דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדה עם קוקיות 

מאת    [ 18/05/2009 ]

מילים במאמר: 358   [ נצפה 4196 פעמים ]

ילדה עם קוקיות רוכבת על אופניים, שערה מתבדר ברוח ומלטף את לחייה. כיף לטוס בירידה וככה לפשוט את הרגליים יוווווו. מעניין, חושבת לעצמה מי בבית? אבא? אין מצב! אמא, אולי? הלואי! אולי הכינה קציצות ופירה רגע, ריח טיגון עולה באפי. הפתעה, גם אחותי הגדולה הקדימה וחזרה. שלום, אני מתה מצמא מים מים קרים מהר... הי מתי חזרת? איך היה? הביאו לי ים בלונים ושוקולדים וברכות ויוסי הביא לי אפילו צמיד במתנה וחכי חכי במסיבה, שנעשה למשפחה...נכון אמא?! בטח! מתי? בשבת הבאה! את רואה, אמרתי לך איזה מתנות אקבל מכלם מהדודה סוניה ומחוה וגם מפינחס - הוא מת עלי, בטח יקנה לי משהו יקר! אה אה אומרת לעצמה ילדת הקוקיות מה היא חושבת לעצמה אחותי הזאת, שכלם אוהבים רק אותה ופוצי מוצי עם אמא מבוקר עד לילה ודווקא, כשאני בסביבה! דמעה ניגרת על לחיה עצוב לה נאנחת מול המראה ומביטה, "מה, לי לא מגיע ככה פוצי מוצי...עם אמא?" לא לא אני תמיד ככה מהצד והיא תמיד "תופשת" וכשאני באה אמא אומרת די מספיק, אני הולכת לנוח.

מה לך אישה בוגרת שתתעצבי? מה היה חסר לך אז? מה היית צריכה לעצמך כדי להיות במקום שרצית? פשוט לדחוף אותה ולהגיד, עכשיו תורי עם אמא! מה עוד? להאמין שאמא אוהבת אותי! איך זה להאמין? אהה , יש! יכולה לרקוד את הקטע שלמדתי בבלט, ואז... אמא תסתכל, היא אוהבת, שאני רוקדת ואפילו תקום ותראה לי את הפירואט. כן כן ואז נרקוד יחד בכיף. ואיך את מרגישה? מצוין! אוהבת את אמא וכיף לנו יחד. יופי...

אז מה השתנה אצלך? פעם הרגשתי חלשה ומהצד וכעת, אני מובילה ומרכזית. היום, כולם מטפלים באמא אך, אני חזקה ומחזיקה את כולם. וראה זה פלא אחותי שהייתה כל כך קרובה מתקשה ומעדיפה להיות יותר רחוקה. אחותי בעצם מתפרקת וחלשה ואני זאת העומדת איתנה לוקחת אחריות ומובילה מהלך של התייעצות לגבי המשך הטפול... הכיצד? אחותי שהייתה ה"כוכבת" במשפחה מתגלה בחולשתה ואיננה מסוגלת לתמוך באמא. ואני, יודעת את דרכי, חזקה ופתאום מרגישה קרובה ויכולה להעניק לאמא חיבה - לעסות את רגליה, להאכיל אותה, לשבת על ידה ולאהוב אותה. הכיצד הפכתי מתפקיד ה"לחשן בהצגה" העומד מאחורי הקלעים ל"שחקנית מרכזית" הפועלת במרכז הבמה. מובילה וחזקה ומתפתחת ואף מעיזה ומשנה, גם בתחום הקריירה והלמידה.



050-4986580 הכותבת מנחה ומטפלת במצבי גוף-נפש
בשיטת דימיון מודרך ו-N.L.P
איריס טנא,
מנחה, מטפלת ומרצה ב-N.L.P ודמיון מודרך.

מתמחה בהנחיה וטיפול פרטני בדמיון מודרך N.L.P ושיטות של פסיכותרפיה גופנית. N.L.P Master Practitioner בוגרת מרכז "רטר" ומרכז רב תחומי - N.L.P PLUS
משלבת טיפול גופנפש - אינטגרטיבי. תלמידתו של אסף רולף בן שחר מאנגליה (Integrative Mindbody Therapy (IMT) כמו כן, כותבת ומנחה סדנאות ברחבי הארץ ומפרסמת בקביעות באתר "מאמרים" ובעתונים אחרים.

נייד: 0504986580
iristene@gmail.com
מושב בית חנן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב