דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הארגונומיה בהתייחסות לכאבי גב וצאוור 

מאת    [ 25/05/2009 ]

מילים במאמר: 270   [ נצפה 2405 פעמים ]

הארגונומיה בהתייחסות לכאבי גב וצאוור


הקדמה העלתה את רף הסטרס בחיינו לרמות חסרות תקדים. שעות העבודה המרובות, התחרותיות והניסיון לשלב קריירה עם חיי משפחה יוצרים עומס אדיר. מרוץ העכברושים היומי מותיר אותנו עם לחץ ושחיקה מצטברים. והתוצאה? כאבים, כאבי צוואר, ראש,גב, גב תחתון,ידיים רגליים, וכו'-אין אזור אחד בגופינו שאינו דואב. הפועל היוצא של כאבים אלו: ירידה משמעותית באיכות החיים האישיים והמקצועיים.

המענה הנפוץ ביותר לנזקים הגופניים המצטברים, הם הטיפולים הנקודתיים. עיסוי, שיאצו פיזיותרפיה ודומיהם. כמטפל ביומכני זה שנים רבות, אני בהחלט בעד, ואף מספק, טיפולים שכאלה. אולם, אני מתריע תמיד שטיפולים אלו מתמקדים בסימפטום ולא בגורם. בכדי לעקור את הכאבים הכרוניים מהשורש, אנו פונים לארגונומיה.

מקור המונח ארגונומיה ביוונית עתיקה: ארגון=עבודה נומוס=חיים. הארגונומיה נסוכה על חמישה עקרונות:בטיחות,נוחות,קלות השימוש,יעילות ואסטתיקה. החוקים הנובעים מעקרונות אלו מאפשרים לנו לאבחן את הגורמים בסביבת העבודה ובמרחב האישי אשר מובילים לכאבים-טורדניים בטווח הקצר וכרוניים המסיבים נזק חמור בטווח הארוך-ולהמירם באלמנטים מיטיבים.

לא מקרה שמקור המילה ביוונית עתיקה: ההלניסטים האמינו עמוקות שסביבת עבודה יעילה ובטוחה וסביבת מחיה נוחה ומיטיבה תורמים רבות לבריאות ואושר האדם העירוני. היפוקרטס, מתוך אמונה בעקרון מזעור המאמצים ומיקסום נוחות, הקדיש עבודה רבה למציאת העיצוב המיטבי לבית החולים בכלל ולחדרי האבחון,ניתוח,והחלמה בפרט.

כמשתמע, לזווית הראייה הארגונומית יש מה לתרום בכל הלכות החיים. במסגרת מאמרים אלה, נתמקד על הסביבה הביתית והמשרדית הטיפוסית. שיפור במוקדים אלה, שבהם רובנו מבלים שעות ארוכות, יובילו לשיפור דרמטי באיכות החיים. כיצד לשבת נכון מול מחשב? כיצד להחזיק את הגוף ולהשתמש בבמה בזמן הרצאה ארוכה? כיצד לסחוב את התיקים במהלך ההתרוצצויות היומיות? איזה סוג נעליים יחסכו מאיתנו את כאבי הגב? כיצד לישון נכון? על השאלות האלה, ורבים כדוגמתם, נענה במדורים הבאים.

 

טיפול בכאבים -  טיפול בישיבה לא נכונה מול מחשב או טלוויזיה, שינה בתנוחה אנטומית לקויה, התרוצצויות בנעלים לא נוחות (למשל, נעלי עקב). כל אלו גורמים עיקריים http://yoly1.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב