דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבחור קוסמטיקאית? 

מאת    [ 10/05/2009 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 3156 פעמים ]

איך לבחור קוסמטיקאית?

הדרך לעור מושלם רצופה מהמורות. אם ברצונו לטפל בעור באופן יסודי, רצוי ללכת לקוסמטיקאית מוסמכת

נטע לי בר- אור
פורסם: 24/03/09 12:32

השאלה היא: כיצד בוחרים קוסמטיקאית מהימנה? טובה? ואם אפשר גם לא יקרה? אין זה החלטה פשוטה, שהרי אנו מפקידים בידי אדם זר את הדבר היקר לנו ביותר- עור הפנים. במידה והקוסמטיקאית אינה מקצועית היא עלולה לגרום לנו נזק בלתי הפיך. אז איך בוחרים נכונה?

כיום, בשוק יש אין ספור קוסמטיקאיות מוסמכות. לרוב קוסמטיקאיות רוכשות הכשרה בבתי ספר פרטיים בעלי רישיון של משרד התמ"ת. אורך הקורס לרוב הוא בין 800 שעות, אך יש גם בתי ספר שמציעים קורס קצר יותר. הבעיה היא, שהמקצוע אינו מפוקח ולא נדרש רישיון עבודה, כך שיש גם הרבה שרלטנות בתחום.

מותר ואסור

אז איך בוחרים מישהי מקצועית ומהימנה? ראשית יש להבין כי הקוסמטיקאיות רשאיות לטפל בתחומים מוגדרים בלבד כגון: טיפולי פנים, עיצוב גבות, הסרת שיער בשעווה או באינפרא אדום ובחשמל. בנוסף, פדיקור, מניקור ואיפור קבוע.

אסור בהחלט לקוסמטיקאית לעשות פילינג עמוק, יש הגבלה על ריכוז החומצות בהן קוסמטיקאית רשאית להשתמש, חומצות שלא עולות על 16 אחוז.בנוסף, אין הם רשאיות להזריק חומרים למיניהם, הסרת שיער בלייזר גם מחוץ לתחום.

מרבית הקוסמטיקאיות המוסמכות עובדות עם רופא עור במקביל , הן להסרת פיגמנטציה והן בטיפולי פילינג עמוקים שרק רופאי עור מוסמכים לעשות זאת.

המלצות לבחירה נכונה

לאחר שהבהרנו את תחומי ההיתר והתחומים האסורים בעולם הקוסמטיקה, נותר לך רק לבחור. לכן ריכזנו מס'' עצות מועילות.

ראשית, רצוי להגיע לקוסמטיקאית בעקבות המלצה ולא בעקבות פרסום באמצעי תקשורת. בררי אצל החברות או בסביבת העבודה וקבלי המלצות. המלצות מפה לאוזן יותר מהימנות מבחירה אקראית ללא היכרות מוקדמת.

בהגיעך למכון קוסמטיקה, בדקי אם המכון נקי וסטרילי, אם הקוסמטיקאית בבגדי עבודה מקצועיים{חלוק ושיער אסוף}. חשוב גם להביט בתעודות שעל הקיר ולברר את מידת ההכשרה של הקוסמטיקאית. קוסמטיקאית שמכבדת את עצמה תתלה את כל התעודות על הקיר.

קוסמטיקאית מקצועית תערוך אבחון ראשוני של מצבך הבריאותי ומרקם העור. לאחר האבחון והתחקיר היא תמליץ על הטיפול המתאים לך ביותר. לאחר הטיפול, תוכלי לבחון בעצמך את מידת המקצועיות. האם הטיפול תרם לשיפור מרקם העור לאורך זמן? האם את רואה תוצאות? אם כן תוכלי לסמוך על דעתך האישית ולבחור נאמנה את הקוסמטיקאית בשבילך.


מרבית הקוסמטיקאיות גם מוכרות תכשירי קוסמטיקה. לרוב נשים מתלבטות אם לקנות מוצרי קוסמטיקה מקוסמטיקאית. לרוב קוסמטיקאית תמכור מוצרים שאינםבנמצא בחנויות הקוסמטיקה, אלא תכשירים מקצועיים שנמכרים רק עבור הקוסמטיקאיות . רצוי לקנות תכשירי קוסמטיקה אצל הקוסמטיקאית, משום שהיא עברה הכשרה מקצועית לאבחון העור ולהתאמה של תכשירים מקצועיים לעור פנייך, שלא כמו יועצות היופי למיניהם, שלא עברו הכשרה מקצועית לכך.

כמובן שצריך לסמוך על האינטואיציה הפנימית ולקנות רק מה שצריך.


כלל נוסף, לא פחות חשו הוא: הנועם והמקצועיות. אם קוסמטיקאית מקשיבה לבעייתך, מייעצת ונעימה תוכלי גם לקבל טיפול מקצועי וגם לרכוש לעצמך יחסי ידידות לאורך שנים. הרי ידוע שקוסמטיקאיות גם משמשות כפסיכולוגיות לעת מצוא. אומנם בלי הכשרה אבל עם הרבה אהבה.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב