דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיני עבודה באנגליה: תקציר 

מאת    [ 25/05/2009 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 3909 פעמים ]

המצב הכלכלי מספק לבעלי עסקים קטנים ובינוניים הזדמנות לפטר עובדים יקרים ולא יעילים בטענה של "קיצוצים" אולם, חוקי ההגנה על העובד עדיין חלים ונא לא לשכוח שגם בצל המשבר קיימת חובת תשלום פיצויים.

נראה כי העובדים כיום אינם מקבלים את רוע הגזירה בשלוות נפש, כפי שהמעסיק היה רוצה שיקרה, אלא נלחמים על מקום עבודתם - או לחילופין, על הפיצוי המגיע להם. המעסיקים, לעומת זאת, פונים אלינו לרוב לאחר מעשה, כאשר כבר עומדת בפניהם תביעת פיצויים פוטנציאלית על ידי מפוטר מתוסכל.

להלן מספר טעויות נפוצות שנעשו לאחרונה על ידי מעסיקים ישראלים בכל הקשור לפיטורי עובדיהם: ראשית, המעסיק הישראלי נוטה לחשוב, בטעות, שמשום שהוא ועובדיו הינם ישראלים, חוקי העבודה בבריטניה לא חלים עליו, או שכיוון שהוא הבעלים של העסק, אף אחד לא יכול להגיד לו את שירותיו של מי לשכור או את מי לפטר.

טעות נפוצה נוספת היא המחשבה שכיוון שהעסק הוא קטן (2-10 עובדים), ניתן לפסוח על התהליכים הפורמאליים, כגון: ארגון תיק מסודר המכיל מידע על העובד, רישומו בספרי החברה וכן שמירה על הליכי פיטורי העובד הקבועים בחוק. אי מילוי הליכים אלה, אין בו כדי לשלול את זכויות העובדים, והם רשאים לפנות לבית הדין לעבודה, גם אם תקופת ההעסקה בחברה הייתה קצרה מ-12 חודשים.

המעסיק נוטה שלא להתייעץ עם מומחה לענייני עבודה טרם הפיטורין שכן, לדעתו, זוהי הוצאה יקרה מידי ולא משתלמת, ולעתים אינו מברר את גובה הפיצויים הקבוע בחוק או זכויות אחרות המגיעות לעובד בגין פיטוריו. בנוסף, לא הרבה מעסיקים מודעים לעובדה שלא ניתן לפטר עובד אך ורק בשל הטענה שהוא לא יעיל או לא אמין, ללא מתן התראה, נזיפה או תדרוך מחודש. עלות ההגנה המשפטית בבית הדין לעבודה נעה בין 4,000 ל-20,000 פאונד, תלוי בסביכות העניין. פניות לבית הדין לענייני עבודה הן הליך ערעור על החלטתו של המעסיק לפטר את העובד, או על הליך קלוקל של הפיטורין ולעתים קרובות זוכה העובד במשפט על בסיס מה שאנחנו, עורכי הדין, קוראים "עניינים טכניים".

ההיגיון הוא שאם תהליך הפיטורין היה שגוי, אזי כל ההחלטה על הפיטורין שגויה אף היא. לבסוף מגיע סכום פיצויי הפיטורין שנגזר על ידי בית הדין ומוטל על המעסיק. לעתים הסכום כל כך גבוה שהמעסיק יכול למצוא עצמו בפשיטת רגל. לעיתים אני מביט בתמיהה על מעסיקים שבוחרים להלך בשדה מוקשים זה לבדם, כיוון שהעלויות הנובעות ממילוי אחר חוקי העבודה, כולל הייעוץ המשפטי, הינן נמוכות עד כדי גיחוך בהשוואה למחיר היכול לנבוע מהזנחת הנושא, כאשר משהו משתבש. הכותב הוא עו"ד אנגלי דובר עברית בחברת Internet Law Experts Solicitors ומומחה במשפט אזרחי ופלילי בבריטניה. http://www.internetlawcentre.co.uk

הכותב הוא שותף במשרד עורכי הדין Internet Law Experts Solicitors בלונדון http://www.internetlawcentre.co.uk




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב