דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירת מטח שבועית 

מאת    [ 17/05/2009 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 2057 פעמים ]

דולר-שקל: כפי שהובא בסקירה הקודמת הדולר אכן עשה סימני התאוששות מול השקל. שבוע המסחר החולף התבטא בעליות של המטבע האמריקאי. עם זאת, חרף הסימנים המצביעים על המשך עליות צפויות בתחילת שבוע המסחר החדש, ניכר שאלו הגיעו לשלב בלימה, בעוד שהמשכו יעיד על מגמה מעורבת ואף על אפשרות ירידות לקראת סוף שבוע המסחר או זה שלאחריו. מומלץ לסוחרים הנוקטים בגישה ארוכת הזמן להימנע בשלב זה מכניסה לפוזיציה, ולעומתם - אלה מביניהם שעדיין בעסקת לונג - לעקוב בצמידות עד לשלב המימוש שניראה קרוב מאוד בו יהיה כדאי לסגור את העסקה.

יורו-דולר: הכיוון הכללי עדיין עולה. מדובר על מגמה ראשית ארוכת טווח שמתנהלת בעצלתיים ללא תנועה ממשית גדולה. עם זאת השער הגיע לנקודת התנגדות שם נבלם והמשיך בירידות. ניראה שגם תחילת שבוע המסחר יאופיין בתחילתו בהמשכן של ירידות היורו והתחזקותו של הדולר, אולם לא לאורך זמן, כך שמי שנכנס לעסקת שורט - ראוי שיתנהל בזהירות ובצעדים מדודים, קרי - ייקח על עצמו פוזיציות במנות קטנות. שכן לעת עתה כל הסימנים מעידים שהיורו יתאושש בהמשך ושוב נחזור לראות עליות בגרף, גם אם, כאמור, לאו דווקא בימים הקרובים של המסחר.

סטרלינג-דולר: עדיין ממשיכה העלייה ההדרגתית המתונה, המתאפיינת במעין "דשדוש עולה" של הפאונד, בעוד שבשלב זה ניכרים סימנים שהיא נבלמה במידת מה, וככל הנראה אנחנו צפויים להבחין בירידות קלות. ובכל זאת אנחנו עדיין עדים לתנועה כוללת הנמצאת בתוך גבולות הדשדוש. כך שגם בשלב זה חשוב להמתין לפריצת קווי ההתנגדות הבאים במעלה הגרף כדי להיכנס לפוזיציות לונג שנראות כרגע כאלה הצפויות יותר, אולם מבלי לפסול את האפשרות הנגדית בפריצת קווי הדשדוש התחתונים, הגם שאופציה זו נראית כרגע קלושה.

דולר-יין: כפי שהובא בסקירה הקודמת אכן הדולר לא מצליח להתאושש מול היין, מתקשה להתרומם מעלה. הסימנים דווקא העידו על המשך ירידות צפויות, כפי שקרה בפועל בשבוע המסחר החולף. אולם למרות זאת נראה שיהיה מסוכן לבחור כרגע את הפוזיציות הדוביות כאלה המועדפות למסחר. הסימנים מצביעים על כך שהירידות מימשו, או כמעט מימשו, את עצמן. תנועות המסחר החזקות מתאפיינות בסופו של דבר ב"סווינג", כך שהשער עולה ויורד, ובשורה התחתונה כמעט ונשאר במקום. מאבק הכוחות החריף בין שני מטבעות אלו מעלים ספק רב באם כדאי דווקא להתמקד בהם למסחר בשבוע הקרוב, או להעדיף במקום זאת צמדים אחרים בהם האינדיקאציות יותר ברורות, ושבכך מאפשר מסחר קצת יותר "רגוע" מבחינת יחסי הסיכוי-סיכון.

דולר-קנדי: כאמור בסקירה הקודמת - בהמשך לירידות השער הגיע לנקודה קריטית בה הסימנים העידו על בלימה אפשרית - כפי שאכן קרה בפועל. גם בשלב זה המחיר עשוי תחילה "לשחק" פחות או יותר באותם גבולות, אולם המגמה באופן כללי עדיין נשארה עם הפנים למטה. לכן - עדיין כדאי לבחון אם תחילת שבוע המסחר אכן יוביל לפריצת קו התמיכה, שמשמש גם כגבול הדשדוש החיצוני, כדי להיכנס לפוזיציה דובית נוספת אשר עשויה להניב מתח רווחים משמעותי ויפה נוסף. גם עכשיו כמו לפני שבוע ויותר עדיין צריך נכון שלא לשכוח שטרם תחילת הירידות היינו עדים לניסיונות כושלים חוזרים ונשנים לפרוץ את קו ההתנגדות ("טריפל טופ" ואף יותר), ושלאחריהן אנו מבחינים ב"מדרגות" מגמה יורדות מסודרות בשיאים ושפלים.

אוסטרלי-דולר: לאחר שהגיע השער לשיא האחרון שנצפה בגרף היינו עדים למימושים שהתבטאו בירידות. הסימנים מצביעים על אפשרות להמשך ירידות קלות בתחילת שבוע המסחר החדש, אולם אין לשכוח שבמבט כללי אנו בכל זאת נמצאים במגמת עליה, כך שכדאי שסוחרים שמעוניינים להיכנס לפוזיציות דוביות קרובות יבצעו אותן במנות קטנות ומדודות, ולעומתם נראה נכון יותר להמתין עד לפריצת השיא האחרון כדי להיכנס דווקא לעסקאות לונג - אלה הפוזיציות שבניתוח רחב נראות כדאיות יותר, מה גם שהן מגובות באינדיקאטורים המתאימים.

דולר-פרנק: כפי שנמסר בסקירה הקודמת האינדיקאטורים הצביעו על בלימה מסוימת, ואכן חווינו בשבוע המסחר החולף מימושים שהתבטאו בעליות שערים של הדולר למול עמיתו השוויצרי. יחד עם זאת לא ניכר שמדובר בשינוי מגמה. עדיין אנו עדים למגמה ירידה של המטבע האמריקאי, בעוד שפריצת קו התמיכה בשער 1.0800 בכיוון מטה תסמל כיוון יורד יותר ברור, ובמיוחד אם הדבר יגובה גם עם סימנים רלוונטיים מצד האינדיקאטורים.


הסקירה מבית פורקס פרוז
http://www.forexpros.co.il

הכותב, רן טוביה, ran.matah@gmail.com , מנכ"ל חברת "מעוף פיננסי" http://www.maoffinance.co.il , נושא הכשרה של דירקטור. עוסק בהשקעות בשוק ההון בכלל, וסוחר ותיק בעל ניסיון עשיר ומומחיות רבה בתחום מסחר במטבע חוץ בפרט. כותב מאמרים בתחום ומעלה סקירות. מדריך סוחרי מט"ח מתחילים ומתקדמים במסגרת קורסים. מלווה סוחרים במפגשים של "אחד על אחד" באופן שמעצים הישגיהם ומסייע בידם להשיג מטרות ויעדים שהציבו לעצמם בתחום, תוך בקרה על פעילותם וגיבוש אסטרטגיות התואמות צרכיהם האינדיווידואליים ומייעלות ביצועיהם.
אזהרה: אין במובא משום המלצה לרכוש מטבע כלשהו או לסחור בין צמדי מטבעות כלשהם. כמו-כן, אין במובא משום ערובה להצלחה. העושה זאת פועל על סמך שיקול דעתו בלבד. חשוב להדגיש שמסחר במט"ח נושא פוטנציאל רווח גבוה, אך גם טומן בחובו סיכון רב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב