דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תופסים אמריקה רישום הקמה פתיחת חברה בארצות הברית בדלאוור או בדלוור ארהב 

מאת    [ 19/05/2009 ]

מילים במאמר: 2362   [ נצפה 6761 פעמים ]

 

תופסים אמריקה - רישום, הקמה, פתיחת חברה בארצות הברית, בדלאוור או בדלוור ארה"ב

לעשות עסקים בישראל זה נהדר. ממש אמריקה. אבל לפעמים, כדאי לנסות את הדבר האמיתי - הקמת עסק בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.

מדי שנה מוקמות בארצות הברית כ- 1,000,000 חברות חדשות, ע"י יזמים מכל רחבי העולם. ארה"ב היא הכלכלה הגדולה  בעולם וארץ החלומות עבור מרבית החברות הישראליות . בין אם אתה יזם עצמאי הזקוק לויזת עבודה או מנהל חברת היי-טק המעונין לפעול בשוק האמריקאי, המדריך שלפניך יקנה לך את הכלים הראשוניים להקמת חברה בארה"ב - מהלך מורכב הדורש טיפול מקצועי משלביו הראשוניים.

 

הקמת חברה אמריקאית יוצרת יתרונות מס ברורים לבעלי מניותיה.

תיכנון מס בין הפעילות הישראלית לאמריקאית יחסוך גם הוא מס משמעותי  לחברה ולבעליה. שימוש בחברה מקומית מגדילה לאין שיעור את אמינות הבעלים, שכן לקוחות אמריקאים מעדיפים לרכוש שירותים ומוצרים מחברות מקומיות על פני עבודה עם חברות זרות. תהליך ההקמה מחייב התייחסות לנושאים רבים בכדי להבטיח עמידה בדרישות החוק, חסכון בתשלום מס, פתיחת הדלת להנפקת ויזות ועוד.

 

המדריך נכתב על ידי צוות TAX USA המספקת שירותי מיסוי, חשבונאות וניהול כספים מתקדמים לישראלים בארה"ב ובין היתר מתמחה בהקמת חברות לישראלים בכל 50 המדינות בארצות הברית. המדריך הינו פרי נסיון של מאות חברות שהוקמו בשנים האחרונות והוא עונה על השאלות הבאות:

 

* מהו משך התהליך?

* מהן העלויות הכרוכות בהקמת חברה?

* כיצד בוחרים שם לחברה?

* מי יהיו בעלי החברה?

* מהו סוג החברה אותה נקים?

* אילו מיסים נשלם וכמה?

* באיזו מדינה נקים את החברה?

* האם החברה תוכל להנפיק ויזות עבודה?

* כיצד נפתח וננהל חשבון בנק בארה"ב?

* דיווחים שוטפים ושמירה על חוקיות החברה

 

 

 

 

מהו משך התהליך?

מכירים את המשפט "אני צריך את זה לאתמול?" - ובכן גם בהקמת חברה מהירות התהליך חשובה מאוד. הליך הקמת החברה אורך בין מספר ימים למספר שבועות. משך התהליך תלוי בסוג החברה ומדינת הרישום. חלק ניכר מחמישים המדינות בארה"ב  מאפשרות הקמת חברה בהליך מזורז (EXPEDITE). בחירה במסלול זה תקצר את התהליך בצורה משמעותית. מנתוני קומבינה! מקבוצת חשבים עולה כי משך התהליך הממוצע להקמת חברה בהליך המזורז הינו כ-7 ימים ובהליך הרגיל כ-30 יום.

 

מהן העלויות הכרוכות בהקמת חברה?

שאלת השאלות - "כמה זה עולה לנו?" עלות הכוללת של הקמת חברה בארה"ב נע בין כמה מאות לאלפי דולרים. העלות תשתנה בהתאם לסוג החברה, מדינת הרישום והאם נבחר המסלול - הרגיל או המזורז. על פי ניסיון העבר העלות הממוצעת להקמת חברה בארצות הברית הנה כ-$2,000 לחברה במסלול המזורז.

 

כיצד בוחרים שם לחברה?

השלב הראשון בהקמת החברה האמריקאית הינו בחירת שם. ידוע הוא ש "טוב שם טוב משמן טוב" ואכן בבואנו לבחור שם כדאי להתחשב בדברים הבאים:

 


    •  שם המייחד את המוצר או החברה.
    •  קל לביטוי, כתיבה, וזכירה.
    •  אינו כולל ביטויים שאינם חוקיים או ביטויים שעלולים להטעות.
    •  אינו בשימוש על ידי חברה אחרת במדינת הרישום.

 

במידה והשם המבוקש "תפוס" על ידי חברה אחרת, ניתן לנסות וקבל מאותה חברה מכתב המאשר שימוש בשם.

 

מי יהיו בעלי החברה?

זהות הבעלים תשפיע על גובה המס שתשלם החברה האמריקאית והבעלים שלה וכן על היכולת להנפיק ויזות עבודה למנהלי ועובדי החברה. בעלי חברה אמריקאית יכולים להיות אנשים פרטיים וגופים מסחריים (חברות ושותפויות) מכל מקום בעולם.  תכנון נכון של צורת הבעלות ובחירה נכונה של בעלי המניות תאפשר חסכון ניכר בתשלומי מס והנפקת ויזות עבודה ליזמים וצוות החברה.

 

חוקי המס האמריקאים מגבילים במקרים מסוימים את זהות בעלי המניות (יחידים או חברות, אמירקאים או זרים) ומספרם לכל סוג וצורת התאגדות. יש לוודא שסוג החברה הנבחר מתאים לדרישות של סוג בעלי המניות ומספרם. בהמשך ינתן הסבר מפורט יותר על ההגבלות הנ"ל.

 

 

מהו סוג החברה אותה נקים?

 לבחירת סוג החברה השפעה ניכרת על המס  וחשיפה בפני תביעות משפטיות.

רוב המדינות בארה"ב מבחינות בין סוגי העסקים הבאים:

 

עצמאי  - SOLE PROPRIETORSHIP

דומה מאוד לעצמאי בישראל. זהו אדם פרטי שמפעיל עסק. הפעילות עסקית נעשית תחת שמו של היזם. היזם אחראי לחובות העסק וכל תביעה נגד העסק היא תביעה נגד היזם. אם לעסק אין יכולת לשלם את חובותיו, היזם יאלץ לשלם את חובות העסק על ידי מימוש נכסיו הפרטיים. צורת פעילות זו חושפת את היזם מבחינה משפטית ולכן אינה מומלצת שותפות.

 

שותפות - PARTNERSHIP

שותפות הינה פעילות עסקית של שני אנשים או יותר. כמו במקרה הקודם, השותפים אחראים לחובות השותפות. אם לשותפות אין יכולת לשם את חובותיה, הרי שהשותפים יאלצו לשלם חובות אלו מכספם הפרטי.

 

ניתן לבחור ב"שותפות מוגבלת" (LIMITED PARTNERSHIP) שבה רק שותף אחד שאחראי

לחובות השותפות ושאר השותפים אינם. השותפות אינה משלמת מיסים. השותפים חייבים במס בגין רווחי השותפות.

 

חברה בע"מ -LIMITED LIABILITY COMPANY   -LLC

זוהי צורת ההתאגדות השכיחה ביותר בקרב יזמים ישראלים. בחברה בע"מ יש ניתוק בין החברה לבעליה, כלומר שחובות החברה אינם חובות הבעלים. אם החברה אינה עומדת בתשלום חובותיה, בעלי המניות לא ידרשו לממן חובות אילו מכספם הפרטי. בעלי המניות ב-LLC יכולים להיות אנשים פרטיים או גופים מסחריים. אין הגבלה על מספר בעלי המניות או על היותם מחוץ לארצות ברית.  LLC ממוסה כמו שותפות, היינו בעלי ה-LLC חייבים במס על רווחי החברה.

 

תאגיד -  CORPORATION     

בתאגיד כמו ב-LLC יש ניתוק בין החברה לבעליה, כלומר שחובות החברה אינם חובות הבעלים אם החברה אינה עומדת בתשלום חובותיה, בעלי המניות לא ידרשו לממן חובות אילו מכספם הפרטי. ישנם שני סוגי תאגידים:

 

C CORPORATION - צורת התאגדות זו דומה מאוד לחברה בע"מ בישראל.

בעלי המניות ב-C CORPORATION  יכולים להיות אנשים פרטיים או גופים מסחריים. אין הגבלה על מספר בעלי המניות או על היותם מחוץ לארצות

הברית. החברה משלמת מס. בעלי המניות חייבים במס רק על דיבידנד במחולק להם על ידי התאגיד.

 

S CORPORATION - צורת התאגדות זו דומה מאוד לחברה משפחתית בישראל. בעלי המניות ב-S CORPORATION  יכולים להיות רק אנשים פרטיים תושבי ארצות הברית. ל- S CORPORATION לא יכולים להיות יותר מ-75 בעלי מניות. בעלי המניות חייבים במס בגין רווחי התאגיד.

 

איזה מסים נשלם וכמה?

 

שיטת המס בארה"ב

חוקי המס האמריקאים מחייבים במס ובהגשת דוחות מס כמעט כל אדם, חברה או שותפות המפיקים הכנסות בארצות הברית. למס האמריקאי שלוש רמות ויש להגיש דוח מס נפרד בכל אחת מהרמות הללו - רשות המס הפדרלית, רשות המס של המדינה בה חיים או עובדים, ורשות המס המקומית.

 

מס פדרלי -FEDERAL TAX  - חל על כל תושבי ארצות הברית ללא אבחנה בין המדינות השונות. ממונה על גביתו הוא מס ההכנסה האמריקאי IRS  -INTERNAL REVENUE-SERVICE שהיא רשות המס המרכזית בארה"ב והינה חלק ממשרד האוצר האמריקאי.

 

חוקי המס הפדרליים זהים בכל ארה"ב, אולם המערכת מבחינה בין אזרחי ותושבי ארה"ב לבין זרים. כללי הדיווח משתנים אם הנישום הוא אזרח או תושב ארה"ב (בעל GREEN CARD ), או אם הנישום הוא זר בעל ויזה לשהייה ארוכה ורשיון עבודה. 

 

שעורי המס ליחידים נעים בין 10% ועד  35% ומסי חברות הנעים בין 15% ועד 35%.

 

 

 

 

דלוור (דלאוור) או נבאדה - מה עדיף?

 

מס מדינתי - STATE TAX - שיעורי המס לגבי חברות נעים בין 5% ועד 8% מס זה משתנה ממדינה למדינה. לכל מדינה רשות מס עצמאית, האחראית לגביית מסי ההכנסה בתחומי המדינה בלבד. לכל מדינה מערכת חוקי מס משלה הקובעים את צורת הדיווח, ההכנסות החייבות במס וההוצאות

המוכרות.

 

מס מקומי או מחוזי - COUNTY TAX - שיעורי המס נעים בין 0.5% ועד 3.0%

באיזה מדינה נקים את החברה ?

 או איפה לרשום חברה כדי לשלם מינימום מס ולהינות ממקסימום יתרונות שהמדינה מציעה לחברות?

 בארה"ב 50 מדינות שונות בהן ניתן לרשום חברה. כלל אצבע הוא שכדאי לרשום את החברה במדינה בה החברה תעסיק עובדים או תפעיל משרדים.

 

ישנן מספר מדינות המציעות יתרונות על פני מדינות אחרות וכדאי לבדוק האם ניתן לנצל יתרונות אילו לפני שבוחרים את מדינת הרישום. אנו בחרנו להתמקד במדינת DELAWRE  בעיקר מכיון שמרבית החברות הציבוריות בארה"ב נרשמות במדינה זו ו-NEVADA בשל היתרונות שהיא מציעה לעסקים קטנים.

 

דלוור (דלאוור) - DELAWARE         

דלוור הינה מדינה קטנה הממוקמת בחוף המזרחי של ארה"ב בין ניו יורק ווושינגטון. אוכלוסית דלוור מונה כ-700,000 תושבים. דלוור נקראת  "המדינה הראשונה" שכן בשנת 1787 הממשלה שלה היתה הראשונה שאישרה את  החוקה של ארה"ב. מרכז העסקים בדלוור הינו וולמינגטון. כ 50% מהחברות שמניותיהן נסחרות בבורסה בניו יורק התאגדו בדלוור.

 

יתרונות רישום החברה בדלוור:

הגנה משפטית - המדיניות של ביהמ"ש בדלוור הינה לפרש את חוק החברות לטובת החברה (להבדיל מטובת נושי החברה) כך שחברות רבות הנקלעות לקשיים עשויות לקבל בדלוור הגנה מפני נושים שלא יוכלו לקבל במדינות אחרות.

 

עלויות הקמה נמוכות - החוק בדלוור מאפשר לחברה להיות מוקמת בצורה מהירה וזולה יחסית. תודות למספר תקנות ובירוקרטיה נמוכה, דלוור נחשבת בארה"ב כאחד מהמקומות האטרקטיביים ביותר ובעלת ערך לחברות חדשות.

 

מיסוי נמוך - בדלוור אין מס על מכירות (sales tax) המקביל למס ערך מוסף הישראלי. מרבית המדינות בארה"ב מחייבות בתשלום מס מכירות בגובה של עד 10%, ואילו בדלוור מס זה לא קיים.

 

נבדה (נבאדה) - NEVADA

נבדה (בספרדית :מושלגת!) הינה מדינה השוכנת במערב ארה"ב מכונה גם "מדינת הכסף", בירתה קרסון סיטי והעיר הראשית למסחר והימורים היא לס ואגס ("העמקים הפוריים"). בנבדה כארבע מאות אלף תושבים. בשנת 1900 התגלו מצבורי מינרלים גדולים ונבדה פרחה והתמלאה בתושבים. לאחר המשבר הכלכלי הגדול ב 1929,חלו ירידות משמעותיות במחירי המינרלים והכרייה. על כן הכריז השלטון המקומי בשנת 1931,על הפיכת ההימורים לחוקיים והשאר היסטוריה (כך שוקמה כלכלת המדינה).

 

יתרונות רישום החברה בנבדה:

1.       אין מס חברות מדינתי.

2.       אין אגרת רישום חברה.

3.       אין מס מדינתי על היחיד.

4.       מיעוט דרישות לגבי חשיפת פרטים לגבי בעלי המניות ואי חשיפתם לציבור הרחב.

5.       אין חובה לנהל ישיבות דירקטוריון של החברה בנבדה וכן אין חובה של הבעלים או הדירקטורים, לגור בנבדה.

 

 לסיכום נושא מדינת הרישום נבהיר כי ישנן עוד מספר מדינות המציעות יתרונות דומים לאילו של דלוור ונבדה ובכל מקרה יש להתייעץ עם רו"ח לפני קבלת ההחלטה בדבר מדינת הרישום.

 

ומה קורה עם ויזה

האם החברה תוכל להנפיק ויזות עבודה? או האם החברה שבבעלותי תוכל להנפיק לי (הבעלים) ויזת עבודה?

חוקי ההגירה האמריקאיים מאפשרים לחברות (בתנאים מסוימים) להנפיק ויזות עבודה למנהליהן ועובדיהן ובעליהן. התאגדות כחברה מקל על תהליך זה בחלק מהמקרים. ישנן ויזות מיוחדות לעובדים של חברה ישראלית שלה חברת בת בארה"ב וויזות אחרות למנהלי חברת START-UP אשר מגיעים לארה"ב בכדי להקים את החברה וליצוק לתוכנה תוכן עסקי. בכל מקרה מומלץ להתייעץ עם מומחי הגירה על מנת להגיש את הבקשות לויזות עבודה.

 

כיצד נפתח וננהל חשבון בנק בארה"ב?

לאחר השלמת תהליך הקמת החברה וקבלת מסמכי היסוד (תעודת התאגדות -INCORPORATION  CERTIFICATE OF  ותקנון - BYLAWS) המעידים על כך שמדינת הרישום אישרה את חוקיות החברה, ניתן לפתוח חשבון בנק ולהתחיל פעילות עסקית.

תהליך פתיחת החשבון אורך כשבוע עד שבועיים וכולל את השלבים הבאים:

1. 1. פתיחת תיק במס הכנס האמריקאי וקבלת מספר חברה (EMPLOYER ID NUMBER)                           

2. 2. מילוי שאלון: יש למלא שאלון המופנה ע"י הבנק אל הבעלים ובעיקרו אינפורמציה ופרטים על הבעלים.

3. 3. הגדרת זכויות חתימה- יש לקבוע מיהם מורשי החתימה בחברה.

4. 4.קבלת שיקים ו- DEBIT CARD שהוא כרטיס למשיכת כסף ו/או ביצוע תשלומים בסכום הכסף הנמצא בחשבון(אין זה כרטיס אשראי).

5. 5. קבלת הרשאות לניהול החשבון און-ליין.

 

ניהול החשבון יעשה באמצעות האינטרנט, כאשר כמעט כל פעולה (משיכה, העברה, הפקדה לחשבון) ניתנת לביצוע און-ליין.

 

דיווחים שוטפים ושמירה על חוקיות החברה

חוקי המס אמריקאיים דורשים מהחברה למלא ולהגיש מספר דוחות במהלך השנה:

1. תשלום מקדמות מס - אחת לרבעון על החברה לשלם מקדמות על חשבון המס השנתי בגין הרווחים. התשלום והדיווח יעשה ברמה הפדרלית, רמת המדינה והרשות המקומית.

 

2. הגשת דוח מס שנתי על רווחי החברה. לא יאוחר מ-15 במרץ על החברה להגיש דוח מס הכולל מידע על הכנסות החברה, הוצאותיה, רווחיה וכיצג הם מפלגים בין הבעלים השונים.

 

3. הגשת דוח נכויים בגין מיסים על משכורות - כל חברה המעסיקה עובדים חייבת לנכות מיסים מהשכר המשולם על פי טבלאות המס הפדרליות ושל הסטייט. ניכויים אלו מועברים למס ההכנסה אחת לחודש (או רבעון אם מדובר בשכר נמוך).

 

4. SALES TAX - כל חברה המוכרת מוצרים עלולה להיות כפופה למס זה, שדומה במהותו למס ערף מוסף. אחת לרבעון על החברה לדווח לרשויות על המס שהיא גבתה מלקוחותיה (עד 10%) ולהעביר מס זה לרשויות.

 

5. אגרות שנתיות - מרבית המדינות בארה"ב דורשות מהחברות הרשומות לשלם אגרה שנתית בכדי לשמור על הסטטוס החוקי. אגרה כזו נעה בין 100$ - 600$.

 

כחלק מהשירות שמספקת קומבינה! מקבוצת חשבים, אנו דואגים להגשת הדיווחים הנ"ל ומוודאים שהחברה תעמוד בכל הדרישות שמציב החוק האמריקאי.

 

סיכום

על מנת להנות מיתרונות המס, העבודה בארה"ב, הגנה משפטית ואמינות בקרב לקוחות אמריקאיים יש להקים חברה בארה"ב. תהליך הקמת חברה כזו דורש תכנון נכון והתייחסות לשאלות בתחום המס, התחום המשפטי, חוקי הגירה, מיקום החברה, עלויות ההקמה ועוד.

במדריך זה ניסינו לגעת בנושאים אילו ולהביא לידיעתך את המידע והכלים הרלונטיים שיעזרו לך לקבל את ההחלטות הנכונות בדבר הקמת החברה. בכל מקרה אנו מעודדים התייעצות עם מומחים בתחום הקמת חברה בארה"ב לפני התחלת התהליך.

TAX USA INC מלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.

הצוות המיקצועי של  TAX USA ערך והפיק את המדריך ליזם הישראלי בארצות הברית. המדריך סוקר נושאים רבים הקשורים לפעילות של יזמים וחברות ישראליות בארה"ב. המדריך מכיל מאמרים בנושא הקמת חברה או עסק בארה"ב ופתיחת חברה בארה"ב, מיסוי חברות ויחידים בארה"ב, סקירת חוקי המס האמריקאיים וההשלכות על סוג ההתאגדות (Corporation, LLC), נושאים בגיוס הון, הכרת סוגי משקיעים, קרנות הון סיכון, הכנת ההחברה לאקסיט ובדיקת נאותות ופרק מיוחד מוקדש לנושאי העסקת עובדים, חבות מעסיקים, ניהול שכר  Payroll, ביטוח בריאות וביטוחים אחריםכגון: ביטוחחיים, אובדן כושר עבודה וכן סקירה על המערכת הבנקאית והחוץ בנקאית בארה"ב.

 

 

http://tax-usa.net
http://taxusaonline.com


נציג חברת TAX USA INC המלווה חברות ויזמים ישראלים בפעילותם העסקית בארה"ב. החברה מספקת שרותי חשבות וניהול כספים לחברות בבעלות ישראלית הפועלות בארה"ב, ניהול שכר עובדים - Payroll, תכנון ויעוץ מס לתאגידים וסיוע והכנת החברה לגיוס הון. החברה מתמחה בהכנת דוחות מס אישיים לישראלים בארה"ב.


Tax Usa Inc.
Email: info@tax-usa.net
Toll Free U.S. +1 [888] 9 TAX USA
Fax: U.S. +1 818-479-9112



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב