניים שלנו מחפשות את מה שמעניין ותמונה אחת - כולנו כבר יודעים כמה מילים היא שווה.



3. התוספת שתופסת:

בהמשך ישיר לחוק הראשון, מגיעה התוספת. בהכנת השקופיות בכל מצגת ובייחוד אם מדובר במצגת שלה פוטנציאל הירדמות גבוה, יש לתת דגש מיוחד לצבע וציורים. כמה שיותר צבעים יופיעו בשקף כך גם הוא יהיה מעניין ומושך (אזהרה! אין להשתמש ביותר מדי צבעים אלא בטעם - לא ליצור בלבול ואי סדר אצל הצופה). בנוסף, ציורים שיכולים להופיע בצידי השקף או בתחתית בהחלט יכולים לתרום לאווירה.



4. הגודל כן קובע:

מלבד הצבע, כמות הטקסט והוספת ציורים אל תזניחו כמובן את הפונט וגודלו. לסוג האותיות וגודלן שירצדו על השקופיות ישנה חשיבות גדולה. יש להתאים לכל רעיון במצגת את הפונט שמתאים לו ביותר וכמובן לשים לב לגודל האות - שלא יהיה גדול מדי אך יותר חשוב שלא יהיה מזערי וקשה לקריאה.



5. והמספר הנוסף...:

הנה מגיעה לה הדילמה. האם להשתמש במספרים במצגת או שלא? חלק יאמרו שמספרים מבהירים יותר טוב את המסר ותורמים להבנה וחלק יטענו כי מספרים גורמים לבלבול. התשובה היא ברורה: אין להוסיף מספרים לשקף שלכם! תשאלו כל ילד-נער-חייל-סטודנט-מוכר בשוק או מנהל חברת השקעות והתשובה תהיה ברורה: מספרים גורמים להרתעה. לכן, יש להשתמש בכמה שפחות נתונים מספריים במצגת. אם בכל זאת מדובר במצגת שלא יכולה לעבור מבלי מספרים - צריך לצרף אולי גרף, טבלה, תרשים או "עוגה" להמחשת הרעיון המתמטי.



6. "אני מצטער, עשינו כל מה שיכולנו, אבל..."

כדי לוודא שאכן עדיין לא איבדתם את "החולה" (צופה) עליכם לוודא שהוא כל הזמן נמצא איתכם, חי ונושם. כדי לעשות כן, הוספת לחצני פעולה למצגת בהחלט לא תזיק אלא להיפך. הוספת לחצנים לחלק מן השקופיות כמו לחצן "הבא" או "קודם" או "סיום" תיתן לצופה את התחושה שהוא שולט בעניינים.



7. "פופקורן ענק ודיאט קולה בבקשה - צריך לשמור על הקלוריות"

נכון, אנחנו לא ב"סינמה סיטי" ומצגת היא לא סרט קולנוע. ובכל זאת, למה לא להחיות את המצגת שלכם בתוספת אפקטים "הוליוודים??". הוספת קול, סרטון או אפילו אנימציה תעניק לשקופיות חיים משלהם והבטחה כי הצופה יהיה מרותק למסך המחשב... לא מומלץ להשתמש באפקטים המובנים בתוכנת PowerPoint, תהיו מקוריים.



8. הדרך אל האושר

עדיף להימנע ממצגות ארוכות הכוללות מספר רב של שקופיות. במידה ואין ברירה דרך טובה לשמור על ריכוז קהל היעד היא הכנסת שקופיות מעברים. אחרי 5-6 שקופיות, רצוי לשלב שקף שלא כולל בתוכו אף מידע הקשור למצגת אלא אפקט או טקסט מינימלי שייתן "טיזר" להמשך הצפייה. בתוך כך, שקף מעבר שכזה נותן לצופה מנוחה לרגע מהמצגת - מה שיכול בהחלט לתרום לאפקטיביות שלה.



9. לסיכום...

מצגת טובה חייבת להסתיים בשקף המסכם את מה שראינו. אין צורך לחזור מחדש על כל התובנות אך רצוי להכניס בשקף האחרון מספר נקודות המתמצתות את סיפור המצגת - בייחוד במצגות שנועדו להעביר תכנים לימודיים, שקף סיכום הינו הכרחי.



10. לב אמיץ

זהו. אחרי שהבנו בדיוק איך מתקרבים למצגת המושלמת נותר לומר רק דבר אחד - תהיו אמיצים. בהכנת המצגת שלכם אל תפחדו להשתמש ברעיונות מקוריים, אתם יכולים "להתפרע" עד גבול הטעם הטוב. בייחוד אם מדובר במצגת לימודית שעשויה לשעמם את קהל היעד -זה המקום להיות יצירתיים. השתמשו בקופסא שלכם כדי לחבר אוסף של שקפים למצגת אחת מנצחת. יש לכם את כל הכלים.



אחרי שלמדתם והפנמתם.... תוכלו לצפות ולהוריד אלפי מצגות בתחומי עניין שונים מאתר Slidex, וגם למצוא מצגות להורדה של אחרים שכבר למדו איך עושים את זה.

שיהיה בהצלחה!
מחברת המאמר היא מצוות התוכן של אתר Slidex - אתר לשיתוף מצגות PowerPoint - מצגות להורדה מתחומי עניין שונים, מצגות מצחיקות מקומות בארץ ובעולם, אוכל ומתכונים, אמנות ועיצוב, עולם הטבע והחי ועוד...



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב