דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמות חדשות בטלפוניה עסקית 

מאת    [ 29/04/2009 ]

מילים במאמר: 915   [ נצפה 3121 פעמים ]

הקדמה

 

מרכזיות טלפון לעסקים, ובצדק, עד העשור הנוכחי, כמוצר חומרה. אולם, ההתפתחות הטכנולוגית והתפתחות פרוטוקולי ה- IP (Internet Protocol) שינו את הפרדיגמה ש מרכזיות טלפון לעסקים זו חומרה. הגישה החדשה אומרת: מרכזיות טלפון לעסקים זה יישום. דהיינו: תוכנה, כמו כל תוכנה שרצה על שרת מחשב (בתצורת Client-Server רגילה או כ- Stand-Alone). החיבורים ואמצעי הקצה (כמו מרכזייה, רמקול ומיקרופון, טלפון פיזי, חיבור לרשת הטלפוניה הישנה) הם רק שלוחות קצה שמריצות על הזיכרון שלהן, כמו כל מחשב, את התוכנה. המוצרים הללו הם בדיוק כמו כל מוצר פריפריאלי סביב המחשב.

המשמעות הכלכלית לכך ברורה. מוצרי התקשורת יהפכו למוצרי מחשב רגילים שרצים על כל מחשב רגיל ובמחירים המתחילים באפס (עבור מוצרי תוכנה בקוד פתוח) ועד המחיר הרגיל שמשלם ארגון עבור רישיונות תוכנה וקבלת תמיכה ותחזוקה למוצרי תוכנה.

 

כיום, יש בשוק שלושה מוצרי תוכנה מובילים למרכזיות טלפון לעסקים (יש מוצרים רבים, אולם נתמקד הפעם בשלושת המוצרים המובילים בעולם מבחינת השימוש והניסיון שהצטבר בארגונים ובעסקים בשימוש בהם):

 

א. אסטריסק ("קוד פתוח בתקשורת"). מיועד לכל סדר גודל של ארגון או עסק. כיום השימוש באסטריסק מקובל בתחום ה- SME, כשארגונים גדולים עדיין נרתעים מהשימוש בו (למרות שהלינוקס, שהוא הבסיס לאסטריסק, כבר נכנס ובגדול לתחום הארגונים והעסקים הגדולים).

 

ב. MS Response Point מבית מיקרוסופט. מיועד לעסקים ברמת ה- SoHo וה- SMB, עד רמת ה- SME.

 

ג. OCS 2007 מפנה את מקומו ל- Lync 2010, מערכת זולה יותר, שרידה יותר ובעלת יכולות מתקדמות הרבה יותר.

 

יש עוד קו מצליח של מוצרי תוכנה מובילים לטלפוניה עסקית, שלא נעסוק בהם הפעם והם: "מיקור חוץ" לטלפוניה עסקית. זאת, בשירותי תקשורת מגוונים לטלפוניה עסקית מרחוק, החל מ- IP-Centrex וכלה ב- Hosted PBX.

 

מה למיקרוסופט ולמרכזיות טלפון לעסקים?

 

אם מרכזיות טלפון לעסקים היא יישום, אזי די ברור מה מיקרוסופט עושה בתחום זה.

למעשה, מיקרוסופט החליטה "להשיב מלחמה" לאסטריסק, לא רק בארגונים, אלא גם במגזר ה- SMB וה- SoHo. תוכנת MS Response Point הופכת כל מחשב PC רגיל למרכזייה עסקית, עד 50 שלוחות, בכמה דקות. החיסכון בהוצאות התקשורת הוא ברור ומיידי.

 

עסקים וארגונים גדולים נחשפו כבר לפתרון הטלפוניה של מיקרוסופט בשם - Lync 2010, כחלק מהמהלך הכולל של הטמעת הטלפוניה כיישום תוכנה משולב IP במערך ה- ICT הארגוני, ובמסגרת שדרוג רשתות התקשורת ל- NGN. כעת, באה מיקרוסופט לסתום את הפרצה של פתרונות IPT לעסקים ברמת ה- SMB וה- SoHo. מיקרוסופט לא הייתה עד היום בתחום של מרכזייה בתוכנה לשוק זה, ואם היו פתרונות בתחום, הם היו של חברות צד ג'. בגזרה זו שיחקו, עד כה, פתרונות קנייניים (של חברות לציוד ופתרונות תקשורת, החל מסיסקו וכלה בנורטל ועוד מאות ספקי פתרונות קטנים), פתרונות ב'מיקור חוץ' (Hosted Services), ופתרונות בקוד פתוח בתקשורת – אסטריסק.

 

הגישה של מיקרוסופט פשוטה בתכלית: אם יש לך מחשב PC הכי פשוט וצנוע, עם מערכת הפעלה חלונות, מרמת XP ומעלה, תרכוש ממנה רישיון לתוכנה בשם MS Response Point, וכך כל מחשב ה- PC יהפוך תוך מספר דקות למרכזייה עסקית עם עד 50 שלוחות, מבוסס על תקנים כמו SIP.

זאת, במרכזייה מבוססת תוכנה המשלבת תקשורת נייחת וניידת, שילוב "ספר הטלפונים" עם Outlook, שילוב דוא"ל ופקס, ניתוב שיחות חכם, VPN עסקי, שליטה בניתוב שיחות פנימה והחוצה, ותמיכה בחיבורי חומרה פשוטים כמו: מתאמים ל- PRI, SIP Trunking, חיבורים למרכזיות אחרות ולשלוחות רחוקות, לטלפונים פשוטים או חכמים, למכשירי סלולר, למחשבי כף יד, וכיו"ב. כמובן, שניתן לבצע שילוב של המערכת הזו עם מערכות מקבילות שיש במחשב, שמופעלות לצרכי העסק כמו: ERP, CRM ותוכנות לחשבונאות וכספים. המערכת ניתנת למכירה בהשאלה בשיטה המכונה Microsoft Financing, בעלות של 12 דולרים לחודש עבור כל Port. התוכנה עברה כבר כמה שדרוגים כולל SP1, וצפויים לה עוד שיפורים משמעותיים במהלך השנה הקרובה. החיסכון המיידי לעסק הקטן עד הבינוני בהוצאות התקשורת הוא של 50-60%. לכן, הפתרון הזה מתקבל בהתלהבות בקהילה העסקית שכבר נחשפה אל הפתרון (בצפון אמריקה). טרם נקבע מועד לגרסה עברית, אך הגעת הגרסה תתרחש השנה.

 

טלפונים אנלוגיים רגילים וישנים יכולים להתחבר בקלות למערכת ברשת המקומית עם מתאמי חומרה פשוטים וזולים. ספקים, שמוכרים פתרונות של MS Response Point, מוכרים את התוכנה יחד עם המתאמים הנדרשים וטלפוני IP, בחבילה אחת, כך שלמעשה מחיר התוכנה 'נבלע' במחיר הכולל. מערכת מלאה לעסק בין 2 עד 50 שלוחות יכולה לעלות בין 2,000 ל- 8,000 דולרים, תלוי בכמות השלוחות והקווים החיצוניים, לרבות תוכנה, חומרה וטלפוני IP. חברות תקשורת VoIP בינלאומיות כמו NGT מוכרות שירות למשתמשי התוכנה, כולל טלפוניה זולה מקומית ובינלאומית. חברות כמו ClearOne מספקות את התוכנה ביחד עם מערכות לשיחות ועידת ולשיחות וידיאו, לרבות שיחות ועידה ב- HD (High Definition).

סיכום:

 

פתרונות מרכזיות טלפון לעסקים

 

יש ארגונים שכבר החלו את מהפכת התוכנה לטלפוניה עסקית. יש עדיין רבים שמהססים. המיתון עוזר, ללא ספק, לקבל החלטות בכיוון הזה. תוך כשנה נמצא את ה- - Lync 2010, MS Response Point ואסטריסק, במחשבים ארגוניים רבים, בכל רובדי השוק, על מחשבים ניידים של מנהלים ועל מכשירי טלפון סלולאריים. החלוקה בין טלפוניה למחשוב תיעלם, והיא כבר בדרך להיעלם. אנו בתוך מהפכה נרחבת, שתשפיע על כל עובד וכל מנהל.

בישראל ובעולם הרחב, מכנים את עולם ההיי-טק בשם ICT (ר"ת: Information & Communications Technologies). אולם, עד השנים האחרונות היה נהוג לראות את עולם התקשורת כעולם נפרד, עם שפה משלו, מנהלים משלו, תרבות משלו ושפה משלו. כל זה שייך כבר להיסטוריה. מהלך השילוב בין עולם ה- IT לעולם התקשורת נראה היום יותר מתמיד כבר ביצוע. יש שיראו בכך נסיגה וחיסול עולם התקשורת כישות נפרדת בארגונים ועסקים. יש שיראו בכך מהלך טבעי בו הולך הכול לכיוון של תוכנה ולשירותי תוכנה (SOA). כך או כך, הוויכוח הזה טרם הסתיים ועוד ידברו עליו הרבה בשנים הקרובות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב