דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שעון החול המזרח תיכוני. יאיר מרטון 

מאת    [ 05/05/2009 ]

מילים במאמר: 898   [ נצפה 2804 פעמים ]

שעון החול המזרח תיכוני. / יאיר מרטון



השבוע ( יום חמישי פסח 9/4/09 ) במקביל לפרסום הצלחת ניסוי ה17 של החץ המשופר פורסם שחיזבאללה ניסה לבצע מגה פיגוע בסיני, כן על אדמת מצרים לאלו שמרימים גבה. חיזבאללה הוא ארגון טרור שמתיימר לייצג את הבעיה הלבנונית אך אינו מסתיר את זיקתו לאידיאולוגיה השיעית/איראנית, או את קשריו עם סוריה ומצרים. חיזבאללה פיון איראני על לוח השחמט המזרח תיכוני, שחמט בין המערב המתון לציר הרשע, או יותר נכון איראן. חיזבאללה מבצע הברחות נשק מסודן אל שטחה של מצרים ללא שום חשבון לנשיא מובארכ, דבר שמלמד יותר מאי פעם על תפקיד החיזבאללה כזרוע צבאית איראנית, סוג של זרוע מובחרת שנישאת על עליי השיטיון של ניצחון מזהיר על הצבא הישראלי, מלחמה פסיכולוגית פרופר .

היום ברור לכל העולם המערבי ובמיוחד לגופיי המודיעין המערביים, על התנהלותה של איראן בנוגע לדחיית הזמן עד הישג הגרעין, חלק מדוקטרינה זו היא מימון, חימוש ואימון גופים שיכולים להסיט את תשומת הלב מאיראן ומהגרעין, כך למשל הם בנו וגדלו את החיזבאללה, את החמאס, ואת תשתית הטרור העולמי, ניתן להבחין היום כמעט בכל אירוע טרור או לכידת חולית טרור בקשר איראני, אם במימון, חימוש, אימון, מקלט ועוד, מה שבעבר הייתה לוב. ניתן להבחין בקשר בבירור כשכל פעם שעולה מפלס הלחץ העולמי על האיראנים נפתחת חזית מסויימת להסטת תשומת הלב, חיזבאללה עשה טעות בחטיפת חיילי צהל, משום שלא קיבל אישור איראני למעשה, בעצם נסראללה שיבש את האסטרטגיה האיראנית, האיראנים חימשו את חיזבאללה ליום בו הם ירגישו מאוימים ויחליטו לשבור את הכלים ולהוריד מכה על ישראל, בנוסף לכך הם טיפחו את האיום הלבנוני והשתמשו בו כקלף מיקוח מאיים, ז"א האמריקאים או הישראלים יתקפו את איראן חיזבאללה יתקוף את ישראל, ואת האיום הזה הם בנו וטיפחו עד שהגיע נסראללה שלא צפה נכון את התגובה הישראלית חטף את חיילינו והביא לחורבן לבנון והחזרת הערכות האיראנית שים אחורה, בנוסף עקב המבצע בלבנון צה"ל יצא ממנו עם הבנה שישנה עבודה רבה לפניו להכשיר את הצבא, בעצם החיזבאללה העיר דב משנת חורף, האיראנים מבינים שבעקבות המבצע ישראל התחזקה, העולם הבין את הקשר האיראני לבנוני ומתאחד כנגדו, דבר שאיראן ניסתה לשמר ( דעת קהל ) והפסידה .

ישראל הראתה שהיא מיישמת מסקנות ומשפרת את צה"ל ומהר, המחסנים מולאו, הצבא חזר להתאמן ובאופן רציני מאוד, תקציבים הופשרו ואמצעים טכנולוגים הוכנסו, מבצע עופרת יצוקה הראה שלחמאס אין באמת יכולות להתמודד עם ישראל, האיראנים שמביטים מהצד מבינים זאת, מה שמסבך יותר את נסראללה.

יש כאלה שיגידו נוסטרדמוס צפה את תחילת הסוף ב21 לדצמבר 2012, עד כמה שזה הזוי זה בערך זמן שעון החול לגבי הגרעין האיראני, האחראי מס אחד בעולם לגבי עתיד הגרעין האיראני ברק אובמה מנסה דרכים דיפלומטיות, כך גם האירופאים, למרות כל מה שאנו רואים באמצעי התקשורת השונים נועם הדברים והסגנון הרגוע לגבי האיראנים, מאחורי הקלעים לכולם ברור 2 דברים - האיראנים לא יוסגו מרעיון השגת הגרעין והדבר השני הוא שהעולם לא ירשה לאיראנים להחזיק נשק גרעיני שמאיים לא רק על ישראל אלה גם על אירופה ומהצד השני על פקיסטן ושאר המזרח. אף אחד אינו מעוניין בכך כולל וחשוב מכל מדינות המזרח התיכון שלאט לאט נכנסות למסלול התנגשות ערבי מתון מול קיצוני, סעודיה, מצרים, ירדן, הנסיכויות, עיראק, מול איראן וסוריה.

שאלת מיליון הדולר - מה יעשה ברק אובמה? את תוצאות התקפלות האמריקאים בכמה חזיתות, וירידת סף הפחד ממנה, אנו רואים בצורת ניסיון שיגור טיל צפון קוראני שמתגרה ואומר " אנחנו לא מפחדים מכם ", גם האיראנים מודעים לחוסר התגובה ( נכון לעכשיו), ומקבלים ביטחון להמשך, האמריקאים כמעצמה לא יכולים להרשות לעצמם והמבחן יהיה מול איראן שום דבר מלבד הכנעה והסגת איראן מהגרעין לא יהיה הישג, איראן גרעינית יהיה כישלונו של אובמה וארה"ב .

לשמוע על חיזבאללה שמתכנן פיגוע בסיני זה להבין שהאיראנים מתקרבים, ניסיון לפגע על שטח מצרים, זו נקמה על ההשמצות התקשורתיות של המצרים את האיראנים בזמן עופרת יצוקה ולאחריה, עוד הישג של המבצע, הוצעת העימות הערבי מהארון, אך גם ניסיון להסיט שוב תשומת לב ממנה והלאה, ניסיון הפיגוע בישראלים ששוהים בסיני בחופשת הפסח הוא גם ניסיון להרחיק את העולם מחניכת תחנת גרעין חדשה, הפיגוע היה אמור להתרחש במקביל דבר שהיה מושך את התקשורת, ומשאיר את התוכנית האיראנית שמתקדמת ללא סיקור רציני.

אובמה והעולם מבינים היום שהם חייבים לטפל בסוגיה האיראנית משום שאם לא ישראל נכנסת למצב סיכון קיומי, מה שיאלץ את ישראל לפעול, הממשלה בישראל שבראשה ביבי, ברק, וליברמן עם גבי אשכנזי שכבר כנראה מוכן למה שאמורה להיות מכת האטה של תוכנית הגרעין או במקרה הטוב חיסולה היא ממשלה ימנית, ביטחונית שיכולה לקבל החלטה על פעולה כזו. ישראל מבצעת כמה חזרות גנרליות לאחרונה מצפון למדינה בסוריה ומדרום למדינה בסודן, חיל האוויר, מודיעין, שייטת 13, לוגיסטיקה ורפואה, בעצם מערכת שלמה שמתרגלת יעדיי תקיפה רחוקים, כל אלו דברים שידועים לעולם ולאמריקאים בפרט, אין ספק שיהיה שיתוף פעולה מלא בנושא זה מול האמריקאים ושאף צד לא יפתיע את השני, פורסם כבר בעבר שהנשיא הקודם גורג בוש לא התיר טיסה למטוסי הקרב של ישראל מעל שמי עיראק בדרך לתקיפה, אם כן מה תהיה דרכו של אובמה אם כל הדיפלומטיה תיכשל - כיום ארה"ב מנהלת סוג של מלחמה קרה עם הסינים והרוסים, ארה"ב פורסת סוללת הגנה על שטחי אירופה למורת רוחה של רוסיה ואלו בתגובה עוזרים לאיראנים בפרויקט הגרעין, בנוגע לבעיית טיבט מול הסינים שומרים האמריקאים על פרופיל נמוך, על מנת לשמר קשר יציב וטוב עד כמה שניתן עם הסינים ובכך למתן את הצעות הוטו שלה במועצת הביטחון.

רק לחץ כזה שיביא את האיראנים להבנה שההפסד הוא כה עצום שלא שווה לה לקחת את הסיכון ולוותר על הגרעין, או הבנה שזוהי הליכה לקראת עימות בו איראן תחזור אחורה 40 שנים והשלטון עלול להיות מודח ואולי נירדף. הלחץ האמריקאי אירופאי חייב להיות במקביל ללחץ מצד המדינות הערביות המתונות, לחץ שיביא להכרה איראנית בסיכוי לקטסטרופה ולהשמדתה.

יאיר מרטון
MPR יחסי ציבור יעוץ תדמית ותקשורת.
http://WWW.MARTON-PR.COM
MARTONPR1@GMAIL.COM



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב