דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המצפן וקסמו ! 

מאת    [ 06/05/2009 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2960 פעמים ]

יש אנשים ביננו הנוטים לשייך קושי (לדוגמא: קושי במציאת זוגיות) לתקופת ההתבגרות שלהם כשהיו להם פצעי בגרות ו"התביישו" כשחשבו שהם לא מספיק "שווים" לגשת לנערה, לתפוס מקום פעיל ולהשפיע בתוך חיי החברה. בושה זאת מלווה אותם עד עכשיו, הם נמנעו מלנסות אז התבצרו בקושי, שרק הלך והתעצם והתחושה הקשה (הבושה) אולי אף החמירה. מצב זה התאפיין בתסכול והחמצה ובאמירה אישית של "אילו לא היו לי פצעים/אילו הייתי יותר "שווה" כמו ההוא שחושב את עצמו, שמתחיל עם כלן אז הייתי מעיז ועושה, ומעורב, ויוזם וכו'..."

לימים, כשהבחור מתבגר ובעיית עור הפנים חלפה מזמן, והוא התפתח ולמד והתמודד בהצלחה והתנסה בכל זאת, נשארה התחושה של הפספוס, וההחמצה, שפגעה אז בערך שלו ובביטחון שלו בעצמו, כמתבגר ובמקומו בחברה. הבושה הזאת, אותה תחושה קשה נשארה ועומדת עד עצם היום הזה. כעת, בבגרותו בעשור השני והשלישי הוא ממשיך להתבייש הוא ממשיך להימנע מקשר חברתי. דפוס זה מחובר ברוב המקרים לגיל צעיר בהרבה כשהיה הנער מקסימום בגובה השולחן! עד גיל 7 כשעוד אין לו זהות מעוצבת משל עצמו ו"מעתיק" מהסביבה הקרובה. כיצד משחררים דפוס כזה ומנתקים אותו מהמעגל המזין אותו?

שורש הדפוס המכשיל מבקש מענה וריפוי. חשיפתו, מאפשרת לתת לו את שרצה אז (בדמיון), בצעירותו. ריפוי וסגירת אותו מעגל מגדילה את הסיכוי שהדפוס הרצוי במעגל המתחרה יהפוך למוביל. כוחו המופלא של הדימיון הינו בלתי מוגבל, יכולת הבימוי וההמצאה היא אינסופית ולכן כשאנו "מרפדים" את עברנו בדיוק במה שהיה נחוץ לנו ברגע נתון או עוד לפניו, תמונה/אירוע/מצב משפיעים באופן חיובי על כל שרשרת האירועים בהמשך ועורכים את העדכון האישי עד חיינו העכשוויים ועמוק לעבר עתידנו. בל נשכח, שתמונה שיצרנו בדמיוננו מפורשת במוח בדרך זהה למצב אמיתי. אירוע חיובי זה כבר מוטמע "בתוכנה" שלנו ופועל ונשלף על פי הצורך. (כוחו של התת-מודע עובד בשבילנו).

בחור כזה כבר שכלל את יכולתו לעבר עתידו וממשיך להתנסות בבחירה מחודשת, כשמוקרנת ממנו נחישות להצלחה והכרה ברצונותיו. הוא הפך לפעיל ואסרטיבי בתוך המפגשים החברתיים ושינוי זה מתבטא גם בהתפתחות הקריירה שלו; כעת, הוא בטוח שימצא את מבוקשו! בחור זה מתקדם לעבר מטרתו - הזוגיות. הוא מתנסה מתוך ידיעה, שהשיג מה שלא היה לו קודם ופועל על פי הדפוס החדש הרצוי, שהחליף את הישן ש...נמוג/יבש/קמל/נעלם.

050-4986580 הכותבת מנחה ומטפלת בפתרון בעיות גוף-נפש
בשיטת דימיון מודרך ו-N.L.P


טור זה פורסם במקומון גל-גפן בראשל"צ ב- 23.4.09
איריס טנא,
מנחה, מטפלת ומרצה ב-N.L.P ודמיון מודרך.

מתמחה בהנחיה וטיפול פרטני בדמיון מודרך N.L.P ושיטות של פסיכותרפיה גופנית. N.L.P Master Practitioner בוגרת מרכז "רטר" ומרכז רב תחומי - N.L.P PLUS
משלבת טיפול גופנפש - אינטגרטיבי. תלמידתו של אסף רולף בן שחר מאנגליה (Integrative Mindbody Therapy (IMT) כמו כן, כותבת ומנחה סדנאות ברחבי הארץ ומפרסמת בקביעות באתר "מאמרים" ובעתונים אחרים.

נייד: 0504986580
iristene@gmail.com
מושב בית חנן



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב