דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אתה יזם או איש מכירות ? 

מאת    [ 25/05/2009 ]

מילים במאמר: 402   [ נצפה 2656 פעמים ]

האם חברת השווק שלך הופכת אותך לאיש מכירות -

לעיתים קרובות אני נתקל בבורות בהקשר של שווק בקרב מועמדים(שבעבר נכללתי בתוכם), ואולם הנסיון שצברתי איפשר לי להבין שאוכלוסיית העוסקים בשווק מפולחת מאוד, ויש בה רבים אשר מכלילים שיווק "קלאסי", "טהור" עם שיווק "מוטה מכירות".

כאשר אני מסתכל על החברות הפועלות היום בשוק העולמי, אני מבחין בין שני סוגי מפיצים עיקריים: כאלה אשר ידברו על המוצרים שלהם רוב המצגת, יתרכזו בהם, ויציגו את ההזדמנות העסקית כשולית, וכאלה אשר ידברו על ההזדמנות העסקית, וידגישו את היתרון שבמוצר מוצרים למימוש ההזדמנות!

נכון הדבר, שההבדל בין שני סוגי המפיצים תלוי במידה רבה באופיים והתפיסה העסקית שלהם, איש מכירות מול יזם, יחד עם זאת, לדעתי, מפיצים מסוג "איש מכירות" יימשכו ימצאו בחברות אשר מציעות מגוון רחב מאוד של מוצרים(לרוב, חברות וותיקות ב"רוויה"), ואילו מפיצים מסוג ה"יזמים" ימצאו בחברות סטרט-אפ, בעלי פוטנציאל התפתחות גדול מאוד ולא ממומש.

האם אי פעם, שאלת את עצמך, כמה מפיצים שהצטרפו לחברת השר"ש שלך, בשנתיים האחרונות הגיעו להכנסות של 1000$ ומעלה? כמה מפיצים שהצטרפו לחברת השר"ש שלך, בחמש השנים האחרונות הגיעו להכנסות של 5000$ ומעלה? באיזו מידה מקור ההכנסה שלך הוא במכירת מוצרים - מה הגידול בארגון שלך - באיזו מידה ההכנסה שלך היא פאסיבית - אם מעט מאוד(או כלל לא) מפיצים חדשים הגיעו להכנסות פאסיביות סבירות בטווח של שנתיים-חמש לאחור, אם הכנסותיהם, מקורם במכירות או צירופים אישיים, עדיין, לאחר שנים של פעילות, אם אתה מוצא עצמך עובד עם קולגות אפליינים דאוונליינים אשר מוצאים במוצרים מקור הכנסה יחיד, ייתכן שאתה יזם בחברה של "אנשי מכירות"...

ככול שחברה בוגרת, והפוטנציאל העסקי שלה מתממש, יותר ויותר אנשים יצטרפו אליה בגלל המוצרים, או לחילופין בגלל שעכשיו לאחר שהיא כבר "הוכיחה את עצמה" הם רוצים להיות חלק מההצלחה. מי שעובד עם "מוצר מוגמר" בדמות ליין מוצרים רחב ומוכח, או חברה שכבר עברה את שלב "המיתוג" קרוב יותר לאיש המכירות מאשר ליזם, משום ש"יש לו מה למכור". לעומתו, מי שיעדיף לעבוד עם פוטנציאל ל"מוצר מוגמר"(מוצר פיזי חדש, וחברה בתהליך של מיתוג), קרוב יותר ליזם "שלנו" ! כמובן, שאין מדובר בחלוקה של "שחור ולבן" ויש כאן גוונים רבים של אפור, היכן היית רוצה למקם את עצמך ?

איש מכירות ____________________________________________________יזם היכן החברה שלך ממוקמת(או ממקמת אותך!) - מכירות __________________________________________________שיווק רשתי מרוולס, החברה בה בחרתי להתקדם ולקדם את העסק שלי, מציעה תוכנית של "יזמות מזוקקת", משום שמדובר במוצר שהוא בגדר תגלית עולמית, וכן מפני שהחברה ממש "בחיתוליה". מרוולס מציעה הזדמנות ליזמים מבלי "לקפח את אנשי המכירות"(עד 48% רווח קמעונאי!). תודה למרוולס ובהצלחה לכולם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב